Mówi: | dr Magdalena Tomaszewska-Bolałek, kierownik Food Studies na Uniwersytecie SWPS Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Polska Michel Troisgros, Samsung Club des Chefs |
Trend etniczny numerem jeden w kuchni w 2019 roku. Na popularności zyskają przede wszystkim potrawy z Bliskiego i Dalekiego Wschodu
W nadchodzącym roku Polacy jeszcze chętniej będą sięgać po egzotyczne smaki, a popularność zyskają mało znane dotychczas kuchnie z Tadżykistanu i Kazachstanu. Polacy będą też coraz mocniej ograniczać ilość mięsa w codziennej diecie, stawiając przede wszystkim na kuchnię roślinną. W przygotowaniu tak oryginalnych dań pomagać będzie nowoczesna technologia, m.in. inteligentne lodówki, które przypominają o konieczności zrobienia zakupów, informują o terminie przydatności produktów, a nawet podpowiadają, jak przyrządzić określone dania.
Polacy przywiązują coraz większą wagę do jakości jedzenia, traktując je jako przyjemność, a nie tylko konieczność. Są też bardziej otwarci na odkrywanie nowych smaków – stąd rosnąca popularność kuchni spoza kontynentu europejskiego oraz diety wegetariańskiej, która mimo zamiłowania Polaków do mięsa zyskuje coraz więcej zwolenników. Polscy smakosze chętnie poszerzają swoją wiedzę na temat różnych tradycji kulinarnych oraz zasad gotowania, choćby poznając nowe trendy kulinarne.
– Trendy na 2019 rok są kontynuacją tego, co się dzieje współcześnie, a mianowicie zero waste, czyli unikamy odpadów, zrównoważony rozwój, kuchnia wegetariańska, to są rzeczy, które były i które będą w przyszłości bardzo popularne, natomiast jak każdy rok przynosi też nowości i tutaj możemy się spodziewać przede wszystkim kuchni etnicznych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Magdalena Tomaszewska-Bolałek, kierownik Food Studies na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS.
W 2019 popularność zyskiwać będą tradycje kulinarne z Bliskiego i Dalekiego Wschodu, zwłaszcza z Tajwanu czy chińskiej prowincji Syczuan. Znaczenia nabiorą ponadto mało dotychczas znane kuchnie z Kazachstanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu. Trendy te zostały zaprezentowane podczas pierwszych urodzin przestrzeni kulinarnej Cook Story by Samsung. W organizowanych od roku zajęciach mogą uczestniczyć zarówno osoby indywidualne, jak i grupy, niezależnie od poziomu zaawansowania, w sztuce kulinarnej. Poznają oni ciekawe przepisy na dania, kulinarne triki podnoszące walory smakowe przyrządzanych posiłków, a także nowoczesny sprzęt umożliwiający gotowanie na wysokim poziomie.
– Mamy coraz mniej czasu, do tego naszym centrum dowodzenia jest smartfon, który trzymamy w ręce, stąd też bardzo często szukamy takich rozwiązań, które ułatwią nam codzienne życie. Tutaj z pomocą przychodzą chociażby lodówki, do których wnętrza możemy zajrzeć i przy okazji zrobić listę zakupów – mówi Magdalena Tomaszewska-Bolałek.
Miłośnicy dobrego jedzenia chcą gotować jak profesjonalni szefowie kuchni i przygotowywać coraz bardziej wyszukane dania, a technologia wychodzi na przeciw tym potrzebom. Nowoczesne kuchnie odznaczają się ciekawym, choć zazwyczaj nastawionym na minimalizm designem, który sprawia, że pomieszczenie to staje się sercem każdego mieszkania – w kuchni nie tylko przyrządza się dania, lecz także spędza czas na rozmowach z bliskimi, spożywa posiłki, czyta książki czy odrabia lekcje. Przyjemny wygląd idzie w parze z daleko posuniętą funkcjonalnością.
– Sprzęt się zmienia razem z użytkownikiem, z naszymi zwyczajami, ponieważ jemy lepiej, jemy coraz bardziej wyszukane potrawy, coraz trudniej skomponowane, tzn. bardzo wyszukane, z różnymi ziołami, przyprawami z bardzo dalekich zakątków świata i to jest fajne, to jest dobre, bo potrafimy dzisiaj w naszej kuchni posmakować świata, tego, co jedzą ludzie w Australii, w Nowej Zelandii albo może w Argentynie i to wszystko dzisiaj możemy mieć w domu, ale żeby to wszystko gotować, bez wątpienia potrzebny jest też dobry sprzęt, który nam pomoże to wszystko przygotować – mówi Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Polska.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.