Newsy

Lion's Bank jako pierwszy na świecie wprowadził metalową kartę kredytową

2013-12-13  |  06:25
Mówi:Jarosław Augustyniak, prezes Lion's Banku

Remigiusz Dymek, twórca koncepcji wizualnej, dyrektor artystyczny Lion's Banku

  • MP4
  • Aktualizacja 2013-12-13 10:50

    Lion's Bank postanowił wyróżnić się na rynku i wprowadzić jako pierwszy na świecie metalową, ciętą kartę kredytową. Karta ta jest także jedyną w Europie kartą pionową z ukrytymi z tyłu numerami seryjnymi. Ze względu na oryginalny projekt karty, bank określa ją jako biżuterię bankową. Nie jest to jednak produkt skierowany wyłącznie do kobiet.

     – Karta ta zapewne nie będzie używana w codziennych sytuacjach, na przykład do drobnych płatności. Jest to karta prestiżowa, którą niejeden mężczyzna będzie chciał mieć w portfelu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jarosław Augustyniak, prezes Lion's Banku.

    Srebrna karta wykonana jest ze stopu metali, takich jak miedź, cynk i nikiel. Ma minimalistyczny, nowoczesny design i polerowany, lustrzany logotyp. Kształtem przypomina klucz, co ma symbolizować dawanie dostępu do wszystkich drzwi.

     – Usunęliśmy z jej frontu wszystko, co mogło wpływać na czystość jej powierzchni – mówi Remigiusz Dymek, twórca koncepcji wizualnej, dyrektor artystyczny Lion's Banku. – Widać tylko to, co najważniejsze, jak lustrzany logotyp lwa, będącego symbolem naszego banku. Sądzę, że ta karta nie może pozostać niezauważona po jej wyjęciu. To produkt dla niepokornych osób – dodaje Dymek.

    Karta jest przeznaczona dla wybranych klientów Lion’s Banku.

     – Będą z niej korzystać osoby zamożne, którym to prawo przyzna zarząd – mówi Augustyniak. – Nie chcę mówić o ich aktywach, wartości majątku, ale jest oczywiste, że będą to osoby korzystające z private bankingu.

    Jej cechą szczególną jest też brak górnego limitu zadłużenia. Posiadacze karty będą mieli dostęp do usług concierge zapewnianych przez londyńską Quintessentially Lifestyle.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.