Mówi: | Piotr Kasprzak, członek zarządu ds. operacyjnych, Hermes Energy Group Marek Kołtonik, dyrektor ds. marketingu, Hermes Energy Group |
Rośnie zainteresowanie zmianą sprzedawcy gazu. Zdecydowało się na nią ponad 120 tys. Polaków
Już ponad 120 tys. konsumentów zmieniło firmę, od której kupuje gaz, a liczba ta z roku na rok rośnie coraz szybciej – wynika z danych Urzędu Regulacji Energetyki. Rozwojowi rynku sprzyja jego liberalizacja oraz działania samych sprzedawców, które podnoszą świadomość konsumentów na temat możliwości dokonania zmiany. Jak wynika z najnowszego badania Hermes Energy Group 9 na 10 klientów tej firmy jest zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu.
W październiku HEG przeprowadził wraz z domem badawczym 4P Research Mix badanie satysfakcji swoich klientów.
– 9 na 10 naszych klientów jest zadowolonych z faktu zmiany sprzedawcy oraz ze współpracy z naszą firmą – informuje o wynikach badania Marek Kołtonik, dyrektor ds. marketingu w Hermes Energy Group SA. – 90 proc. naszych klientów jest również zadowolonych z samego procesu zmiany sprzedawcy, czasu, jaki musieli na niego poświęcić, który był znacznie krótszy, niż zakładali, ze spotkania z naszym doradcą, który wytłumaczył im w sposób rzetelny wszelkie aspekty związane z fakturą, umową, przedstawił i wyliczył im konkretne oszczędności oraz przeprowadził ich przez proces zmiany sprzedawcy.
W badaniu wzięło udział 779 klientów firmy, która podkreśla, że wysoki był także wskaźnik rekomendacji, który wyniósł +28 punktów przy średniej dla rynku energetycznego na poziomie -29 punktów.
– Co istotniejsze, ten poziom rekomendacji rośnie wraz z stażem obecności w naszej firmie. Klienci bardzo chętnie polecają sobie markę HEG, uczestniczą w programie poleceń, który jest dla nich również dodatkowym benefitem. Co drugiemu naszemu klientowi marka została zarekomendowana przez jego najbliższych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marek Kołtonik.
– Rynek gazu ziemnego w Polsce znajduje się w początkowym etapie rozwoju – mówi Piotr Kasprzak, członek zarządu ds. operacyjnych w Hermes Energy Group SA. – W 2016 roku mieliśmy do czynienia z około 50 tys. zmian sprzedawcy gazu ziemnego w Polsce. HEG prognozuje, że w 2017 roku tych zmian będzie więcej, co wynika z dynamicznych działań prowadzonych przez alternatywnych sprzedawców gazu ziemnego, jakim jest również HEG.
Z danych Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że liczba zmian sprzedawców gazu, choć w odniesieniu do liczby gospodarstw domowych (14 mln) w Polsce jest niewielka, to jednak z roku na rok wzrasta. Możliwość wyboru sprzedawcy istnieje od lipca 2007 roku, ale do końca 2011 roku dokonano zaledwie 4 takich zmian. W kolejnym roku ich liczba przekroczyła 200, a 429 odbiorców zdecydowało się na ten ruch w 2013 rok. Rok później rozpoczął się proces liberalizacji rynku gazu i nastąpiło wyraźne przyspieszenie – na koniec 2014 roku wszystkich narastająco było już ponad 7 tys., a po następnych dwunastu miesiącach ponadczterokrotnie więcej. Ubiegły rok przyniósł niemal 50 tys. nowych umów, zaś trzy kwartały tego roku – ok. 44 tys.
– Należy zwrócić uwagę na fakt, że odbiorcy końcowi wciąż są mało świadomi – zarówno tego, co wiąże się z procesem, jak i możliwości, jakie daje zmiana sprzedawcy paliwa gazowego. Co za tym idzie, są bardzo nieufni i wpływa to na obserwowany poziom zmian sprzedawcy gazu ziemnego – przekonuje Piotr Kasprzak. – Działania HEG skoncentrowane na pozyskiwaniu odbiorców detalicznych polegają głównie na sprzedaży bezpośredniej. Oznacza to, że staramy się z wszystkimi naszymi klientami spotkać w domu, zaprezentować im nasza ofertę, przedstawić spółkę, wyliczyć oszczędności, pokazać kluczowe warunki i zapisy umowne, poinformować o prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 14 dni.
Z raportu Federacji Konsumentów „Konsument na rynku gazu w Polsce” płynie wniosek, że co czwarty pytany nie wie, czy może zmienić sprzedawcę gazu, czy nie. Choć dwie trzecie badanej grupy odpowiedziało na to pytanie twierdząco, na faktyczną zmianę zdecydowało się 6 proc. Ponad połowa z tej grupy zrobiła to, by obniżyć swoje rachunki za gaz, a 37 proc. dało się przyciągnąć lepszą ofertą produktową. Co piąty skorzystał z możliwości połączenia dostawy z inną usługą. W więcej niż połowie przypadków (54 proc.) to przedstawiciel firmy był inicjatorem kontaktu bądź to osobiście, bądź telefonicznie.
– Chciałbym zwrócić uwagę na fakt raportu, który został przeprowadzony w 2017 roku przez Federację Konsumentów, gdzie również zostało wskazane, że umowy i zapisy umowne stosowane przez HEG są transparentne, uczciwe i rzetelne. Mamy nadzieję, że jako firma, która jest liderem na polskim rynku gazu ziemnego, w ten sposób będziemy zmieniać rzeczywistość nas otaczającą i wpływać na to, że procesy liberalizacyjne będą przebiegały bardziej dynamicznie w naszym kraju – podsumowuje Kasprzak.
Czytaj także
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-04-10: Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać
- 2025-04-11: Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne
- 2025-04-11: Niektóre państwa członkowskie mają dużą skłonność do nadregulacji prawa unijnego. Bariery wewnątrz Unii mają efekt podobny do wysokich ceł
- 2025-03-28: Trzy czwarte Zetek chce pracować na etacie. Elastyczny czas pracy nie jest dla nich istotny
- 2025-03-21: Zakup używanego samochodu może być stresujący. Mimo profesjonalizacji rynku wciąż zdarzają się oszustwa
- 2025-03-18: Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii


