Newsy

Komfortowe i atrakcyjne biuro pomaga przyciągnąć najlepszych pracowników. Dla 9 na 10 z nich design ma znaczenie

2018-05-16  |  06:15
Mówi:Natalia Wenzławska
Funkcja:zastępca dyrektora ds. marketingu i komunikacji
Firma:CBRE w Polsce
  • MP4
  • Piłkarzyki w chillout roomie, minisiłownia, leżaki i hamaki są już częstym widokiem w siedzibach firm, nie tylko tych dużych i nie tylko z branży IT. Blisko 90 proc. pracowników biurowych deklaruje, że design miejsca pracy ma dla nich duże znaczenie – stąd przestrzenie biurowe coraz częściej są aranżowane kreatywnie i z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań. Najciekawszych i najbardziej kreatywnych przestrzeni biurowych szuka CBRE w drugiej edycji konkursu OFFICE SUPERSTAR 2018.

    – Lokalizacja i wygląd biura zdecydowanie mają znaczenie – zarówno dla pracowników, jak i kandydatów do pracy. Mamy obecnie rynek pracownika, firmy mocno ze sobą konkurują i ta wojna o talenty cały czas trwa. Dobry specjalista, który szuka pracy, może otrzymywać od trzech do pięciu ofert pracy miesięcznie. Teraz coraz częściej spotykamy się z taką praktyką, że pracownik widzi swoje miejsce pracy podczas rozmowy rekrutacyjnej, a wygląd biura pozwala mu wyciągnąć wnioski o tym, jaka jest organizacja, kultura organizacyjna i jak się w niej pracuje – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Natalia Wenzławska, zastępca dyrektora ds. marketingu i komunikacji CBRE w Polsce.

    Najciekawszych, kreatywnych i innowacyjnie zaaranżowanych przestrzeni biurowych CBRE poszuka w trakcie drugiej edycji konkursu OFFICE SUPERSTAR 2018, w którym zgłoszenia są przyjmowane od 8 maja do 30 czerwca br. Do rywalizacji mogą stanąć wszystkie firmy i organizacje, niezależnie od wielkości, które uważają swoje biuro za najlepszą wizytówkę i chcą się nią pochwalić.

    – Ideą konkursu OFFICE SUPERSTAR jest wyróżnienie organizacji, które rozumieją, że biuro to nie tylko miejsce pracy. To przestrzeń, w której spędzamy 1/3 naszego dnia. To znaczy, że musi ono być na tyle różnorodne, efektowne i fajne, żeby miło się w nim pracowało – mówi Natalia Wenzławska.

    W konkursie może startować najemca lub właściciel przestrzeni biurowej, który chce się pochwalić swoją aranżacją i wzmocnić swój wizerunek jako dobrego, pożądanego pracodawcy. Tegoroczne zgłoszenia będą przyjmowane w siedemnastu kategoriach – najlepsze miasto regionalne (pięć kategorii dla pięciu miast: Trójmiasto, Kraków, Wrocław, Łódź, Poznań), branże (m.in. finansowa, BPO/SSC, kreatywna, doradcza i prawna), rodzaje wnętrz (biuro coworkingowe, przestrzeń socjalna i sala konferencyjna) oraz rodzaje zastosowanych rozwiązań (wellness i technologie). Każda firma, która chce zgłosić swój akces, może startować w kilku różnych kategoriach.

    – Wystarczy w tym celu wypełnić krótki formularz na stronie internetowej konkursu. Potrzebujemy też zdjęć oraz opisu zgłaszanej powierzchni. Uczestnictwo jest bezpłatne, a dla organizacji to świetna okazja, żeby budować wizerunek pracodawcy i firmy, która podąża za trendami i rozumie, że pracownik to jej najważniejszy zasób – podkreśla Natalia Wenzławska.

    Najlepsze projekty spośród zgłoszonych wybierze kapituła złożona z ekspertów z dziedziny nieruchomości, architektury, środowiska pracy i designu.

