Mówi: | Magdalena Lipczyńska |
Funkcja: | dyrektor zarządzająca retail |
Firma: | Medicover |
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek
Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.
– Oczekiwania Polaków względem salonów optycznych są bardzo różne, ale to, co na pewno ich łączy, to oczekiwanie indywidualnego doradztwa. Bardzo ważne, żeby okulary dobierać do charakteru danego klienta, do jego stylu życia i potrzeb. Ale okulary to nie tylko oprawki, okulary to też szkła korekcyjne, dlatego w OKKO stawiamy duży nacisk na badanie wzroku, profesjonalne badanie wzroku u optometrysty – mówi agencji Newseria Magdalena Lipczyńska, dyrektor zarządzająca retail w Medicover w Polsce.
Problemy ze wzrokiem dotyczą nawet 20 mln Polaków. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Jak wynika z raportu Medicover „Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2023”, tylko w 2022 roku liczba wizyt u optometrysty w stosunku do liczby wizyt u okulisty wzrosła o 2,2 punktu procentowego.
Jednocześnie, jak pokazuje raport „Polak z wadą wzroku” Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej, 13 proc. badanych nie jest zadowolonych ze swojej ostatniej wizyty w salonie optycznym sieciowej marki.
– Rynek optyczny zmienia się bardzo dynamicznie i jest coraz bardziej konkurencyjny, żeby wygrać, trzeba się wyróżniać. My chcemy się wyróżniać indywidualnym doradztwem i najlepszym na rynku badaniem wzroku – podkreśla Magdalena Lipczyńska. – Wzrok w naszych salonach badają dyplomowani optometryści, co zapewnia naszym klientom najlepsze badanie i najlepszą jakość widzenia, a dzięki temu klienci otrzymują większy komfort życia.
Z raportu KRIO wynika, że klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Ankietowani, którzy wyrazili swoje niezadowolenie po ostatniej wizycie w salonie sieciowej marki optycznej, zostali poproszeni o wskazanie, co jest powodem złej opinii. Najwięcej, bo ponad 40 proc. przyznało, że nie zaopiekowano się nimi jako klientami. Drugą najczęściej podawaną przyczyną okazało się nieodpowiednie dobranie okularów lub soczewek do wady – na ten problem zwróciło uwagę 36 proc. badanych. Niewielu mniej, bo niemal co trzeci respondent, stwierdziło, że wybór okularów czy soczewek odbywał się w pośpiechu.
– U nas nie tylko sprzedajemy okulary, ale też kreujemy doświadczenia klienta i towarzyszymy mu w kreowaniu jego indywidualnego stylu, zgodnie z naszym hasłem „Highlight your style with OKKO” – wskazuje ekspertka Medicover.
W każdym salonie OKKO znajduje się inteligentne urządzenie Visioffice, które pozwala na niezwykłą precyzję pomiaru oka, dzięki czemu można stworzyć w pełni spersonalizowane soczewki.
OKKO to marka, która łączy nowoczesność, profesjonalizm i zrozumienie potrzeb swoich klientów z najnowszymi trendami w świecie optyki. Sieć oferuje szeroki wybór produktów, w tym okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych od renomowanych marek. Tym, co wyróżnia salony OKKO, jest wyjątkowe doradztwo stylistów. Łącznie funkcjonuje 20 salonów OKKO, w tym salon w Westfield Arkadia, który przeszedł generalny remont i 1 marca otworzył się w zupełnie nowej odsłonie dla klientów.
– Oferta naszego salonu składa się z trzech elementów. To, co klient widzi w pierwszej kolejności, to światowe marki opraw okularowych i okularów przeciwsłonecznych, oprócz tego mamy najwyższej klasy szkła okularowe od renomowanych dostawców: Essilor i Hoya. Jednak to, co najważniejsze, to nasze doradztwo i badania wzroku. Doradztwo realizują styliści opraw okularowych, a badania wzroku są realizowane przez dyplomowanych optometrystów – dodaje Magdalena Lipczyńska.
Czytaj także
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-04: Spada spożycie alkoholu wśród młodzieży. Coraz mniej nastolatków wskazuje na jego łatwą dostępność
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-04-02: Julia Kamińska: Bardzo niepokoi mnie trend odwrotu od sprawdzonych szczepionek ratujących życie. Chciałabym, żeby ludzie ufali naukowcom i nie bali się
- 2025-02-27: Biodegradowalne materiały mogą rozwiązać problem zanieczyszczenia plastikiem. Na razie to jednak kosztowna alternatywa
- 2025-02-12: Młodzi naukowcy przez niskie płace odchodzą z uczelni. To duże zagrożenie dla rozwoju polskiej gospodarki i technologii
- 2025-01-31: Sztuczna inteligencja pomoże we wczesnym wykrywaniu wrodzonych wad serca. Obecnie rozpoznawalność wynosi 40 proc.
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
- 2025-02-07: Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
- 2025-01-13: Wciąż niewielkie finansowanie wsparcia psychicznego przez państwo. Usługi terapeutyczne są dziś głównie prywatne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.