Mówi: | Katarzyna Kuśnierska |
Funkcja: | Dyrektor Zarządzająca |
Firma: | Allegro.pl |
Misie i serduszka odchodzą do lamusa, Polacy kupują coraz odważniejsze prezenty na Walentynki
Z badań CBOS wynika, że Walentynki w tym roku będzie świętować 59 proc. badanych, z czego większość podaruje ukochanej osobie prezent. Coraz częściej zamiast tradycyjnej "walentynki" czy kwiatów Polacy kupują gadżety erotyczne. Dane Allegro.pl wskazują, że przed Dniem Zakochanych zainteresowanie niektórymi produktami jest nawet dwa razy większe, a obroty w całej kategorii Erotyka rosną o połowę.
– Średnio dla całej kategorii Erotyka nasze obroty rosną o ponad 60 procent. Przeciętna osoba, która dokonuje zakupu walentynkowego wyda na ten zakup około 60-65 złotych – podkreśla Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzająca Allegro.pl.
Najliczniejsza grupą kupujących produkty erotyczne są osoby w wieku 25-34 lat. Panowie są w zdecydowanej większości, bo stanowią 65 proc. kupujących, jednak widać, że z roku na rok pań, które chcą obdarować swojego partnera gadżetem erotycznym, przybywa. W 2002 roku kobiet kupujących w tej kategorii było zaledwie 5 proc., dzisiaj to już 35 proc.
– Hitami tej branży niezmiennie są wszelkie olejki do masażu, bielizna również produkty jadalne. Niezmiernie popularnością cieszą się wibratory – wymienia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Katarzyna Kuśnierska.
Taki trend zauważają również przedstawiciele portali grupowych zakupów, choć dużym powodzeniem cieszą się również wyjazdy dla dwojga, walentynkowe pakiety SPA czy romantyczne kolacje.
– Hitem zeszłorocznych Walentynek były na Grouponie designerskie, kolorowe wibratory, które sprzedały się w liczbie blisko tysiąca sztuk. W tym roku szczególnie dużym powodzeniem cieszy się zmysłowa, koronkowa bielizna, której przed Walentynkami sprzedaliśmy tysiąc kompletów – mówi Artur Bednarz, rzecznik Groupona.
Jak podkreśla Katarzyna Kuśnierska z Allegro.pl, gust pań i panów jest inny. Kobiety znacznie częściej wybierają zmysłową bieliznę bądź biżuterię erotyczną. Mężczyźni wolą kupować przebrania. W dziale bodystocking przed Walentynkami obroty rosną aż o 95 proc. w stosunku do średniej rocznej. Dużą popularnością cieszą się gry erotyczne (wzrost obrotów o 180 proc.) i filmy o takim zabarwieniu (37 proc.).
Czytaj także
- 2025-07-01: Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-20: KE przedstawia białą księgę obronności europejskiej. Nowa strategia UE zakłada zmianę podejścia do zdolności obrony i inwestycji w ten obszar
- 2025-03-26: Złoto przebiło barierę 3 tys. dol. za uncję. Sytuacja na świecie wskazuje na dalsze wzrosty cen
- 2024-12-05: Przedświąteczna gorączka zakupów może sprzyjać nieprzemyślanym decyzjom. UOKiK ostrzega przed nadmiernym zadłużaniem
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.