Mówi: | Piotr Lenarczyk |
Funkcja: | szef Biura Handlowo-Marketingowego |
Firma: | Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin |
Zimą przybędzie połączeń z podwarszawskiego Modlina. Lotnisko chce przyciągać kolejne linie
Władze lotniska w Modlinie zapowiadają intensywny okres jesienny i zimowy. 23 października uruchomiona zostanie baza operacyjna Ryanaira. W tym miesiącu zacznie obowiązywać zimowy rozkład połączeń z nowymi trasami i częstszymi lotami krajowymi.
– Sezon zimowy w naszym przypadku będzie bardzo ciekawy, dlatego że chyba jako jedyne lotnisko w Polsce zanotujemy znaczący wzrost liczby operacji, zarówno na istniejących trasach, jak i nowych. Poza trasami na trzy Wyspy Kanaryjskie nowością będzie trasa do Madrytu, która będzie obsługiwana cztery razy w tygodniu. Dodatkowo na ośmiu już istniejących trasach znacząco zwiększy się oferta lotów – wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Piotr Lenarczyk, szef Biura Handlowo-Marketingowego Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin.
Zimą pojawią się cztery nowe kierunki lotów: Fuerteventura, Gran Canaria, Teneryfa oraz Madryt. Do Gdańska i Wrocławia samoloty będą latać dwa razy dziennie.
– Połączenia krajowe cieszą się coraz większym sukcesem. Bardzo zwiększa się load factor na tych trasach. W okresie wakacyjnym współczynnik ten który był bardzo zadowalający, dlatego tym bardziej cieszymy się z tego, że zimą połączenia krajowe będą oferowane dwa razy dziennie. To znaczy, że będzie można polecieć rano do Gdańska i wrócić wieczorem, podobnie do Wrocławia. Myślę, że to będzie świetna oferta dla pasażerów, którzy chcą oszczędzić czas i koszty noclegu, załatwić różne sprawy w tych miastach i tego samego dnia powrócić do Warszawy – mówi Lenarczyk.
Zapowiadane zmiany spowodują wzrost liczby lotów ze 174 do 276 tygodniowo. Ponadto 23 października Ryanair uruchomi swoją bazę operacyjną, w której początkowo będą stacjonowały dwa samoloty, ale z czasem ich liczba będzie się zwiększać. Dzięki powstaniu bazy latem przyszłego roku przewoźnik uruchomi dwie kolejne nowe trasy: do Aten i Lizbony, przy czym ta pierwsza będzie oferowana aż siedem razy w tygodniu.
– Prowadzimy intensywne rozmowy z kilkoma przewoźnikami, z co najmniej jednym są bardzo zaawansowane. Liczę na to, że już w przyszłym sezonie letnim będziemy mogli zobaczyć samoloty w innych barwach latające regularnie z naszego lotniska – podkreśla przedstawiciel podwarszawskiego lotniska.
Lotnisko w Modlinie zabiega nie tylko o kolejnych przewoźników. Powiększono przestrzeń handlową sklepów Euroshop oraz kawiarni Coffee Corner oraz pozyskano kilku nowych najemców przestrzeni handlowej, usługowej i gastronomicznej, takich jak Best Fly Bar czy Vip & Fly. Trwają też rozmowy, które pozwolą ostatecznie ukształtować ofertę handlową i gastronomiczną dla pasażerów poprzez pozyskanie najemców na ostatnie wolne powierzchnie komercyjne w terminalu lotniska.
Czytaj także
- 2025-07-28: Polskie kredyty hipoteczne wciąż jednymi z najdroższych w Europie. Zdaniem członka RPP odgórne ograniczanie marż banków się nie sprawdzi
- 2024-11-29: PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku
- 2024-10-18: Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
- 2024-10-22: Robert El Gendy: Zauważam inne programy śniadaniowe i dobrze, że one są. Konkurencja nakręca nas do walki o widzów
- 2024-11-06: Robert Stockinger: Wziąłem na siebie odpowiedzialność podnoszenia jakości Telewizji Polskiej i przywracania jej blasku
- 2024-09-26: Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar
- 2024-09-24: Lotniska regionalne z dużym wzrostem czarterów. Stały się motorem napędowym ruchu pasażerskiego
- 2024-09-13: Grupa PGE wciąż zwiększa wydatki na inwestycje. Po raz pierwszy przekroczyły 4,5 mld zł
- 2024-05-29: Prezes PGE: Energetyka węglowa nie jest w stanie funkcjonować zgodnie z zasadami rynkowymi. Konieczne jest wydzielenie tego segmentu ze spółki
- 2024-06-24: Klaudia Carlos: W „Pytaniu na śniadanie” pracuje się bardzo dobrze. Jest miła atmosfera i czujemy wsparcie z każdej strony
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.