Newsy

Allianz Polska chce być w trójce najczęściej wybieranych ubezpieczycieli. W dotarciu do nowych klientów mają pomóc rozwiązania technologiczne i media społecznościowe

2017-06-08  |  06:50
Mówi:Veit Stutz, prezes zarządu Allianz Polska

Krzysztof Szypuła, wiceprezes zarządu Allianz Polska

Grzegorz Kulik, wiceprezes zarządu Allianz Polska

  • MP4
  • Allianz Polska poprzez innowacje technologiczne chce przyciągnąć nowych klientów, przede wszystkim z pokolenia millenialsów. Ubezpieczyciel w nowej strategii zapowiada inwestycje w rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży i budowę nowych placówek w mniejszych miastach. Produkty mają być bardziej dopasowane do rzeczywistych potrzeb klienta. Oprócz tradycyjnych ubezpieczeń na życie czy komunikacyjnych pojawią się też polisy krótkookresowe oraz ubezpieczenia wybranej części majątku, np. dzieł sztuki.

    – Naszą aspiracją jest dołączenie do grona trzech najczęściej wybieranych przez Polaków towarzystw ubezpieczeniowych. W tym celu będziemy realizować naszą strategię, która bazuje na 5 filarach: klientocentryźmie, digitalizacji, doskonałości sprzedażowej i technicznej oraz uzyskaniu statusu preferowanego pracodawcy – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Veit Stutz, prezes zarządu Allianz Polska.

    Allianz Polska chce zwiększyć swój udział w rynku z poziomu 4,2 proc. na koniec 2016 roku do dwucyfrowego wyniku i znaleźć się w czołówce najchętniej wybieranych ubezpieczycieli w kraju. Nowa strategia ma też pozwolić na podwojenie zysku operacyjnego. Towarzystwo ubezpieczeniowe stawia przede wszystkim na innowacje technologiczne, dzięki którym dotrze do nowych klientów.

    – Chcemy dotrzeć do klientów, którzy posługują się nowoczesnymi technologiami i są obecni w mediach społecznościowych. Preferują oni inną formę komunikacji niż ich rodzice – wskazuje Grzegorz Kulik, wiceprezes zarządu Allianz Polska.

    Obecnie Allianz ma 1,4 mln klientów, ale dzięki silnej obecności w mediach społecznościowych dociera do niemal 8 mln. Na Facebooku ubezpieczyciel wprowadził możliwość zakupu polis turystycznych. Obecnie rozszerza usługę. Autorski bot za pośrednictwem Messengera pozwoli kierowcom na zakup polisy komunikacyjnej. Jak podkreślają przedstawiciele towarzystwa ubezpieczeniowego, to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów, zwłaszcza młodego pokolenia.

    – Im więcej millenialsów będzie na rynku ubezpieczeniowym, tym bardziej będziemy musieli być otwarci na nowe rozwiązania technologiczne, błyskawiczny kontakt z klientami, udostępnienie naszych systemów informatycznych do online’owego załatwiania spraw. Klienci coraz rzadziej będą chcieli osobiście kontaktować się z firmą ubezpieczeniową, częściej za to online’owo poprzez różnego rodzaju aplikacje – tłumaczy Grzegorz Kulik.

    Nowe rozwiązania mają ułatwić i przyspieszyć kontakt z ubezpieczycielem, np. w przypadku wystąpienia szkody. Poprzez aplikację do zgłaszania szkód, którą zamierza wprowadzić Allianz Polska, klienci w ciągu 3 godzin otrzymają decyzję od ubezpieczyciela, a w ciągu 24 godzin dostaną odszkodowanie.

    – Liczymy, że uda nam się ulepszyć nasze interakcje z klientami, ich obsługa będzie sprawniejsza i szybsza. Jeśli położymy właściwy nacisk na obsługę klienta, przyciągniemy więcej klientów do naszej spółki – zapowiada Veit Stutz.

    Rozwój nowych technologii i mediów społecznościowych, a także zmieniające się potrzeby klientów wymagają od branży ubezpieczeniowej innowacyjnego podejścia. Dlatego od kilku lat w ubezpieczeniach rozwijają się tzw. insurtechy, czyli innowacyjne start-upy działające w branży i oferujące cyfrowe narzędzia i nowe usługi oparte na wykorzystaniu nowych technologii. Towarzystwa ubezpieczeniowe coraz chętniej nawiązują z takimi firmami długofalową współpracę.

    – Przyglądamy się, co wymyślają młodzi ludzie pozytywnie zakręceni na punkcie technologii. Chcemy zobaczyć, które z tych rzeczy mogą być wykorzystywane przez nas do kontaktu z klientami lub do obsługiwania procesów w firmie – mówi Grzegorz Kulik.

    Głównym źródłem pozyskiwania klientów wciąż mają być jednak tradycyjne kanały sprzedaży, które obecnie mają największy udział w przychodach firmy. W 2016 roku Allianz zebrał 2,4 mld zł składki przypisanej brutto, z czego ponad 40 proc. pochodziło z sieci własnej. Allianz dostrzega jednak potrzebę szerszego działania agentów w świecie cyfrowym.

    – Chcielibyśmy inwestować w cyfryzację tego kanału sprzedaży, czyli dać agentom narzędzia, które pozwolą im funkcjonować w świecie cyfrowym i pozyskiwać tam nowych klientów – wskazuje Krzysztof Szypuła, wiceprezes zarządu Allianz Polska. – Chcemy wyjść z dużych miast i zaistnieć w mniejszych. Punkty sprzedaży mają być mniejsze gabarytowo, ale pozwolić nam zaistnieć w mniejszych miastach.

    Obecnie na terenie Polski Allianz dysponuje 190 placówkami. W tym roku ma powstać kolejnych 15, przede wszystkim w małych miejscowościach. Również plany na kolejne lata zakładają dalszą rozbudowę sieci placówek.

    – Kilka lat temu udało nam się nawiązać współpracę z multiagencjami. Dążymy do dalszego wzrostu w tym zakresie. Ponadto kładziemy nacisk na sieć własną, która jest najprężniej działającym kanałem dystrybucji oraz rozwój w segmencie affinity [sprzedaż ubezpieczeń poprzez partnerów, np. ubezpieczeń sprzętu RTV AGD w sieciach handlowych – red.] – wskazuje prezes zarządu Allianz Polska.

    Oprócz wielokanałowej sprzedaży Allianz kładzie też nacisk na rozwój oferty produktów dla klientów indywidualnych i korporacyjnych.

    – Będą to produkty modułowe, które pozwolą wybierać klientom taki zakres ochrony, jaki jest im potrzebny. Możemy się spodziewać również produktów, które będą dopasowywane do rzeczywistych potrzeb klienta, ale nie w dłuższej perspektywie, tylko na krótki okres, np. uprawiania jakiejś dyscypliny sportu, aktywności fizycznej albo ubezpieczania wybranego majątku klienta, np. dzieł sztuki – wymienia Grzegorz Kulik.

    2016 rok Allianz zamknął zyskiem operacyjnym na poziomie 193 mln zł. To blisko 80-proc. wzrost w ujęciu rocznym i jednocześnie najlepszy wynik spółki w ciągu 20 lat obecności w Polsce.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

    Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

    Infrastruktura

    Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

    W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

    Konsument

    Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

    Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.