Newsy

Totalizator Sportowy chce oferować międzynarodowe loterie i gry internetowe

2014-01-29  |  06:55
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1

    W tym roku Totalizator Sportowy chce osiągnąć rekordowe przychody. Ma być to możliwe dzięki rozszerzeniu działalności. Totalizator planuje wprowadzić europejskie loterie i gry internetowe. Chce również wejść na rynek z produktami powiązanymi z systemem emerytalnym.

    Jest szansa na to, że wystąpimy z propozycjami dotyczącymi dodatkowych możliwości rozszerzenia działalności Totalizatora o internet, o grę międzynarodową Eurojackpot czy zdrapki elektroniczne. Plany na 2014 są bardzo ambitne – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Wojciech Szpil, prezes zarządu Totalizatora Sportowego.

    Szpil liczy, że w tym roku uda się pobić rekord przychodów spółki. Totalizator nie podał jeszcze wyników za 2013 r. Rok wcześniej spółka miała przychody ze sprzedaży w wysokości 3,4 mld zł, a zysk netto wyniósł 303 mln zł.

    Przychody mają wzrosnąć głównie dzięki rozszerzeniu działalności, w tym dzięki uczestnictwie w międzynarodowych grach. Europejska loteria Eurojackpot, która wystartowała w 2012 r., obejmuje obecnie 14 krajów, a rekordowa wygrana przekroczyła 45 mln euro.

    Totalizator Sportowy zapowiada też wejście na rynek produktów finansowych. Wojciech Szpil nie chce na razie zdradzać szczegółów.

     – Przychody Totalizatora, mam taką nadzieję, zostaną wsparte również nowymi produktami, o których dzisiaj nie bardzo mogę mówić. Natomiast myślę, że to będzie odpowiedź: III filar, OFE – zdradza Szpil.

    Dzięki większym przychodom oraz nowym zasadom Totalizator Sportowy będzie nadal angażował się w finansowanie polskiego sportu. Spółka od 1994 r. (z przerwą w latach 1998-2000) sponsoruje polskie reprezentacje olimpijskie i wspomoże również sportowców udających się w lutym do Soczi. Finansowane są również kluby sportowe, budowa obiektów sportowych, a także wydarzenia kulturalne. W ciągu ostatnich 13 lat Totalizator przekazał na Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej z tytułu dopłat ponad 7 mld zł, a w samym 2013 roku – 561 mln zł.

    Spółka należy w całości do Skarbu Państwa. Totalizator Sportowy poza prowadzeniem gier liczbowych zajmuje się również m.in. zarządzaniem Torem Wyścigów Konnych Służewiec.

    Czytaj także

    Transmisje online

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Obowiązki w zakresie zrównoważonego rozwoju staną się mniej uciążliwe. Będą dotyczyć tylko największych firm

    Na pierwszy ogień deregulacji w Unii Europejskiej poszły przepisy dotyczące sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju. Obowiązki w tym zakresie będą, zgodnie z planem KE, się koncentrowały na największych podmiotach, co stanowi duże ułatwienie dla średnich podmiotów i małych firm w łańcuchach dostaw, ale też może zmienić proces dochodzenia do neutralności klimatycznej w UE. Raportowanie wpływu na środowisko rzeczywiście wiąże się z dużym wysiłkiem i kosztami, czego firmy się obawiają, ale z drugiej strony coraz więcej podmiotów widzi w tym cenne narzędzie do analizy i dodatkową wartość.

    Telekomunikacja

    Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona

    44 proc. Polaków w 2023 roku posiadało przynajmniej podstawowe kompetencje cyfrowe przy średniej unijnej na poziomie 56 proc. – wynika z danych Eurostatu. Dla grupy osób powyżej 55. roku życia odsetek ten wynosi kilkanaście procent. T-Mobile – w ramach projektu „Sieć Pokoleń” – burzy cyfrowe bariery oraz pokazuje, jakie możliwości daje technologia. W tym prowadzi cykl warsztatów stacjonarnych oraz udostępnia kurs online z podstaw obsługi smartfona.

    Konsument

    Spada spożycie alkoholu wśród młodzieży. Coraz mniej nastolatków wskazuje na jego łatwą dostępność

    Alkohol jest najbardziej rozpowszechnioną wśród polskiej młodzieży substancją psychoaktywną, choć jego spożycie przez nastolatków znacznie spadło w ciągu trzech ostatnich dekad. Wciąż spory odsetek 15–16-latków uważa, że alkohol jest dla nich łatwo dostępny, ale o ile w przypadku piwa spadek w tym obszarze jest znaczący, o tyle w przypadku wódki delikatny trend spadkowy został w ostatnim badaniu zahamowany. Dostępność zaczyna się jednak nie w sklepie, ale już w domu. Co piąty rodzic jest w tej kwestii na tyle liberalny, że godzi się na spożywanie alkoholu przez dziecko w swojej obecności.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć