Mówi: | Andreas Maierhofer |
Funkcja: | prezes zarządu T-Mobile Polska |
Firma: | T-Mobile Polska |
T-Mobile ma ponad 330 tys. nowych klientów. Do sieci wraca coraz więcej dawnych użytkowników
Powiększenie bazy o 333 tys. klientów, spadek współczynnika odejść o 1/3 do rekordowo niskiego poziomu, udane wprowadzenie na rynek nowych ofert i uruchomienie sieci 5G – taki był 2018 rok dla sieci T-Mobile. Operator odwrócił negatywne trendy we wskaźnikach finansowych oraz znacząco poprawił jakość obsługi klientów, co znalazło odbicie we wskaźnikach satysfakcji. W nadchodzącym roku sieć zapowiada, że nie zwolni tempa.
– 2018 rok był dla nas bardzo dobry. Zawdzięczamy to 333 tysiącom nowo pozyskanych klientów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku. Do tego mieliśmy jeden z najniższych wskaźników rezygnacji od bardzo wielu lat, co oznacza, że klienci nie tylko coraz częściej nas wybierają i wracają do naszej sieci, lecz także pozostają z nami na dłużej. To bardzo satysfakcjonujące dane – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.
Na koniec grudnia baza klientów telekomu sięgnęła 10,787 mln. Najwięcej klientów (322 tys.) udało się pozyskać w kluczowym dla operatora segmencie post-paid, czyli abonamentowym. Dobre wyniki to zasługa m.in. rekordowo niskiego współczynnika odejść (churn), który w ciągu ostatniego roku spadł o 1/3. Telekom od dłuższego czasu obserwuje też, że dawni klienci – którzy zdecydowali się na przeniesienie do innych operatorów – teraz wracają do T-Mobile.
– W tym roku i kolejnych latach spodziewamy się dalszego wzrostu. To przede wszystkim rezultat usprawnień, które wprowadziliśmy w naszej działalności, lepszej dostępności i rozbudowy sieci salonów, poprawy dostępności biura obsługi klienta i podniesienia kompetencji naszych przedstawicieli. Są to główne czynniki, które przyczyniły się do wzrostu zadowolenia klientów i ich powrotów do naszej sieci – mówi Andreas Maierhofer.
W ubiegłym roku sieć konsekwentnie wzmacniała swoje portfolio produktowe – w czerwcu wprowadziła nowe oferty obejmujące Supernet Video dla klientów pre-paid (do końca roku skorzystało z nich 90 tys. osób), a w sierpniu wprowadziła nową ofertę rodzinną. Z kolei w grudniu operator uruchomił usługę Smart Car, która pozyskała ponad tysiąc klientów w ciągu pierwszego miesiąca.
Z drugiej strony, w ubiegłym roku telekom inwestował w poprawę procesów i systemów obsługowych, co przełożyło się na 8-proc. poprawę ogólnej satysfakcji klientów z obsługi w call center. Czas potrzebny na połączenie z konsultantem infolinii skrócił się dwukrotnie, a liczba połączeń z call center – mierzona w końcówce roku) spadła o 25 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
– Dobre wyniki badań satysfakcji klientów i wszystkie kluczowe wskaźniki skuteczności, które uległy znacznej poprawie, dowodzą, że klienci postrzegają nas jako firmę, która chętnie i w sposób profesjonalny odpowiada na wszelkie zapytania, udzielając satysfakcjonujących odpowiedzi. Większe zadowolenie klientów widzimy też w naszych badaniach – mówi Andreas Maierhofer.
Jak podkreśla, w ubiegłym roku operatorowi udało się również odwrócić negatywne trendy we wskaźnikach finansowych. W ubiegłym roku sieć T-Mobile Polska wypracowała 6,5 mld zł przychodów (wzrost o 1,2 proc. w ujęciu rocznym) i EBITDA w wysokości 1,66 mld zł. Na ten ostatni wynik negatywnie rzutowały zdarzenia jednorazowe, m.in. wprowadzenie nowych zasad rachunkowości i wynikających z regulacji roam-like-at-home.
– Po pierwsze, walczymy o każdego klienta, starając się przekonać go, by dołączył do najlepszej sieci w kraju. Po drugie, oferujemy wysokiej klasy usługi, szeroką ofertę produktów, ale również skupiamy się wsparciu technicznym i mamy znakomicie wykwalifikowanych specjalistów [w obsłudze klienta – red.] – podkreśla Andreas Maierhofer.
W tym roku telekom planuje m.in. kontynuować projekt harmonizacji sieci, który ma już objąć ponad 50 proc. powierzchni kraju. W 2018 roku ten proces został zakończony w jedenastu największych miastach Polski oraz na terenach turystycznych – w Karpaczu i Zakopanem, dzięki czemu nastąpił wzrost pojemności sieci i prędkości przesyłania danych. Mimo że operator dociera z usługami do blisko 100 proc. populacji, w ostatnim roku infrastruktura została też uzupełniona o blisko 500 nowych stacji. Milowym krokiem dla T-Mobile było uruchomienie w Warszawie pierwszej w Polsce sieci 5G. W tym roku telekom zamierza stopniowo rozszerzać dostępność nowej technologii o kolejne lokalizacje.
Czytaj także
- 2025-06-06: Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
- 2025-05-19: Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-05-08: J. Scheuring-Wielgus: Napięcia geopolityczne wymagają silniejszego zjednoczenia państw Europy. To lekcja z II wojny światowej
- 2025-05-13: Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat
- 2025-04-11: Spada udział chowu klatkowego w hodowli drobiu. Wciąż jednak 67 proc. kur trzymanych jest w klatkach
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-03: Krakowska fabryka Philip Morris przestawia się na produkcję wkładów tytoniowych do nowych podgrzewaczy. Amerykański koncern ogłosił zakończenie inwestycji o wartości blisko 1 mld zł
- 2025-04-07: Młode pokolenie szczególnie narażone na choroby cywilizacyjne. Unijni ministrowie zdrowia chcą przemodelować kwestie profilaktyki
- 2025-04-01: Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.