Newsy

Internauci żywo dyskutują o sporcie osób niepełnosprawnych. Natalia Partyka najbardziej rozpoznawaną paraolimpijką

2016-08-12  |  06:30

W czerwcu i lipcu na temat sportu osób niepełnosprawnych pojawiło się 4,2 tys. informacji w prasie, telewizji, radiu, internecie i mediach społecznościowych. Blisko połowa z nich dotyczyła zbliżających się igrzysk paraolimpijskich, które będą miały miejsce w Rio miedzy 7 a 18 września. Wśród paraolimpijczyków największą popularnością cieszy się  Natalia Partyka – na jej temat pojawiło się ok. 1,2 tys. informacji, które mogły zostać wyświetlone nawet 7,5 mln razy.

– W IMM przygotowaliśmy analizę wizerunku medialnego Natalii Partyki, która zgodnie z naszymi danymi została najbardziej rozpoznawalną paraolimpijką. Na jej temat ukazało się ponad 70 proc. wszystkich informacji w prasie, radiu, telewizji i social mediach – mówi agencji Newseria Biznes Karolina Masalska, specjalistka ds. PR w IMM.

Najczęściej na temat Natalii Partyki pisano na portalach internetowych. Na Facebooku pojawiło się blisko 60 proc. wszystkich wzmianek. Tenisistka stołowa jest jedyną reprezentantką Polski i jednym z niewielu sportowców na świecie, która bierze udział zarówno w olimpiadzie, jak i w paraolimpiadzie.

 Natalia ma własną stronę na Facebooku oraz własną stronę internetową. Na Facebooku zebrała już ponad 35 tys. fanów, z którymi regularnie utrzymuje kontakt. Wstawia też zdjęcia z treningów, z przygotowań do Rio. Aktywnie reagują również sami internauci, wyrażając gorące wsparcie dla działań Natalii. Imponuje im odwagą, radością życia, pasją oraz determinacją w realizacji swoich marzeń. Pokazuje, że niemożliwe staje się możliwe – mówi Masalska.

Jak podkreśla, o polskiej tenisistce stołowej jest głośno także ze względu na jej pozasportowe aktywności. Natalia Partyka wspólnie z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce i Fundacją Dobra Sieć założyła Fundusz Stypendialny wspierający młodych sportowców.

 W ramach działalności tego funduszu został stworzony również portal crowdfundingowy DamNaSport.pl, poprzez który zbierane są pieniądze na sportowców, którzy sami sobie nie mogą pozwolić na realizację marzeń – mówi Karolina Masalska.

Wzmianki na temat Partyki pojawiały się przy okazji m.in. spotkań z przedstawicielami władz przed rozpoczęciem Igrzysk XXXI Olimpiady w Rio czy wywiadu telewizyjnego dla TVP.

– W IMM zbadaliśmy również hasło „sport osób niepełnosprawnych”. Na jego temat w badanym okresie pojawiło się prawie 4 tys. wzmianek, które wzbudziły niemal 8,5 tys. interakcji – wyjaśnia Karolina Masalska.

W Top 5 sportowców poza Natalią Partyką znaleźli się także Rafał Wilk (handbike), Maciej Lepiato (lekkoatletyka), Bartosz Tyszkowski (pchnięcie kulą i rzut dyskiem) oraz Michał Derus (sprint).

Sporo informacji pojawiło się w kontekście fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko w ramach organizowanego przez fundację 13. Dnia Integracji. Szerokim echem odbiła się również informacja na temat objęcia przez Annę Lewandowską funkcji ambasadora olimpiad specjalnych. Jak zauważamy w naszych analizach, przyczyniło się to do wzrostu zainteresowania sportem osób niepełnosprawnych, ponieważ w momencie podania tych informacji do wiadomości publicznej miedzy 18 a 20 czerwca wzrost tych wzmianek był znaczący – mówi specjalistka ds. PR w IMM.

Brytyjski kanał Channel 4 stworzył specjalny film reklamujący zmagania paraolimpijczyków w Rio. Na YouTube ma on już prawie 4 mln wyświetleń.

– Również w Polsce prowadzona jest kampania promująca XV Letnie Igrzyska Paraolimpijskie w Rio. Na ponad 400 przystankach w Polsce umieszczono citylighty ze zdjęciami paraolimpijczyków i olimpijczyków, które w oczach społeczeństwa mają niwelować różnicę pomiędzy rywalizacją osób pełnosprawnych a niepełnosprawnych, bo w końcu wszyscy są takimi samymi sportowcami – mówi Karolina Masalska.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Prawo

Inwestycje w Polsce na rekordowo niskim poziomie. Niestabilne regulacje odstraszają kapitał

Mimo ogólnego wzrostu PKB stopa inwestycji w Polsce pozostaje na niskim poziomie w porównaniu z innymi krajami UE. Wynika to m.in. z niestabilności prawa i rosnących obciążeń regulacyjnych. Mimo zapowiedzi ofensywy inwestycyjnej rządu przedsiębiorcy nadal borykają się z niepewnością i zmiennością przepisów, które utrudniają planowanie długoterminowych działań. Problemem pozostaje też skomplikowany system podatkowy oraz brak przejrzystych konsultacji legislacyjnych. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że uproszczenie i wprowadzenie większej stabilności w stanowieniu prawa to kluczowe czynniki, które mogłyby pobudzić gospodarkę i zwiększyć atrakcyjność Polski dla inwestorów.

Handel

Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE

Chociaż umowa handlowa między UE a Mercosurem została podpisana, to do jej wejścia w życie potrzebna jest ratyfikacja wewnątrz Unii. Poszczególne punkty umowy, szczególnie w obszarze otwierania rynków dla produktów rolno-spożywczych, wzbudzają sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. – Generalnie cła są złe, bo komplikują rynek. Z drugiej strony chronią rodzimy rynek, więc w niektórych wypadkach są konieczne. Takie narzędzia muszą być jednak stosowane w sposób niezwykle umiarkowany – ocenia europoseł Bogdan Zdrojewski.

Transport

Dwie trzecie wypadków na kolei jest z udziałem pieszych i kierowców. UTK planuje monitoring problematycznych przejazdów

Ponad 70 proc. wypadków na kolei to zdarzenia z udziałem pieszych oraz kierowców samochodów – wynika z ubiegłorocznych statystyk Urzędu Transportu Kolejowego. Potrzebna jest zmiana przepisów, aby automatycznie karać kierowców, którzy nie zatrzymują się przed znakiem „stop” – ocenia regulator. W walce z takim łamaniem przepisów pomaga monitoring wizyjny instalowany na przejazdach kolejowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.