    Ekspertka CBRE podkreśla, że wygląd biura ma znaczenie w kontekście budowy relacji z pracownikami. Dobrze zaaranżowana i przyjazna przestrzeń powinna odpowiadać na ich potrzeby i budzić pozytywne skojarzenia z firmą.

    – Najlepiej przeprowadzić ankiety, badania, stworzyć małe grupy robocze i dowiedzieć się, jak nasi pracownicy chcą pracować i jakie mają potrzeby. Dla pracowników ważne są te elementy, na które mają bezpośredni wpływ. W badaniu do naszego raportu „Jak Polacy chcą pracować” większość wskazała na temperaturę w pomieszczeniu, dostęp do światła dziennego czy miejsca w pracy, które pozwalają im na pewną elastyczność – mówi Natalia Wenzławska.

    W ubiegłorocznej edycji konkursu OFFICE SUPERSTAR wzięło udział ponad sto polskich i międzynarodowych organizacji, spośród których eksperci wybrali jedenaście najbardziej unikalnych projektów wnętrz biurowych.

    Czytaj także

    CES 2019

    Regionalne - Mazowieckie

    Intensywny rozwój marki Ibis Styles. Nowy hotel w centrum Warszawy, w połowie roku kolejne otwarcia

    Sieć Ibis Styles, ekonomicznej marki Accor Hotels, obejmuje ponad 430 hoteli i 44 tys. pokoi w 45 krajach. Jej hotele są usytuowane w centrach miast lub w pobliżu stref aktywności biznesowej. W Warszawie do sieci dołączył właśnie kolejny obiekt, wybudowany zaledwie w 13 miesięcy Ibis Styles Warszawa Centrum. Gościom oferuje przemyślany design i 179 pokoi w centralnej lokalizacji, przy zachodnim brzegu Wisły. Wyróżnikiem ma być także unikalny koncept gastronomiczny Winestone.

    Handel

    Ważą się losy sposobu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Twardy brexit może zagrozić polskiemu eksportowi na Wyspy

    Na ponad dwa miesiące przed datą wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej wciąż nieznany jest jego scenariusz – czy kraj ten czeka tzw. twardy brexit, czy uda się jednak wypracować konsensus, od którego brytyjscy parlamentarzyści wydają się być bardzo dalecy. Niepewność ta powoduje wahania funta i ogranicza eksport do tego ważnego dla Polski partnera handlowego. W razie braku umowy polskie firmy ucierpią jeszcze bardziej.

    Prawo

    W 2019 roku zmieni się sposób rozliczania podatku za poprzedni rok. Fiskus będzie bardziej łaskawy dla spóźnialskich

    Krótszy okres oczekiwania na zwrot nadpłaty podatku, możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem nawet po terminie, wyższe kwoty wolne od podatku – to tylko niektóre zmiany w sposobie rozliczania podatku dochodowego za 2018 rok. Główną zmianą jest to, że osoby składające PIT-37 i PIT-38 będą mogły skorzystać z gotowego formularza, który wypełni za nich urzędnik skarbowy. Ułatwienia czekają także osoby, które prowadzą działalność gospodarczą, dorabiając niewielkie kwoty.

    Handel

    Branża farmaceutyczna i handlowa liderami wydatków na reklamę. W ubiegłym roku przeznaczyły na nią po 4 mld zł

    Prawie 12 mld zł – taką kwotę na promocję w telewizji, radiu i prasie przeznaczyły w ubiegłym roku branże finansowa, motoryzacyjna, telekomunikacja, farmaceutyczna i handlowa. Dwie ostatnie są zdecydowanymi liderami rankingu – obie wydały na reklamę w mediach tradycyjnych po 4,2 mld zł. Marki nadal najchętniej inwestują w reklamy telewizyjne. Z kolei najmniejsze budżety są przeznaczane na promocję w prasie i mediach drukowanych – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.