Mówi: | Jean-Yves Besnard |
Funkcja: | head of digital projects, social & digital learning practice for Eastern Europe |
Firma: | Grup AccorHotels |
Lider branży hotelowej inwestuje w młode firmy. Pomogą w tworzeniu i wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań dla klientów
Grupa AccorHotels jako jedna z pierwszych w hotelowej branży nawiązuje współpracę ze start-upami. Chce zyskać świeże spojrzenie oraz rozwiązania, jakie hotele mogą zaoferować gościom dzięki nowym technologiom. Najlepsze pomysły wyłonione w czasie Guest Experience Challange sieć wdroży w swoich obiektach w Europie Wschodniej. W nowych technologiach AccorHotels upatruje szansy na zdystansowanie konkurencji.
– Żyjemy w niezwykle spersonalizowanym świecie, w którym każdy chce robić i mieć coś własnego, żyjemy w świecie zdigitalizowanym, w którym wszystko dzieje się szybciej i wszystko jest ze sobą połączone. Novotel przez ostatnie 50 lat wyznaczał trendy w branży. Chcemy w tym miejscu połączyć najlepsze cechy obydwu tych światów – ultrapersonalizacji i cyfryzacji – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jean-Yves Besnard, Head of digital projects, social & digital learning practice for Eastern Europe w Grupie AccorHotels.
Jeden z największych na świecie operatorów hotelowych szuka nowatorskich koncepcji. Chce przekształcić łazienki w swoich obiektach, korzystając z nowych rozwiązań technologicznych. W tym celu AccorHotels organizuje Guest Experience Challenge – warsztaty start-upowe w formie konkursu. Zadaniem zgłoszonych zespołów będzie prezentacja innowacyjnych pomysłów dla hotelowych łazienek, a najlepsze z nich zostaną wdrożone w hotelach AccorHotels w Europie Wschodniej.
– Chodzi np. o interaktywne lustra, o różne zapachy wprowadzane do pokojów i łazienek, o specjalne oświetlenie, ale również o to, jak możemy za pomocą telefonu komórkowego decydować o natężeniu światła i innych funkcjach. To też fitness i różnego rodzaju ćwiczenia, które można wykonywać, a także mierzenie różnych parametrów zdrowotnych. Takie pomysły będziemy sprawdzać, żeby w najbliższej przyszłości móc je wprowadzić w naszych hotelach – zapowiada Jean-Yves Besnard.
Pierwsze pilotażowe warsztaty Guest Experience Challenge odbyły się już w Warszawie. Zadanie konkursowe polegało na stworzeniu rozwiązania technologicznego, które zwiększy u gości poczucie komfortu i zadowolenia z pobytu.
– Główną nagrodą jest 4,5 tys. euro i obietnica współpracy z naszą marką, czyli wprowadzenie rozwiązań tej firmy w naszych hotelach w Europie Wschodniej – mówi Jean-Yves Besnard.
Zwycięska drużyna będzie też mogła zamienić nagrodę pieniężną na możliwość przedstawienia swojego pomysłu przed Central Innovation Unit w Paryżu i powalczyć o globalny kontrakt.
Novotel to jeden z pierwszych brandów w branży hotelarskiej, który nawiązuje współpracę ze start-upami, żeby zyskać świeże, kreatywne spojrzenie na doświadczenia, jakie hotele mogą zaoferować gościom dzięki nowym technologiom.
– Na ogół inkubatory działają w taki sposób, że współpraca ze start-upami odbywa się między różnymi branżami, a nie jest tak, że jedna firma przedstawia jakieś konkretne tematy do pracy dla start-upów. W Europie Wschodniej często jest tak, że start-upy boją się kontaktowania z dużymi korporacjami. My wykonujemy ten pierwszy krok i przyciągamy te firmy do nas – podkreśla przedstawiciel AccorHotels.
AccorHotels upatruje w nowych technologiach szansy na zdystansowanie konkurencji i utrzymanie pozycji lidera branży. Dlatego marka szuka projektów, które będą nowoczesne i atrakcyjne, funkcjonalne, łatwe do wdrożenia, a przy tym estetyczne. W kolejnych edycjach Guest Experience Challlenge marka będzie poszukiwać rozwiązań dla kolejnych obszarów w hotelu.
– Chcemy dostarczyć klientom najlepsze możliwe rozwiązania cyfrowe. One już dziś istnieją, np. nasi pracownicy mają wiele pomysłów na takie rozwiązania. Ale nie jesteśmy firmą taką jak Apple czy Google, nie zajmujemy się cyfryzacją na co dzień. Chodzi o to, żeby poznać jak najlepsze pomysły i przełożyć je na rozwiązania cyfrowe. Wszystko po to, żeby stworzyć dla gości jak najlepsze rozwiązania – mówi Jean-Yves Besnard.
Czytaj także
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-11: Spada udział chowu klatkowego w hodowli drobiu. Wciąż jednak 67 proc. kur trzymanych jest w klatkach
- 2025-04-11: Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-03: Krakowska fabryka Philip Morris przestawia się na produkcję wkładów tytoniowych do nowych podgrzewaczy. Amerykański koncern ogłosił zakończenie inwestycji o wartości blisko 1 mld zł
- 2025-04-15: Obciążenia regulacyjne uderzają w branżę nowych technologii i start-upy. To może hamować innowacje
- 2025-04-08: Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych
- 2025-04-01: Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-03-21: Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.