Newsy

Poczta Polska zaczyna realizację największego kontraktu na polskim rynku pocztowym

2012-10-31  |  06:55
Mówi:Łukasz Gołębiowski
Funkcja:Dyrektor Pionu ds. klienta biznesowego i instytucjonalnego
Firma:Poczta Polska S.A.
  • MP4

    Od tego tygodnia za rekordową na polskim rynku pocztowym kwotę  350 mln zł przez 8 lat Poczta Polska dla Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego będzie między innymi  dostarczać kierowcom mandaty. W przededniu formalnej liberalizacji rynku, Poczta Polska skutecznie rywalizuje z innymi operatorami o kolejne zamówienia. W ubiegłym tygodniu wygrała przetarg na usługi dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

    Kontrakt z Generalną Inspekcją Transportu Drogowego obejmuje przede wszystkim usługi związane z archiwizacją cyfrową i fizyczną oraz dostarczaniem korespondencji, z czego zdecydowaną większość będą stanowiły mandaty dla kierowców.

     – Wygraliśmy w otwartym przetargu z naszą największą konkurencją, czyli Emersonem i Inforsys, które są powiązane z operatorami pocztowymi, świadczącymi usługi konkurencyjne. Dla nas jest to dowód, że potrafimy świadczyć usługi ekonomiczne, efektywne, o bardzo wysokiej jakości, bo to również było oceniane przez zamawiającego – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Łukasz Gołębiowski, dyrektor pionu ds. klienta biznesowego i instytucjonalnego w Poczcie Polskiej.

    Pocztowy operator kontrakt wygrał jako konsorcjum trzech firm, w skład którego weszła także  Itella Information i PTK Centertel. Jak podkreśla Łukasz Gołębiowski, to dzięki rozbudowanemu systemowi logistycznemu i doświadczeniu w zakresie archiwizacji.

     – Nie musieliśmy się do tego mocno przygotowywać. Usługa dla Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego jest rodzajem pocztowej przesyłki hybrydowej. Nie tworzyliśmy dodatkowych, dedykowanych rozwiązań z tego względu, że w ramach realizacji swojej strategii na rynku usług listowych tego typu narzędzia informatyczne i technologiczne już posiadamy – wyjaśnia dyrektor w Poczcie Polskiej.

    Dodaje, że szybkość uruchomienia współpracy miała istotne znaczenie dla zamawiającego i tu Poczta Polska była bezkonkurencyjna. Najwyżej oceniono ofertę Poczty również pod względem ceny, wydajności procesów logistycznych, wydruku i rozwiązań organizacyjno-technologicznych.

    Przed tygodniem Poczta Polska wygrała także przetarg Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na tradycyjne usługi listowe w kraju i zagranicą. Wartość tego kontraktu to przeszło 50 milionów złotych.

    Przedstawiciele pocztowego giganta zapowiadają, że to dopiero początek walki o nowe zlecenia.

    Nasi duzi klienci, między innymi ZUS, Ministerstwo Sprawiedliwości, ogłosili już przetargi publiczne. Będziemy walczyli po to, żeby wygrać. Negocjujemy z wieloma podmiotami z sektora biznesowego, instytucjami bankowymi, finansowymi, dużymi sieciami handlowymi. Jestem przekonany, że nasza oferta jakościowo, funkcjonalnie i przede wszystkim cenowo będzie optymalna – twierdzi Łukasz Gołębiowski.

    To właśnie usługi kurierskie, logistyczne, archiwizacyjne czy finansowe są dla Poczty Polskiej szansą na zrekompensowanie sobie spadających przychodów z tradycyjnego rynku.

     – Rynek usług listowych maleje na całym świecie, również w Polsce, ale nadal są pewne sektory, które normalnie funkcjonują i generują przychody. Póki co jest to największe źródło przychodów Poczty Polskiej. Myślimy jednak o tym, żeby w obliczu spadków na rynku, które w krajach Europy Zachodniej oscylują ok. 10-15 proc. rocznie, kompensować przychody z innych źródeł, m.in. z segmentu usług logistycznych, kurierskich ekspresowych, a przede wszystkim bankowych oraz finansowych – wyjaśnia Łukasz Gołębiowski.

     

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

    Transport

    Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

    Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

    Konsument

    Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

    Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.