Newsy

Lenovo: planujemy wprowadzić do Polski nasze smartfony

2012-12-12  |  06:25
Mówi:Andrzej Sowiński
Funkcja:Dyrektor Generalny
Firma:Lenovo w Polsce
  • MP4

    Chiński gigant informatyczny chce być światowym liderem i stawia na nowoczesne produkty biznesowe oraz smartfony. Na polskim rynku inteligentne telefony Lenovo, które podbijają rynek w Chinach i Rosji, mają się pojawić w przyszłym roku. Na razie koncern zaprezentował nowe ultrabooki oraz tablety działające w oparciu o Windows 8 i RT. Zdaniem producenta przyszły rok upłynie pod znakiem tego typu urządzeń.

    Lenowo smartfonami zdobyło już swój rodzimy rynek i ma szansę stać się w przyszłym roku największym dostawcą tych telefonów w Chinach, zgarniając prawie 20 proc. rynku. W tym roku ustępuje miejsca tylko koreańskiemu Samsungowi.

     – Smartfony sprzedajemy na rynku chińskim. Miesiąc temu wprowadziliśmy je do sprzedaży na rynku rosyjskim, gdzie popyt przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania i sprzedaż tam rewelacyjnie się rozwija podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo w Polsce. – Są dwie ciekawe cechy smartfonów Lenovo. To jest większy rozmiar ekranu i dłuższa żywotność baterii. Urządzenie sprzedawane na rynku rosyjskim potrafi na w pełni naładowanej baterii pracować 3-4 doby.

    Lenovo walczy o pozycję lidera sprzedaży komputerów na globalnym rynku. Dziś najchętniej kupowany jest sprzęt HP.

    W ostatnim kwartale Lenovo umocniło w skali światowej swoją pozycję jako drugiego największego dostawcy komputerów osobistych. Zmniejszyliśmy dystans do numeru jeden. Prognozy są bardzo optymistyczne, powinniśmy w ciągu kilku najbliższych kwartałów zostać liderem rynku – prognozuje Sowiński.

    Lenovo poprawia również wyniki w Polsce. W tym roku udziały firmy w segmencie sprzedaży komputerów osobistych wzrosły o 123 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jak tłumaczy dyrektor generalny Lenovo, to efekt gruntownych zmian i inwestycji, by lepiej dostosować firmę do specyfiki polskiego rynku.

     – Firma ma właściwą strategię i bardzo konsekwentnie ją realizuje. Słuchamy tego, co nam podpowiada rynek: partnerów handlowych, naszych klientów i staramy się dostosować naszą ofertę, zarówno pod względem konkretnych produktów, jak i polityki cenowej. Prognozy na ten kwartał też są bardzo optymistyczne – wyjaśnia Andrzej Sowiński.

    Hitem Lenovo na polskim rynku mają być ThinkPad Twist i ThinkPad Tablet 2. Sprzęt dostępny jest w sklepach od początku grudnia. Pierwsze urządzenie to ultrabook z obrotowym monitorem, dzięki czemu może pełnić funkcję tabletu, a drugie to klasyczny tablet. Przedstawiciele firmy przekonują, że tego typu urządzenia multimedialne będą przebojem przyszłego roku.

     – Hitem na rynku są urządzenia coraz bardziej mobilne. W związku z tym klienci chcieliby używać ultrabooków, urządzeń konwertowalnych, czyli takich, które możemy przetransferować w bardzo szybki sposób z ultrabooka w tablet. Drugi trend to ekran dotykowy, zarówno w urządzeniu mobilnym, jak i stacjonarnym, all-in-one  mówi Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo w Polsce.

    Odpowiadając na to zapotrzebowanie, Lenovo jeszcze w grudniu zamierza rozpocząć sprzedaż w polskich sklepach urządzenia Yoga, czyli połączenia laptopa z tabletem.

    Firma dostrzega również ogromny potencjał w segmencie inteligentnych telefonów. Polacy używają ponad 50 milionów numerów w telefonii komórkowej, a ponad 6 mln użytkowników korzysta ze smartfonów. Dla Lenovo to na tyle atrakcyjny rynek, że zamierza rozpocząć w Polsce sprzedaż swoich produktów w najbliższym czasie. Firma już w ubiegłym roku zapowiadała uruchomienie sprzedaży smartfonów w Polsce.

      Przyglądamy się rynkowi w Polsce, analizujemy go. Nie ma jeszcze decyzji, kiedy, ale z całą pewnością rozpoczniemy tu sprzedaż tych urządzeń. Już niedługo – mówi Andrzej Sowiński.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    IT i technologie

    W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

    Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

    Edukacja

    Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

    Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

    Fundusze unijne

    Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

    Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.