Newsy

Połowa Polaków jada pizzę co najmniej raz w miesiącu, co dziesiąty Polak – raz w tygodniu

2015-01-08  |  06:30
Mówi:Agnieszka Kozłowska
Funkcja:menadżer ds. marketingu
Firma:Pizza Hut
  • MP4
  • Co dziesiąty Polak jada pizzę przynajmniej raz w tygodniu, a 48 proc. raz w miesiącu. Polacy są tradycjonalistami przywiązanymi do swoich ulubionych smaków. Najpopularniejszym rodzajem jest margherita, czyli podstawowa wersja pizzy z serem i sosem pomidorowym. Przyzwyczajenia konsumenckie chce zmienić Pizza Hut, która już po raz szósty organizuje Festiwal Pizzy. Przez blisko dwa miesiące będzie można za jedną cenę zjeść tyle kawałków i rodzajów pizzy, ile będzie się w stanie.

    Z badań marki Mosso wynika, że 48 proc. Polaków jada pizzę przynajmniej raz w miesiącu. Natomiast 12 proc. badanych nie wyobraża sobie tygodnia bez tego włoskiego specjału. Miłośnicy pizzy doceniają przede wszystkim jej wyjątkowy smak oraz możliwość skomponowania ulubionych składników. Polacy lubią samodzielnie piec pizzę w domu, ale znacznie chętniej jadają ją w restauracji lub pizzerii. Tylko 16 proc. badanych zamawia pizzę do domu lub pracy, mimo to wciąż jest to najpopularniejsze w Polsce danie na wynos.

    Ponad 60 proc. osób wybiera najprostszą, podstawową wersję pizzy, czyli margheritę.

    – Zauważyliśmy, że stali i nowi goście bardzo często trzymają się sprawdzonych smaków. Nie próbują niczego nowego, nie korzystają z nowości w karcie menu. Wprowadzając Festiwal Pizzy, dajemy możliwość spróbowania wszystkich rodzajów pizzy, tak by znaleźć swój ulubiony smak. W ramach festiwalu serwujemy pizze na wszystkich trzech rodzajach ciast – na puszystym cieście pan, na cieście klasycznym, cienkim oraz na naszym najcieńszym cieście włoskim mówi Agnieszka Kozłowska, menadżer ds. marketingu Pizza Hut, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

    Festiwal Pizzy odbywa się w Pizza Hut już po raz szósty. Uczestniczą w niej 53 restauracje w 23 polskich miastach. W ramach festiwalu od 7 stycznia do 2 marca 2015 roku miłośnicy pizzy będą mogli spróbować za jedną cenę tyle kawałków pizzy, ile będą mieli ochotę zjeść. Niezależnie od liczby kawałków zjedzonych przez jedną osobę, rachunek będzie zawsze jednakowy. Do wyboru jest 20 różnych smaków pizzy, w tym dwie nowości przygotowane specjalnie na zimę: Pizza Zimowa i Hot Bacon.

    – Nasi goście dzielą się kreatywnymi pomysłami, w jaki sposób zmieścić w żołądkach jak największą liczbę kawałków pizzy, jak przygotować się do festiwalu. Dzielą się nimi na naszym fanpage’u na Facebooku. Niektóre są bardzo zabawne i ciekawe – od podskoków i przysiadów, żeby jak najwięcej upchało się w żołądkach, po robienie sobie przerwy w jedzeniu. Nasza rada to przyjść w dobrym towarzystwie, z grupą przyjaciół, bliskich i spędzić miło czas, jedząc i pijąc bez końca mówi Agnieszka Kozłowska.

    Z badań firmy Mosso wynika, że Polacy nie lubią jeść pizzy w samotności. Blisko połowa badanych najchętniej spożywa ją w towarzystwie partnera, 40 proc. ze znajomymi, nie tylko podczas imprez, a 10 proc. z członkami rodziny. Również na Festiwal Pizzy goście nie przychodzą sami. Impreza cieszy się szczególnym powodzeniem u ludzi młodych, zwłaszcza uczniów i studentów, którzy dużymi grupami odwiedzają pizzerie.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Konsument

    Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

    Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

    Bankowość

    Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

    Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

    Prawo

    Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

    Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.