Praca

Ogromna baza magazynowa zbóż w Wielkopolsce do likwidacji. Pracę może stracić kilkaset osób
Baza magazynowa zbóż w Witoldowie to obiekt zarządzany od 30 lat przez spółkę Top Farms Wielkopolska, która prowadzi działalność na gruntach dzierżawionych z Zasobów Skarbu Państwa. Teraz baza ma zostać rozebrana, a wydzierżawiona ziemia – trafić do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa. Spółka Top Farms wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich strategicznych obiektów rolniczych. Brak decyzji KOWR jest zagrożeniem dla stabilności dużych, nowoczesnych gospodarstw towarowych, a tym samym również dla bezpieczeństwa żywnościowego Polski.
Konsument
Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież

Wprowadzanie kolejnych zakazów w ustawie tytoniowej nie przyniesie spodziewanego rezultatu – oceniają lekarze i terapeuci pracujący z osobami uzależnionymi. Według nich należy osobno rozpisać działania rozwiązujące problem na poziomie osób dorosłych, które już palą, i te, które będą nakierowane na ochronę dzieci i młodzieży przed dostępem do wyrobów nikotynowych. Stowarzyszenie Jump93 wraz z przedstawicielami środowisk psychiatrycznych i zdrowia publicznego zaapelowało o systemowe podejście do polityki nikotynowej, z uwzględnieniem potencjału strategii redukcji szkód.
Bankowość
Rynek oczekuje pierwszego cięcia stóp procentowych w Polsce w maju. Są ku temu przesłanki ekonomiczne

Na podstawie ostatnich wypowiedzi prof. Adama Glapińskiego, przewodniczącego Rady Polityki Pieniężnej, ekonomiści oczekują, że już na posiedzeniu 7 maja może zapaść pierwsza od ponad półtora roku decyzja o zmianie poziomu stóp procentowych w dół. RPP dostosuje się w ten sposób do polityki głównych banków centralnych oraz słabnącej presji inflacyjnej. Zdaniem prezesa Q Value będzie to działanie w dobrym kierunku, choć spóźnione i być może spowodowane czynnikami politycznymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.