Newsy

Zimą opłaca się kupowanie wycieczek na lato

2014-01-10  |  06:30

Pierwsze zimowe miesiące są najlepszym okresem na kupowanie letnich wycieczek. Zwłaszcza rodziny z dziećmi powinny teraz przeglądać oferty biur podróży – ceny są niższe, a co najważniejsze, jest jeszcze duży wybór ofert, w tym specjalnych pokoi dla większej liczby osób. Bliżej sezonu letniego oferta jest już mocno ograniczona.

 – Ferie zostały sprzedane. Pierwszy kwartał to głównie sprzedaż ofert na lato i first minute. To czas, kiedy jest duży wybór pokoi, hoteli i miejsc, które lubią klienci. Oferta jest już zdecydowanie węższa w maju – ostrzega Marzenna Myrcha z biura podróży TUI.

W tegorocznej ofercie first minute, podobnie jak w poprzednich latach, dominującymi kierunkami są basen Morza Śródziemnego, wyspy greckie, wybrzeże tureckie, a także Hiszpania – Majorka czy Ibiza.

 – Lubiącym sporty wodne proponujemy Wyspy Kanaryjskie, Fuerteventurę i Gran Canarię. Egipt, który chwilowo nie był sprzedawany u nas, wróci do oferty. Nie musimy go szczególnie reklamować. Jeżeli ktoś raz był w Egipcie i posmakował Morza Czerwonego i jego pięknej rafy, na pewno tam wróci. Egipt na pewno będzie popularnym kierunkiem wakacyjnym – uważa Marzenna Myrcha.

Statystyczna czteroosobowa polska rodzina na dwutygodniowe wakacje all inclusive, czyli wszystko w cenie, musi przeznaczyć co najmniej 8 tys. zł.

 – Rodziny powinny rezerwować wakacje w okresie first minute. I to z dwóch powodów: atrakcyjności cenowej i większego wyboru ofert, choćby specjalnych pokoi przeznaczonych dla całej rodziny – podkreśla Marzenna Myrcha.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.