Newsy

Połowa Polaków jada pizzę co najmniej raz w miesiącu, co dziesiąty Polak – raz w tygodniu

2015-01-08  |  06:30
Mówi:Agnieszka Kozłowska
Funkcja:menadżer ds. marketingu
Firma:Pizza Hut
  • MP4
  • Co dziesiąty Polak jada pizzę przynajmniej raz w tygodniu, a 48 proc. raz w miesiącu. Polacy są tradycjonalistami przywiązanymi do swoich ulubionych smaków. Najpopularniejszym rodzajem jest margherita, czyli podstawowa wersja pizzy z serem i sosem pomidorowym. Przyzwyczajenia konsumenckie chce zmienić Pizza Hut, która już po raz szósty organizuje Festiwal Pizzy. Przez blisko dwa miesiące będzie można za jedną cenę zjeść tyle kawałków i rodzajów pizzy, ile będzie się w stanie.

    Z badań marki Mosso wynika, że 48 proc. Polaków jada pizzę przynajmniej raz w miesiącu. Natomiast 12 proc. badanych nie wyobraża sobie tygodnia bez tego włoskiego specjału. Miłośnicy pizzy doceniają przede wszystkim jej wyjątkowy smak oraz możliwość skomponowania ulubionych składników. Polacy lubią samodzielnie piec pizzę w domu, ale znacznie chętniej jadają ją w restauracji lub pizzerii. Tylko 16 proc. badanych zamawia pizzę do domu lub pracy, mimo to wciąż jest to najpopularniejsze w Polsce danie na wynos.

    Ponad 60 proc. osób wybiera najprostszą, podstawową wersję pizzy, czyli margheritę.

    – Zauważyliśmy, że stali i nowi goście bardzo często trzymają się sprawdzonych smaków. Nie próbują niczego nowego, nie korzystają z nowości w karcie menu. Wprowadzając Festiwal Pizzy, dajemy możliwość spróbowania wszystkich rodzajów pizzy, tak by znaleźć swój ulubiony smak. W ramach festiwalu serwujemy pizze na wszystkich trzech rodzajach ciast – na puszystym cieście pan, na cieście klasycznym, cienkim oraz na naszym najcieńszym cieście włoskim mówi Agnieszka Kozłowska, menadżer ds. marketingu Pizza Hut, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

    Festiwal Pizzy odbywa się w Pizza Hut już po raz szósty. Uczestniczą w niej 53 restauracje w 23 polskich miastach. W ramach festiwalu od 7 stycznia do 2 marca 2015 roku miłośnicy pizzy będą mogli spróbować za jedną cenę tyle kawałków pizzy, ile będą mieli ochotę zjeść. Niezależnie od liczby kawałków zjedzonych przez jedną osobę, rachunek będzie zawsze jednakowy. Do wyboru jest 20 różnych smaków pizzy, w tym dwie nowości przygotowane specjalnie na zimę: Pizza Zimowa i Hot Bacon.

    – Nasi goście dzielą się kreatywnymi pomysłami, w jaki sposób zmieścić w żołądkach jak największą liczbę kawałków pizzy, jak przygotować się do festiwalu. Dzielą się nimi na naszym fanpage’u na Facebooku. Niektóre są bardzo zabawne i ciekawe – od podskoków i przysiadów, żeby jak najwięcej upchało się w żołądkach, po robienie sobie przerwy w jedzeniu. Nasza rada to przyjść w dobrym towarzystwie, z grupą przyjaciół, bliskich i spędzić miło czas, jedząc i pijąc bez końca mówi Agnieszka Kozłowska.

    Z badań firmy Mosso wynika, że Polacy nie lubią jeść pizzy w samotności. Blisko połowa badanych najchętniej spożywa ją w towarzystwie partnera, 40 proc. ze znajomymi, nie tylko podczas imprez, a 10 proc. z członkami rodziny. Również na Festiwal Pizzy goście nie przychodzą sami. Impreza cieszy się szczególnym powodzeniem u ludzi młodych, zwłaszcza uczniów i studentów, którzy dużymi grupami odwiedzają pizzerie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

    Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

    Fundusze unijne

    Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

    Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

    Ochrona środowiska

    Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

    Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.