Mówi: | Magdalena Lipczyńska |
Funkcja: | dyrektor zarządzająca retail |
Firma: | Medicover |
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek
Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.
– Oczekiwania Polaków względem salonów optycznych są bardzo różne, ale to, co na pewno ich łączy, to oczekiwanie indywidualnego doradztwa. Bardzo ważne, żeby okulary dobierać do charakteru danego klienta, do jego stylu życia i potrzeb. Ale okulary to nie tylko oprawki, okulary to też szkła korekcyjne, dlatego w OKKO stawiamy duży nacisk na badanie wzroku, profesjonalne badanie wzroku u optometrysty – mówi agencji Newseria Magdalena Lipczyńska, dyrektor zarządzająca retail w Medicover w Polsce.
Problemy ze wzrokiem dotyczą nawet 20 mln Polaków. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Jak wynika z raportu Medicover „Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2023”, tylko w 2022 roku liczba wizyt u optometrysty w stosunku do liczby wizyt u okulisty wzrosła o 2,2 punktu procentowego.
Jednocześnie, jak pokazuje raport „Polak z wadą wzroku” Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej, 13 proc. badanych nie jest zadowolonych ze swojej ostatniej wizyty w salonie optycznym sieciowej marki.
– Rynek optyczny zmienia się bardzo dynamicznie i jest coraz bardziej konkurencyjny, żeby wygrać, trzeba się wyróżniać. My chcemy się wyróżniać indywidualnym doradztwem i najlepszym na rynku badaniem wzroku – podkreśla Magdalena Lipczyńska. – Wzrok w naszych salonach badają dyplomowani optometryści, co zapewnia naszym klientom najlepsze badanie i najlepszą jakość widzenia, a dzięki temu klienci otrzymują większy komfort życia.
Z raportu KRIO wynika, że klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Ankietowani, którzy wyrazili swoje niezadowolenie po ostatniej wizycie w salonie sieciowej marki optycznej, zostali poproszeni o wskazanie, co jest powodem złej opinii. Najwięcej, bo ponad 40 proc. przyznało, że nie zaopiekowano się nimi jako klientami. Drugą najczęściej podawaną przyczyną okazało się nieodpowiednie dobranie okularów lub soczewek do wady – na ten problem zwróciło uwagę 36 proc. badanych. Niewielu mniej, bo niemal co trzeci respondent, stwierdziło, że wybór okularów czy soczewek odbywał się w pośpiechu.
– U nas nie tylko sprzedajemy okulary, ale też kreujemy doświadczenia klienta i towarzyszymy mu w kreowaniu jego indywidualnego stylu, zgodnie z naszym hasłem „Highlight your style with OKKO” – wskazuje ekspertka Medicover.
W każdym salonie OKKO znajduje się inteligentne urządzenie Visioffice, które pozwala na niezwykłą precyzję pomiaru oka, dzięki czemu można stworzyć w pełni spersonalizowane soczewki.
OKKO to marka, która łączy nowoczesność, profesjonalizm i zrozumienie potrzeb swoich klientów z najnowszymi trendami w świecie optyki. Sieć oferuje szeroki wybór produktów, w tym okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych od renomowanych marek. Tym, co wyróżnia salony OKKO, jest wyjątkowe doradztwo stylistów. Łącznie funkcjonuje 20 salonów OKKO, w tym salon w Westfield Arkadia, który przeszedł generalny remont i 1 marca otworzył się w zupełnie nowej odsłonie dla klientów.
– Oferta naszego salonu składa się z trzech elementów. To, co klient widzi w pierwszej kolejności, to światowe marki opraw okularowych i okularów przeciwsłonecznych, oprócz tego mamy najwyższej klasy szkła okularowe od renomowanych dostawców: Essilor i Hoya. Jednak to, co najważniejsze, to nasze doradztwo i badania wzroku. Doradztwo realizują styliści opraw okularowych, a badania wzroku są realizowane przez dyplomowanych optometrystów – dodaje Magdalena Lipczyńska.
Czytaj także
- 2025-02-27: Biodegradowalne materiały mogą rozwiązać problem zanieczyszczenia plastikiem. Na razie to jednak kosztowna alternatywa
- 2025-02-12: Młodzi naukowcy przez niskie płace odchodzą z uczelni. To duże zagrożenie dla rozwoju polskiej gospodarki i technologii
- 2025-01-31: Sztuczna inteligencja pomoże we wczesnym wykrywaniu wrodzonych wad serca. Obecnie rozpoznawalność wynosi 40 proc.
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
- 2025-02-07: Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
- 2025-01-13: Wciąż niewielkie finansowanie wsparcia psychicznego przez państwo. Usługi terapeutyczne są dziś głównie prywatne
- 2024-12-18: Rekordowa pożyczka z KPO dla Tauronu. 11 mld zł trafi na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucji
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-13: Agencja Badań Medycznych walczy z czasem przy obsłudze konkursów z KPO. Największym problemem są braki kadrowe
- 2024-12-27: Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Unia Europejska

Ukraińska kultura cierpi na wstrzymaniu pomocy z USA. Wiele projektów potrzebuje wsparcia UE
Rosyjska agresja ma ogromny i destrukcyjny wpływ na ukraiński sektor kultury. Zniszczeniu uległo wiele obiektów kultury, wstrzymano działalność wielu instytucji kultury, a możliwości finansowania kultury drastycznie ograniczone. Ukraiński sektor kultury potrzebuje więc wsparcia ze strony Europy, zwłaszcza w kontekście wstrzymania pomocy ze strony USA. Programy takie jak Kreatywna Europa, Erasmus+ czy inicjatywy na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego zapewniają kluczowe wsparcie różnym sektorom kulturalnym.
Handel
Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów

ONZ podaje, że ponad 37 proc. światowych zasobów ryb jest poławianych w sposób niezrównoważony, czyli zagrażający środowisku i populacjom morskim. Przeciwdziałanie przełowieniu jest o tyle istotne, że ryby i owoce morza stanowią ważne źródło białka dla ponad 3 mld ludzi na świecie. W Polsce dużym zainteresowaniem cieszą się białe ryby jak mintaj czy dorsz. Choć trzy czwarte poławianych białych ryb pochodzi z certyfikowanych rybołówstw, to produkty MSC stanowią obecnie zaledwie 5–10 proc. wszystkich produktów z białych ryb dostępnych na polskim rynku.
Prawo
KE chce uznawania rodzicielstwa we wszystkich krajach. Europosłanka PiS nazywa to de facto legalizacją surogacji

Jak podaje Komisja Europejska, nawet 2 mln dzieci może dotyczyć sytuacja, w której ich rodzice nie są uznawani w innych państwach członkowskich UE. Od kilku lat na forum Unii toczą się prace nad rozporządzeniem, które ma uregulować transgraniczne uznawanie rodzicielstwa. – To próba obejścia wyłącznych kompetencji państw członkowskich w zakresie polityki rodzinnej i legalizacji surogacji. Nie potrzebujemy, szczególnie w tych trudnych czasach, rewolucji ideologicznej – ocenia europosłanka PiS Jadwiga Wiśniewska.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.