Mówi: | Marcin Matuszewski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | eBilet.pl |
Muzyka disco polo coraz popularniejsza. Bilety na koncerty sprzedają się bardzo dobrze
Muzyka disco polo wróciła do łask. Zaczęła być traktowana jak muzyka pop, na równi z innymi gatunkami z tej kategorii. Słuchaczami disco polo są miliony Polaków – kanał Polo TV jest najpopularniejszym kanałem muzycznym w Polsce, a liczba uczestników biletowanych koncertów i festiwali to rocznie setki tysięcy osób.
Po okresie świetności muzyki disco polo w latach 90. ubiegłego wieku dziś mamy do czynienia z drugą falą popularności. Wzrost zainteresowania nastąpił w latach 2012–2013, w znacznej mierze dzięki dużej popularności zespołu Weekend i ich hitu „Ona tańczy dla mnie” oraz dobrej promocji tego typu muzyki w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych typu Polo TV.
– Jej słuchaczami są zarówno młodsi, jak i starsi, zarówno osoby, które dorastały przy muzyce disco polo, jak i ci, którzy zainteresowali się nią na fali obecnej popularności – mówi Marcin Matuszewski, prezes eBilet.pl. – Jako sprzedawca biletów na imprezy disco polo widzimy, że liczba takich wydarzeń rośnie i prawdopodobnie ten trend będzie podtrzymany w najbliższych latach. Prognozy są optymistyczne i wiele wskazuje na to, że imprezy, które w mijającym roku cieszyły się największym powodzeniem, w przyszłym zostaną powtórzone.
Zdaniem Marcina Matuszewskiego sztandarowym przykładem ważnej dla branży imprezy jest Festiwal Muzyki Tanecznej w Ostródzie, który w 2014 r. zgromadził 50 tys. osób i był 19. odsłoną tego wydarzenia.
– Bez promocji w mediach na festiwal przyjeżdżają dziesiątki tysięcy osób i uczestniczą w tym show. Inne znaczące koncerty miały miejsce m.in. w Sali Kongresowej w Warszawie czy ostatnio w łódzkiej Atlas Arenie, gdzie odbył się festiwal Disco Fest, na który bilety wyprzedaliśmy w cztery tygodnie – podkreśla w rozmowie z Newserią Biznes prezes eBilet.pl.
Matuszewski wyjaśnia, że 2/3 osób, które nabywają bilety na koncerty disco polo za pośrednictwem eBilet.pl, pochodzi z dużych miast i są to przeważnie ludzie w wieku 25–34 lat.
Ceny na koncerty disco polo pozostają niższe od cen na występy zagranicznych artystów – jest to związane m.in. z niższymi gażami krajowych wykonawców. Nie odbiegają jednak znacząco od cen biletów na koncerty polskich muzyków, których koszt waha się od 20 do nawet kilkuset złotych. W okresie wakacyjnym wiele jest również koncertów otwartych.
– Dostrzegamy zainteresowanie ze strony wielkich stacji telewizyjnych i radiowych, np. Polsatu, który w ostatnim czasie otworzył kanał Disco Polo Music, oraz szeregu mniejszych stacji, grających przede wszystkim tę muzykę – mówi Matuszewski.
Jak wynika z ostatnich danych ośrodka badawczego Nielsen Audience Measurement, kanał Polo TV w listopadzie zajął pierwsze miejsce pod względem oglądalności wśród kanałów muzycznych. W badanym okresie średnia wielkość widowni wyniosła 45,3 tys. osób z 0,64 proc. udziałem w widowni ogółem.
Zespoły disco polo próbują swoich sił także poza granicami Polski i zdobywają popularność nie tylko wśród Polonii, lecz także np. w Chinach.
Czytaj także
- 2025-05-22: Doda: Podczas koncertów zawsze staram się robić jakieś ekstrashow, by wzbudzić emocje. Mam dużo pomysłów, natomiast wszystko zależy od funduszy i organizatorów
- 2025-05-19: Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
- 2025-05-20: Lanberry: Szykuję grube show, które zapadnie widzom w pamięci. Przede mną intensywne miesiące, w weekendy będziemy grać po cztery–pięć koncertów
- 2025-05-21: Bryska: Dla mnie Opera Leśna to bardzo sentymentalne miejsce. Jako dziecko oglądałam festiwale w Sopocie, a teraz sama mogę na nich występować
- 2025-06-04: Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
- 2025-05-23: Maciej Rock: Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne
- 2025-05-22: Jeden Osiem L: Przygotowaliśmy nową aranżację utworu „Jak zapomnieć”. Ten przebój śpiewają z nami już kolejne pokolenia
- 2025-04-14: Marta Wiśniewska: Ludzie czekali na nowy kawałek takiej kolorowej Mandaryny. Jestem mądrzejsza i silniejsza niż kiedyś
- 2025-04-03: Marta Wiśniewska: Czuję, że świat się o mnie upomniał, dlatego wracam na scenę. Z wielką chęcią zostałabym też piątym jurorem w „You Can Dance”
- 2025-03-19: Kajra: Sławomir zaskakuje mnie i totalnie zachwyca każdym utworem. Jego teksty i muzyka są zupełnie na innym poziomie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.