Mówi: | Mariusz Paszkiel |
Funkcja: | dyrektor ds. sprzedaży i marketingu |
Firma: | Hotel Marriott |
Lipcowa konferencja NATO, światowy Szczyt Kobiet w czerwcu oraz duże imprezy sportowe. Na te przyszłoroczne wydarzenia liczą stołeczne hotele
W III kwartale Warszawę odwiedziło blisko 365 tys. turystów zagranicznych – wynika z danych stołecznego Urzędu Statystycznego. Ich liczba w tych miesiącach rosła w tempie dwucyfrowym. Odwiedzają Warszawę coraz częściej nie tylko przy okazji spotkań biznesowych i konferencji, lecz także w celach czysto turystycznych. To przekłada się na wzrost popytu na usługi hotelowe. Hotelarzy wspierają również duże wydarzenia organizowane w stolicy.
– To był bardzo udany rok nie tylko dla nas, ale dla całego rynku hotelarskiego – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Mariusz Paszkiel, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Hotelu Marriott w Warszawie. – Rynek się zmienia. W trakcie roku weekendy były zawsze trochę luźniejsze. Natomiast z racji tego, że Warszawa rośnie w siłę i promocje są coraz częstsze, również w soboty i niedziele mamy stuprocentowe obłożenie. Nie tylko w hotelu Marriott. Śledzimy statystyki więc wiemy, że w innych placówkach jest podobnie.
W trzecim kwartale stopień wykorzystania pokoi w warszawskich hotelach był na poziomie 74,3 proc. W lipcu i w sierpniu liczba udzielonych noclegów rosła odpowiednio o 10 proc. i 8,8 proc., ale uwzględniający tylko turystów zagranicznych dynamika przekraczała 15 proc. Ogółem w trzecim kwartale do Warszawy przyjechało ponad 818 tys. turystów, w tym blisko 365 tys. z zagranicy.
Stolica jest ważnym punktem na mapie spotkań biznesowych, konferencji i kongresów. Jednak hotele starają się przyciągać gości także w weekendy, na tzw. city break. Zainteresowanie Warszawą rośnie.
– Na pewno z dużą nadzieją wchodzimy w przyszły rok, bo popyt na Warszawę na pewno cały czas będzie rósł – przekonuje Mariusz Paszkiel. – Powoli szykujemy się do tego, co wydarzy się w 2016 roku.
Zapotrzebowanie na usługi hotelarskie jest ściśle związane również z liczbą dużych imprez i wydarzeń, czy to o charakterze kulturalnym, sportowym, społecznym czy politycznym. Tym bardziej jeśli są to wydarzenia międzynarodowe. W przyszłym roku najazdu gości warszawskie hotele spodziewają się m.in. na początku lipca, kiedy będzie szczyt NATO (8-9.07).
– Poza tym w czerwcu odbędzie się Światowy Szczyt Kobiet. To są dwa główne projekty, na których się będziemy skupiać – mówi Paszkiel. – Dzięki temu, że Stadion Narodowy prężnie działa i dużo się na nim dzieje, odczuwamy to w naszym obłożeniu. Będziemy więc koncentrować się również na każdym pojedynczym wydarzeniu. To m.in. dnia meczów reprezentacji, nawet towarzyskich.
W związku z tym Hotel Marriott przygotowuje nową ofertę. To m.in. globalna koncepcja Meetings Imagined, która udostępnia organizatorom szereg narzędzi potrzebnych do sprawnego planowania różnego rodzaju spotkań i wydarzeń, zgodnie z ich konkretnymi wymaganiami.
Paszkiel podkreśla, że zmieniają się także lokale w hotelu. W tym roku odnowiono restaurację Parmizzano’s, zmienia się również Panorama Bar na 40 piętrze hotelu, gdzie planowany jest Sylwester.
– Przeprowadziliśmy także remont 523 pokoi i mamy dalsze plany renowacji przestrzeni konferencyjnej. Cały czas dużo inwestujemy i zależy nam na tym, żeby Marriott pozostał na mapie Warszawy gdzieś tam takim sztandarowym miejscem i najbardziej rozpoznawalnym poza Pałacem Kultury i Nauki – mówi Mariusz Paszkiel.
Hotel liczy także na tłumy gości-miłośników sportu podczas dużych wydarzeń sportowych w restauracji Champions Sports Bar.
– Obserwujemy w tym miejscu dużą aktywność, szczególnie podczas wydarzeń sportowych – zauważa Mariusz Paszkiel. – Skupiamy się na dużym projekcie związanym z mistrzostwami Europy w piłce ręcznej, w których też chcielibyśmy w jakiś sposób uczestniczyć i przy okazji promować Champions Sports Bar jako miejsce oglądania meczów na żywo. Ważne dla nas także będą oczywiście mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Jesteśmy przekonani, że Champions w tym czasie będzie pełny.
Czytaj także
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-12-23: Wiktor Dyduła: Znam osoby w branży muzycznej wypalone z powodu nadmiaru pracy. To, co kiedyś sprawiało im przyjemność, teraz jest zawodowym obowiązkiem
- 2025-01-02: Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2025-01-14: Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy
- 2025-01-08: S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
- 2024-12-03: Miuosh: Nie zawsze wygrywający muzyczne talent show robią potem dobre rzeczy. Często ci, którzy nie zaszli w nich daleko, są na scenie latami
- 2025-01-10: Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.
Prawo
Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna
Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.