Mówi: | Katarzyna Kuśnierska |
Funkcja: | Dyrektor Zarządzająca |
Firma: | Allegro.pl |
Misie i serduszka odchodzą do lamusa, Polacy kupują coraz odważniejsze prezenty na Walentynki
Z badań CBOS wynika, że Walentynki w tym roku będzie świętować 59 proc. badanych, z czego większość podaruje ukochanej osobie prezent. Coraz częściej zamiast tradycyjnej "walentynki" czy kwiatów Polacy kupują gadżety erotyczne. Dane Allegro.pl wskazują, że przed Dniem Zakochanych zainteresowanie niektórymi produktami jest nawet dwa razy większe, a obroty w całej kategorii Erotyka rosną o połowę.
– Średnio dla całej kategorii Erotyka nasze obroty rosną o ponad 60 procent. Przeciętna osoba, która dokonuje zakupu walentynkowego wyda na ten zakup około 60-65 złotych – podkreśla Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzająca Allegro.pl.
Najliczniejsza grupą kupujących produkty erotyczne są osoby w wieku 25-34 lat. Panowie są w zdecydowanej większości, bo stanowią 65 proc. kupujących, jednak widać, że z roku na rok pań, które chcą obdarować swojego partnera gadżetem erotycznym, przybywa. W 2002 roku kobiet kupujących w tej kategorii było zaledwie 5 proc., dzisiaj to już 35 proc.
– Hitami tej branży niezmiennie są wszelkie olejki do masażu, bielizna również produkty jadalne. Niezmiernie popularnością cieszą się wibratory – wymienia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Katarzyna Kuśnierska.
Taki trend zauważają również przedstawiciele portali grupowych zakupów, choć dużym powodzeniem cieszą się również wyjazdy dla dwojga, walentynkowe pakiety SPA czy romantyczne kolacje.
– Hitem zeszłorocznych Walentynek były na Grouponie designerskie, kolorowe wibratory, które sprzedały się w liczbie blisko tysiąca sztuk. W tym roku szczególnie dużym powodzeniem cieszy się zmysłowa, koronkowa bielizna, której przed Walentynkami sprzedaliśmy tysiąc kompletów – mówi Artur Bednarz, rzecznik Groupona.
Jak podkreśla Katarzyna Kuśnierska z Allegro.pl, gust pań i panów jest inny. Kobiety znacznie częściej wybierają zmysłową bieliznę bądź biżuterię erotyczną. Mężczyźni wolą kupować przebrania. W dziale bodystocking przed Walentynkami obroty rosną aż o 95 proc. w stosunku do średniej rocznej. Dużą popularnością cieszą się gry erotyczne (wzrost obrotów o 180 proc.) i filmy o takim zabarwieniu (37 proc.).
Czytaj także
- 2024-12-05: Przedświąteczna gorączka zakupów może sprzyjać nieprzemyślanym decyzjom. UOKiK ostrzega przed nadmiernym zadłużaniem
- 2024-10-09: Monika Mrozowska: Mamy w mieszkaniu małą lodówkę i dlatego nie robię zakupów na zapas. Dzięki temu nie marnuję jedzenia
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
- 2024-06-07: Joanna Przetakiewicz: Jestem za otwarciem sklepów w niedzielę. To duże ułatwienie dla pracujących matek
- 2024-05-07: Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
- 2024-04-05: Wydatki na zbrojenia nabierają tempa. Przez ostatnie 30 lat państwa NATO tkwiły w letargu
- 2024-02-13: 82 proc. Polek doceniłoby randkę w obiekcie sportowym. Trening wspólnie z partnerem może pozytywnie wpływać na relacje
- 2024-02-19: Kasy samoobsługowe mają wpływ na spadek lojalności klientów. Irytuje ich brak pomocy kasjera przy większych zakupach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.