Newsy

Kioski Ruchu zaoferują usługi ubezpieczeniowe i finansowe. Trwają rozmowy z instytucjami finansowymi

2014-09-03  |  06:45

Ruch mocniej wchodzi w sektor usług. Chce rozwijać ofertę pocztową, bo jak podkreślają przedstawiciele spółki, przyrost klientów i liczby przesyłek jest znaczący. Zamierza również wejść w usługi ubezpieczeniowe i bankowe – prowadzi rozmowy z instytucjami finansowymi, by zaoferować klientom dodatkowe usługi, oprócz płatności za rachunki.

Chcemy być na rynku usług ubezpieczeniowych, dlatego też podpisaliśmy umowę z Benefią. Chcemy być dostarczycielem wszelkich atrakcyjnych dla naszych klientów usług – wymienia Jerzy Pazura, wiceprezes zarządu Ruch.

Ruch i Benefia zaproponują nowy system sprzedaży polis OC w kioskach. Od września w wybranych placówkach będzie można na podstawie dowodu rejestracyjnego otrzymać ofertę i kupić ubezpieczenie komunikacyjne. Jeśli klient się zdecyduje na daną ofertę, będzie mógł na miejscu zawrzeć umowę. Cały proces ma trwać kilka minut.

Przewagą konkurencyjną Ruchu na rynku usług ubezpieczeniowych i finansowych ma być rozbudowana sieć punktów. Ruch posiada 2,5 tys. kiosków w całym kraju. Jak podkreśla Pazura, często znajdują się one w miejscach, gdzie tradycyjne instytucje finansowe nie docierają, czyli w małych miasteczkach i osadach.

Poza nową ofertą Ruch chce również rozwijać usługi pocztowe.

Wchodzimy bardzo mocno na rynek przesyłek, mówimy o „Paczce w Ruchu”. W każdym miesiącu zdobywamy kilku nowych klientów. Poważne organizacje i znane marki zgłaszają zainteresowanie usługą. Również przyrost liczby przesyłek jest znaczący, więc wydaje się, że jest to już teraz bardzo duży sukces – podkreśla wiceprezes spółki.

Jerzy Pazura wyjaśnia, że spółka znajduje się obecnie w stabilnej kondycji finansowej. Zakończył się już trwający od trzech lat proces restrukturyzacji, w wyniku którego zatrudnienie zostało zmniejszone z ponad 3,5 tys. do ok. 800 osób.

Do tradycyjnej sieci naszych punktów sprzedaży dodajemy sieć sklepów klasyfikowanych jako convenience store. To są punkty pod nazwą Superac, które mają szerszą ofertę towarową. Są zlokalizowane w miejscach, w których dotychczas operował Ruch, w przyszłości będą się też pojawiały się w innych lokalizacjach – mówi Pazura.

W tej chwili sieć liczy 10 sklepów. To małe placówki, w ofercie których są nie tylko produkty z dotychczasowych kiosków Ruchu, lecz także produkty szybko rotujące.

Obroty w miejscach, w których operujemy pod nowym brandem, bardzo szybko rosną – mówi Jerzy Pazura.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Prawo

Inwestycje w Polsce na rekordowo niskim poziomie. Niestabilne regulacje odstraszają kapitał

Mimo ogólnego wzrostu PKB stopa inwestycji w Polsce pozostaje na niskim poziomie w porównaniu z innymi krajami UE. Wynika to m.in. z niestabilności prawa i rosnących obciążeń regulacyjnych. Mimo zapowiedzi ofensywy inwestycyjnej rządu przedsiębiorcy nadal borykają się z niepewnością i zmiennością przepisów, które utrudniają planowanie długoterminowych działań. Problemem pozostaje też skomplikowany system podatkowy oraz brak przejrzystych konsultacji legislacyjnych. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że uproszczenie i wprowadzenie większej stabilności w stanowieniu prawa to kluczowe czynniki, które mogłyby pobudzić gospodarkę i zwiększyć atrakcyjność Polski dla inwestorów.

Handel

Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE

Chociaż umowa handlowa między UE a Mercosurem została podpisana, to do jej wejścia w życie potrzebna jest ratyfikacja wewnątrz Unii. Poszczególne punkty umowy, szczególnie w obszarze otwierania rynków dla produktów rolno-spożywczych, wzbudzają sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. – Generalnie cła są złe, bo komplikują rynek. Z drugiej strony chronią rodzimy rynek, więc w niektórych wypadkach są konieczne. Takie narzędzia muszą być jednak stosowane w sposób niezwykle umiarkowany – ocenia europoseł Bogdan Zdrojewski.

Transport

Dwie trzecie wypadków na kolei jest z udziałem pieszych i kierowców. UTK planuje monitoring problematycznych przejazdów

Ponad 70 proc. wypadków na kolei to zdarzenia z udziałem pieszych oraz kierowców samochodów – wynika z ubiegłorocznych statystyk Urzędu Transportu Kolejowego. Potrzebna jest zmiana przepisów, aby automatycznie karać kierowców, którzy nie zatrzymują się przed znakiem „stop” – ocenia regulator. W walce z takim łamaniem przepisów pomaga monitoring wizyjny instalowany na przejazdach kolejowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.