Newsy

Kioski Ruchu zaoferują usługi ubezpieczeniowe i finansowe. Trwają rozmowy z instytucjami finansowymi

2014-09-03  |  06:45

Ruch mocniej wchodzi w sektor usług. Chce rozwijać ofertę pocztową, bo jak podkreślają przedstawiciele spółki, przyrost klientów i liczby przesyłek jest znaczący. Zamierza również wejść w usługi ubezpieczeniowe i bankowe – prowadzi rozmowy z instytucjami finansowymi, by zaoferować klientom dodatkowe usługi, oprócz płatności za rachunki.

Chcemy być na rynku usług ubezpieczeniowych, dlatego też podpisaliśmy umowę z Benefią. Chcemy być dostarczycielem wszelkich atrakcyjnych dla naszych klientów usług – wymienia Jerzy Pazura, wiceprezes zarządu Ruch.

Ruch i Benefia zaproponują nowy system sprzedaży polis OC w kioskach. Od września w wybranych placówkach będzie można na podstawie dowodu rejestracyjnego otrzymać ofertę i kupić ubezpieczenie komunikacyjne. Jeśli klient się zdecyduje na daną ofertę, będzie mógł na miejscu zawrzeć umowę. Cały proces ma trwać kilka minut.

Przewagą konkurencyjną Ruchu na rynku usług ubezpieczeniowych i finansowych ma być rozbudowana sieć punktów. Ruch posiada 2,5 tys. kiosków w całym kraju. Jak podkreśla Pazura, często znajdują się one w miejscach, gdzie tradycyjne instytucje finansowe nie docierają, czyli w małych miasteczkach i osadach.

Poza nową ofertą Ruch chce również rozwijać usługi pocztowe.

Wchodzimy bardzo mocno na rynek przesyłek, mówimy o „Paczce w Ruchu”. W każdym miesiącu zdobywamy kilku nowych klientów. Poważne organizacje i znane marki zgłaszają zainteresowanie usługą. Również przyrost liczby przesyłek jest znaczący, więc wydaje się, że jest to już teraz bardzo duży sukces – podkreśla wiceprezes spółki.

Jerzy Pazura wyjaśnia, że spółka znajduje się obecnie w stabilnej kondycji finansowej. Zakończył się już trwający od trzech lat proces restrukturyzacji, w wyniku którego zatrudnienie zostało zmniejszone z ponad 3,5 tys. do ok. 800 osób.

Do tradycyjnej sieci naszych punktów sprzedaży dodajemy sieć sklepów klasyfikowanych jako convenience store. To są punkty pod nazwą Superac, które mają szerszą ofertę towarową. Są zlokalizowane w miejscach, w których dotychczas operował Ruch, w przyszłości będą się też pojawiały się w innych lokalizacjach – mówi Pazura.

W tej chwili sieć liczy 10 sklepów. To małe placówki, w ofercie których są nie tylko produkty z dotychczasowych kiosków Ruchu, lecz także produkty szybko rotujące.

Obroty w miejscach, w których operujemy pod nowym brandem, bardzo szybko rosną – mówi Jerzy Pazura.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.