Mówi: | Jan Strumiłło, architekt, twórca koncepcji redesignu Akademii Kulinarnej Whirlpool Joanna Cichocka, senior marketing manager, Poland and Baltic States, Whirlpool |
Sprzęt kuchenny w polskich domach coraz bardziej zaawansowany technologicznie. Pozwala zdrowiej i taniej przygotowywać potrawy
W polskich kuchniach zaczynają królować technologie, które pozwalają prosto i szybko przygotowywać zdrowe potrawy, są intuicyjne w użyciu, a czasem wręcz wyręczają użytkownika. Takie są oczekiwania konsumentów, więc producenci sprzętu prześcigają się w nowoczesnych rozwiązaniach, łącząc je z oryginalnym designem, który będzie pasował do każdego rodzaju kuchni. Takie połączenie można zobaczyć na przykładzie warszawskiej Akademii Kulinarnej Whirlpool, która przeszła niedawno gruntowną metamorfozę.
– W obecnych czasach konsumenci myślą przede wszystkim o tym, żeby odżywiać się zdrowo i smacznie. Nowe technologie mają pomagać im osiągnąć ten cel. W przypadku nowej linii urządzeń do zabudowy W Collection, którą Whirlpool właśnie wprowadza na rynek, jest to m.in. funkcja pary. Umożliwia ona gotowanie w piekarnikach na parze, co jest bardzo zdrowym sposobem przygotowywania potraw – mówi agencji Newseria Biznes Joanna Cichocka, senior marketing manager, Poland and Baltic States w Whirlpool.
Marka Whirlpool wprowadziła właśnie na rynek nową gamę inteligentnych sprzętów AGD – W Collection. Urządzenia dostępne są w czterech liniach, które łączy elegancki design, nowoczesna technologia oraz intuicyjność użytkowania. Kolekcję tworzą przede wszystkim inteligentne urządzenia do gotowania – piekarniki, płyty indukcyjne, okapy oraz kuchenki mikrofalowe.
– Trzeba obalić mit, że przygotowywanie posiłków w kuchenkach mikrofalowych jest niezdrowe. Wręcz przeciwnie. Według ostatnich badań WHO okazuje się, że przygotowywanie potraw w mikrofalach – dzięki temu, że są one krócej poddawane są obróbce termicznej – jest dużo zdrowsze – mówi Joanna Cichocka.
Jak podkreśla, użytkownicy oczekują także, że sprzęty będą same podpowiadać odpowiednie dla nich rozwiązania, a w niektórych kwestiach nawet ich wyręczać. Temu ma służyć stosowana przez Whirlpool technologia 6. Zmysł, która uczy się preferencji danego konsumenta.
– Dzięki zaprogramowanym przepisom technologia ta prowadzi go przez cały proces przygotowywania potrawy, podpowiadając najlepsze rozwiązania. Nie trzeba się zastanawiać, w jakiej temperaturze upiec biszkopt, żeby nie było zakalca. Urządzenia W Collection podpowiedzą, w jakiej temperaturze piec potrawy, jak długo trzymać je w piekarniku, a nawet jakich składników powinniśmy użyć – wyjaśnia Joanna Cichocka.
W nowych sprzętach Whirlpool zastosowane zostały innowacyjne technologie, wśród których znajdują się m.in. opatentowana, czteropunktowa termosonda, która mierzy temperaturę w czterech różnych punktach pieczonej potrawy, zapewniając równomierne wypieczenie. Funkcja Cook4 umożliwia z kolei pieczenie czterech różnych potraw w tym samym czasie. Interfejs piekarnika sugeruje użytkownikowi najbardziej odpowiednią półkę dla poszczególnych potraw, podczas gdy system obiegu powietrza i mocniejszy silnik wentylatora zapobiegają mieszaniu się smaków i aromatów.
– Inteligentne urządzenia muszą być łatwe i intuicyjne w obsłudze. Temu służą m.in. duże wyświetlacze tekstowe, które obsługujemy podobnie jak smartfona, przesuwając palcem po ekranie i wybierając potrzebną funkcję. Coraz powszechniejsze staje się łączenie wszystkich urządzeń w ramach smart home w jedną domową sieć. Takie możliwości mamy także w linii urządzeń W Collection, które mogą być sterowane z poziomu aplikacji mobilnej. Dzięki temu, nie ruszając się z salonu, możemy nastawić piekarnik, żeby nagrzał się do odpowiedniej temperatury, a okap może nas powiadomić o tym, że pralka zakończyła cykl prania – wylicza Joanna Cichocka.
Produkty z nowej linii W Collection są elementem wyposażenia warszawskiej Akademii Kulinarnej Whirlpool. Akademia przeszła niedawno wizualną i technologiczną metamorfozę. Koncepcja redesignu została oparta na założeniu, że kuchnia, jako lokal, powinna być przede wszystkim kolorowa i radosna. Dlatego po pięciu latach biel na ścianach Akademii zastąpiły kolory – turkusowy, żółty i czerwony.
– We wzornictwie kuchennym dominuje trend, że wszystko jest białe, szare lub czarne, sterylne i gładkie. Ten trend powoli odchodzi, zastępuje go nowa moda na naturalne materiały, naturalne wykończenia i żywe kolory. W Akademii Kulinarnej Whirlpool nowe sprzęty są futurystyczne i robią wielkie wrażenie. Udało nam się zapewnić dla nich naturalne tło. Chcieliśmy pokazać, że sprzęty będą dobrze wyglądały nie tylko w kuchni – laboratorium, lecz także w zwykłej kuchni, domowej i ciepłej – mówi Jan Strumiłło, architekt i twórca koncepcji redesignu Akademii Kulinarnej Whirlpool.
W nowej, kolorowej odsłonie Akademia zaprasza pasjonatów gotowania na warsztaty pod okiem zawodowych kucharzy, które odbywają się trzy razy w tygodniu. Tematyka zajęć jest bardzo szeroka – od podstaw kulinarnych, przez tajniki kuchni włoskiej, aż po warsztaty tematyczne.
– Akademia Kulinarna Whirlpool to przestrzeń wielofunkcyjna, która służy wielu celom – gotowaniu, nagrywaniu, spotkaniom. Mieści się w przestrzeni, która wygląda inaczej niż zwykła kuchnia. To jest przestrzeń loftowa. My zmieniliśmy ją tak, żeby była bardziej swojska, ciepła i przyjazna dla użytkownika. Osiągnęliśmy to, stosując naturalne materiały, intensywne kolory i znacznie cieplejsze oświetlenie. Odchodzimy od laboratoriów w kierunku kuchni domowych – mówi Jan Strumiłło.
Czytaj także
- 2024-12-19: Unijny system handlu emisjami do zmiany. Po 2030 roku może objąć technologie pochłaniania CO2
- 2024-12-17: Polscy badacze pracują nad kwantowym przetwarzaniem sygnału. To rozwiązanie pomoże zapewnić superbezpieczną łączność
- 2025-01-02: Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
- 2024-12-11: Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
- 2024-11-22: Artur Barciś: Od sztucznej inteligencji dowiedziałem się, że zmarłem na scenie. Dla niej jestem kompletnie nikim
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-18: Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.