Mówi: | Veit Stutz, prezes zarządu Allianz Polska Krzysztof Szypuła, wiceprezes zarządu Allianz Polska Grzegorz Kulik, wiceprezes zarządu Allianz Polska |
Allianz Polska chce być w trójce najczęściej wybieranych ubezpieczycieli. W dotarciu do nowych klientów mają pomóc rozwiązania technologiczne i media społecznościowe
Allianz Polska poprzez innowacje technologiczne chce przyciągnąć nowych klientów, przede wszystkim z pokolenia millenialsów. Ubezpieczyciel w nowej strategii zapowiada inwestycje w rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży i budowę nowych placówek w mniejszych miastach. Produkty mają być bardziej dopasowane do rzeczywistych potrzeb klienta. Oprócz tradycyjnych ubezpieczeń na życie czy komunikacyjnych pojawią się też polisy krótkookresowe oraz ubezpieczenia wybranej części majątku, np. dzieł sztuki.
– Naszą aspiracją jest dołączenie do grona trzech najczęściej wybieranych przez Polaków towarzystw ubezpieczeniowych. W tym celu będziemy realizować naszą strategię, która bazuje na 5 filarach: klientocentryźmie, digitalizacji, doskonałości sprzedażowej i technicznej oraz uzyskaniu statusu preferowanego pracodawcy – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Veit Stutz, prezes zarządu Allianz Polska.
Allianz Polska chce zwiększyć swój udział w rynku z poziomu 4,2 proc. na koniec 2016 roku do dwucyfrowego wyniku i znaleźć się w czołówce najchętniej wybieranych ubezpieczycieli w kraju. Nowa strategia ma też pozwolić na podwojenie zysku operacyjnego. Towarzystwo ubezpieczeniowe stawia przede wszystkim na innowacje technologiczne, dzięki którym dotrze do nowych klientów.
– Chcemy dotrzeć do klientów, którzy posługują się nowoczesnymi technologiami i są obecni w mediach społecznościowych. Preferują oni inną formę komunikacji niż ich rodzice – wskazuje Grzegorz Kulik, wiceprezes zarządu Allianz Polska.
Obecnie Allianz ma 1,4 mln klientów, ale dzięki silnej obecności w mediach społecznościowych dociera do niemal 8 mln. Na Facebooku ubezpieczyciel wprowadził możliwość zakupu polis turystycznych. Obecnie rozszerza usługę. Autorski bot za pośrednictwem Messengera pozwoli kierowcom na zakup polisy komunikacyjnej. Jak podkreślają przedstawiciele towarzystwa ubezpieczeniowego, to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów, zwłaszcza młodego pokolenia.
– Im więcej millenialsów będzie na rynku ubezpieczeniowym, tym bardziej będziemy musieli być otwarci na nowe rozwiązania technologiczne, błyskawiczny kontakt z klientami, udostępnienie naszych systemów informatycznych do online’owego załatwiania spraw. Klienci coraz rzadziej będą chcieli osobiście kontaktować się z firmą ubezpieczeniową, częściej za to online’owo poprzez różnego rodzaju aplikacje – tłumaczy Grzegorz Kulik.
Nowe rozwiązania mają ułatwić i przyspieszyć kontakt z ubezpieczycielem, np. w przypadku wystąpienia szkody. Poprzez aplikację do zgłaszania szkód, którą zamierza wprowadzić Allianz Polska, klienci w ciągu 3 godzin otrzymają decyzję od ubezpieczyciela, a w ciągu 24 godzin dostaną odszkodowanie.
– Liczymy, że uda nam się ulepszyć nasze interakcje z klientami, ich obsługa będzie sprawniejsza i szybsza. Jeśli położymy właściwy nacisk na obsługę klienta, przyciągniemy więcej klientów do naszej spółki – zapowiada Veit Stutz.
Rozwój nowych technologii i mediów społecznościowych, a także zmieniające się potrzeby klientów wymagają od branży ubezpieczeniowej innowacyjnego podejścia. Dlatego od kilku lat w ubezpieczeniach rozwijają się tzw. insurtechy, czyli innowacyjne start-upy działające w branży i oferujące cyfrowe narzędzia i nowe usługi oparte na wykorzystaniu nowych technologii. Towarzystwa ubezpieczeniowe coraz chętniej nawiązują z takimi firmami długofalową współpracę.
– Przyglądamy się, co wymyślają młodzi ludzie pozytywnie zakręceni na punkcie technologii. Chcemy zobaczyć, które z tych rzeczy mogą być wykorzystywane przez nas do kontaktu z klientami lub do obsługiwania procesów w firmie – mówi Grzegorz Kulik.
Głównym źródłem pozyskiwania klientów wciąż mają być jednak tradycyjne kanały sprzedaży, które obecnie mają największy udział w przychodach firmy. W 2016 roku Allianz zebrał 2,4 mld zł składki przypisanej brutto, z czego ponad 40 proc. pochodziło z sieci własnej. Allianz dostrzega jednak potrzebę szerszego działania agentów w świecie cyfrowym.
– Chcielibyśmy inwestować w cyfryzację tego kanału sprzedaży, czyli dać agentom narzędzia, które pozwolą im funkcjonować w świecie cyfrowym i pozyskiwać tam nowych klientów – wskazuje Krzysztof Szypuła, wiceprezes zarządu Allianz Polska. – Chcemy wyjść z dużych miast i zaistnieć w mniejszych. Punkty sprzedaży mają być mniejsze gabarytowo, ale pozwolić nam zaistnieć w mniejszych miastach.
Obecnie na terenie Polski Allianz dysponuje 190 placówkami. W tym roku ma powstać kolejnych 15, przede wszystkim w małych miejscowościach. Również plany na kolejne lata zakładają dalszą rozbudowę sieci placówek.
– Kilka lat temu udało nam się nawiązać współpracę z multiagencjami. Dążymy do dalszego wzrostu w tym zakresie. Ponadto kładziemy nacisk na sieć własną, która jest najprężniej działającym kanałem dystrybucji oraz rozwój w segmencie affinity [sprzedaż ubezpieczeń poprzez partnerów, np. ubezpieczeń sprzętu RTV AGD w sieciach handlowych – red.] – wskazuje prezes zarządu Allianz Polska.
Oprócz wielokanałowej sprzedaży Allianz kładzie też nacisk na rozwój oferty produktów dla klientów indywidualnych i korporacyjnych.
– Będą to produkty modułowe, które pozwolą wybierać klientom taki zakres ochrony, jaki jest im potrzebny. Możemy się spodziewać również produktów, które będą dopasowywane do rzeczywistych potrzeb klienta, ale nie w dłuższej perspektywie, tylko na krótki okres, np. uprawiania jakiejś dyscypliny sportu, aktywności fizycznej albo ubezpieczania wybranego majątku klienta, np. dzieł sztuki – wymienia Grzegorz Kulik.
2016 rok Allianz zamknął zyskiem operacyjnym na poziomie 193 mln zł. To blisko 80-proc. wzrost w ujęciu rocznym i jednocześnie najlepszy wynik spółki w ciągu 20 lat obecności w Polsce.
Czytaj także
- 2025-04-29: Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych
- 2025-04-25: Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-07: Księża zgłaszają duże poczucie zagrożenia. Połowa badanych doświadczyła agresji w ostatnim roku
- 2025-04-11: Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne
- 2025-04-02: Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.