Newsy

Grecja najpopularniejszym kierunkiem zagranicznych wyjazdów wakacyjnych w tym roku

2014-07-09  |  05:55

Średnio 2,5 tys. zł na osobę wydadzą wyjeżdżający na zagraniczne wakacje Polacy. Najpopularniejszym kierunkiem będzie Grecja, ale na popularności zyskuje też tania i nieodległa Bułgaria. Tylko około 5 proc. Polaków wybiera ofertę z dojazdem własnym.

– Grecję pokochaliśmy już w roku ubiegłym i ten trend się utrzymuje. Popularne są również Egipt, Turcja, Hiszpania i Tunezja. Wzrasta zainteresowanie Bułgarią, ponieważ jest to kierunek, który oferuje dobry produkt w atrakcyjnej cenie, jak również krótki czas przelotu. Ten kraj zajmuje szóste miejsce pod względem popularności w naszym rankingu – wylicza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Marzena Szlichta z serwisu Wakacje.pl.

Grecja zyskała na popularności już w ubiegłym roku, choć nie była najpopularniejszym kierunkiem. Jak wynika z badań grupy Enovatis, właściciela m.in. Wakacje.pl oraz EasyGo, w ubiegłym roku niemal 21 proc. Polaków wyjeżdżających za granicę wybrało Egipt, a o ok. 2 pkt proc. mniej – Grecję.

Na wakacje wydamy w tym roku nieco więcej niż w ubiegłym – ok. 2,5 tys. zł na osobę. Enovatis wyliczył, że w ubiegłym roku średnia wyniosła niecałe 2,4 tys. zł. Najpopularniejszym środkiem podróży jest samolot, a najmniej popularnym – autokar. Wiele osób wybiera ofertę hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych.

Cenimy sobie komfort na wakacjach, dlatego często wybieramy opcję all inclusive. Aczkolwiek równie dużym zainteresowaniem cieszy się oferta z dwoma posiłkami, co daje nam możliwość zasmakowania kuchni lokalnej – mówi Szlichta. – Decyzję o zakupie wyjazdu podejmujemy zwykle na miesiąc, dwa miesiące przed wyjazdem lub też odkładamy to na ostatnią chwilę, czyli rezerwujemy tydzień, kilka dni przed wyjazdem.

Szlichta dodaje, że Polacy najczęściej wyjeżdżają parami albo z jednym lub dwójką dzieci. Mniejszą popularnością cieszą się wyjazdy w większej grupie lub w pojedynkę.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Prawo

Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.