Mówi: | Katarzyna Kuśnierska |
Funkcja: | Dyrektor Zarządzająca |
Firma: | Allegro.pl |
Misie i serduszka odchodzą do lamusa, Polacy kupują coraz odważniejsze prezenty na Walentynki
Z badań CBOS wynika, że Walentynki w tym roku będzie świętować 59 proc. badanych, z czego większość podaruje ukochanej osobie prezent. Coraz częściej zamiast tradycyjnej "walentynki" czy kwiatów Polacy kupują gadżety erotyczne. Dane Allegro.pl wskazują, że przed Dniem Zakochanych zainteresowanie niektórymi produktami jest nawet dwa razy większe, a obroty w całej kategorii Erotyka rosną o połowę.
– Średnio dla całej kategorii Erotyka nasze obroty rosną o ponad 60 procent. Przeciętna osoba, która dokonuje zakupu walentynkowego wyda na ten zakup około 60-65 złotych – podkreśla Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzająca Allegro.pl.
Najliczniejsza grupą kupujących produkty erotyczne są osoby w wieku 25-34 lat. Panowie są w zdecydowanej większości, bo stanowią 65 proc. kupujących, jednak widać, że z roku na rok pań, które chcą obdarować swojego partnera gadżetem erotycznym, przybywa. W 2002 roku kobiet kupujących w tej kategorii było zaledwie 5 proc., dzisiaj to już 35 proc.
– Hitami tej branży niezmiennie są wszelkie olejki do masażu, bielizna również produkty jadalne. Niezmiernie popularnością cieszą się wibratory – wymienia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Katarzyna Kuśnierska.
Taki trend zauważają również przedstawiciele portali grupowych zakupów, choć dużym powodzeniem cieszą się również wyjazdy dla dwojga, walentynkowe pakiety SPA czy romantyczne kolacje.
– Hitem zeszłorocznych Walentynek były na Grouponie designerskie, kolorowe wibratory, które sprzedały się w liczbie blisko tysiąca sztuk. W tym roku szczególnie dużym powodzeniem cieszy się zmysłowa, koronkowa bielizna, której przed Walentynkami sprzedaliśmy tysiąc kompletów – mówi Artur Bednarz, rzecznik Groupona.
Jak podkreśla Katarzyna Kuśnierska z Allegro.pl, gust pań i panów jest inny. Kobiety znacznie częściej wybierają zmysłową bieliznę bądź biżuterię erotyczną. Mężczyźni wolą kupować przebrania. W dziale bodystocking przed Walentynkami obroty rosną aż o 95 proc. w stosunku do średniej rocznej. Dużą popularnością cieszą się gry erotyczne (wzrost obrotów o 180 proc.) i filmy o takim zabarwieniu (37 proc.).
Czytaj także
- 2024-12-05: Przedświąteczna gorączka zakupów może sprzyjać nieprzemyślanym decyzjom. UOKiK ostrzega przed nadmiernym zadłużaniem
- 2024-10-09: Monika Mrozowska: Mamy w mieszkaniu małą lodówkę i dlatego nie robię zakupów na zapas. Dzięki temu nie marnuję jedzenia
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
- 2024-06-07: Joanna Przetakiewicz: Jestem za otwarciem sklepów w niedzielę. To duże ułatwienie dla pracujących matek
- 2024-05-07: Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
- 2024-04-05: Wydatki na zbrojenia nabierają tempa. Przez ostatnie 30 lat państwa NATO tkwiły w letargu
- 2024-02-13: 82 proc. Polek doceniłoby randkę w obiekcie sportowym. Trening wspólnie z partnerem może pozytywnie wpływać na relacje
- 2024-02-19: Kasy samoobsługowe mają wpływ na spadek lojalności klientów. Irytuje ich brak pomocy kasjera przy większych zakupach
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/robot-homa-appliances-pwuyhvjglhg-unsplash,w_274,_small.jpg)
Nowe inicjatywy KE będą odpowiedzią na kryzys konkurencyjności. Pomóc ma przemysł zielonych technologii
Instytucje unijne szukają pomysłów na to, jak odbudowywać konkurencyjność europejskiego przemysłu. Wśród kluczowych działań eksperci wymieniają m.in. uproszczenie regulacji oraz większe inwestycje w cyfryzację i zielone technologie. Na tych założeniach opiera się opublikowany niedawno Kompas Konkurencyjności, czyli jedna z pierwszych inicjatyw nowej KE, który ma wyznaczyć strategiczne kierunki działań na nadchodzące lata. Niedługo Komisja zaprezentuje też kolejną inicjatywę – Clean Industrial Deal, mającą wspierać europejskie firmy w osiąganiu neutralności klimatycznej bez osłabiania ich pozycji na globalnym rynku.
Prawo
Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców chciałby zyskać nowe kompetencje. Wśród nich mediacje między przedsiębiorcami
![](https://www.newseria.pl/files/11111/msp-ustawa-rzecznik-foto,w_133,_small.jpg)
W resorcie rozwoju trwają prace nad nowelizacją ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Agnieszka Majewska, która piastuje to stanowisko od połowy 2024 roku, podkreśla, że rzecznikowi potrzebna jest inicjatywa ustawodawcza, a nie tylko możliwość opiniowania procedowanych ustaw. Chciałaby także zajmować się prawami rolników oraz mediacjami między przedsiębiorcami.
Edukacja
Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edukacja-stem-foto,w_133,_small.jpg)
Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.