Mówi: | Bożena Lublińska-Kasprzak |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości |
Konkurs dla dziennikarzy "Słowa dla innowacji" rozstrzygnięty
Nagrodę Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości za wkład w promowanie innowacyjności otrzymała Luiza Zalewska, z "Dziennika Gazety Prawnej" za cykl artykułów popularyzujących tematykę innowacyjności.
Wśród wyróżnionych osób znaleźli się Maciej Zarański (Podkarpacka Nauka dla Przedsiębiorczości), Filip Kowalik i Grzegorz Cydejko (Forbes) oraz Mirosław Bartołd (wyborcza.biz). Do konkursu zgłoszono blisko 60 materiałów dziennikarskich: artykułów prasowych, internetowych, audycji radiowych i telewizyjnych.
Konkurs organizowany jest przez PARP w ramach ogólnopolskiej kampanii promocyjnej „Świat potrzebuje Twoich Pomysłów”.
- Jest to kampania, którą Agencja prowadzi już drugi rok, kampania promująca innowacyjność, pokazująca różne aspekty, projekty, dobre praktyki w zakresie wspierania i wdrażania innowacyjności w przedsiębiorstwach - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP i przewodnicząca Kapituły przyznającej nagrodę.
Kampania ma na celu promowanie działań na rzecz innowacyjności podejmowanych w firmach, instytucjach i organizacjach, a inicjatywy takie, jak konkurs „Słowa dla innowacji” mają zachęcić dziennikarzy do podejmowania wysiłku opisywania zagadnień innowacyjności i przekazywania ich w przystępny sposób opinii publicznej.
- Ważne jest, by pokazywać wspaniałe przykłady polskich przedsiębiorców i projektów innowacyjnych, często na skalę światową, o których sami nie wiemy. Często jest tak, że w mediach zagranicznych pojawiają się artykuły na temat polskich firm, a w kraju nikt o nich nie wie. Warto promować innowacyjność, aby zachęcać przedsiębiorców do jej wdrażania - podkreśla prezes PARP.
Szczególnie, że innowacyjność wciąż kojarzy się z drogimi technologiami.
- Trzeba pokazywać, że innowacyjność to niekoniecznie są wielkie pieniądze, ale to często zmiany organizacyjne, marketingowe, w sposobie myślenia i działania firmy. Bardzo duży procent polskich przedsiębiorców nie chce wdrażać innowacyjności, uważają, że to coś drogiego i pracochłonnego, że te projekty muszą być kosztowne i drogie - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak.
W zakładce Baza przebitek na stronie www.newseria.pl można obejrzeć relację z wręczenia nagród.
Czytaj także
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2025-01-07: Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-08-07: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): W konkursie chodzi nie tylko o piękno zewnętrzne, ale też o możliwość udziału w projektach charytatywnych. Wiem, że mogę wiele osiągnąć
- 2024-03-26: Fundusze Norweskie wspierają polskie firmy. Dzięki nim powstało już wiele innowacyjnych technologii
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-26: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Moim celem podczas konkursu Miss World jest oczywiście korona. Jeżeli będzie to Top 5 czy Top 10, to również będziemy zachwyceni
- 2024-02-19: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Przygotowywałam się do finału Miss World w Indiach półtora roku. Zgodnie z ideą konkursu skupiłam się na projektach społecznych i charytatywnych
- 2023-12-18: Polska chemia na światowym poziomie. Kreowane przez nią innowacje są niezbędne dla przemysłu
- 2023-12-07: Programy mentoringowe pomagają start-upom pokonać początkowe bariery w działalności. PARP szuka operatorów mogących zapewnić innowatorom takie wsparcie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.