Mówi: | Olga Walentynowicz |
Funkcja: | PR Manager |
Firma: | Koral |
Lody Ekipa przełamały barierę pogodową. Biły rekordy sprzedaży już w marcu i kwietniu
– Pierwszy raz w naszej historii zaobserwowaliśmy przełamanie bariery pogodowej w zachowaniach konsumentów. Lody Ekipa dobrze sprzedawały się już w marcu i kwietniu, kiedy za oknem było jeszcze zimno – mówi Olga Walentynowicz z firmy Koral. Lody reklamowane przez Friza i jego Ekipę wciąż biją rekordy sprzedaży i są najbardziej popularnym produktem w 40-letniej historii firmy Koral. Z badania marki wynika, że pokolenia Polaków wiele łączy w tym obszarze. Zarówno młodsi konsumenci, jak i starsi mają podobnych idoli, a jednocześnie przyznają, że najchętniej jedliby lody ze swoją „ekipą”. Mimo pandemii lody pozostały deserem dla towarzystwa i rzadko jemy je w samotności.
– Na polskim rynku lodowym już dawno nie było produktów dedykowanych stricte młodzieży. Zazwyczaj były to lody dla najmłodszych, a potem ewentualnie bardziej odważne smaki, ale już w tradycyjnych opakowaniach. A młodzież to konsument, który bardzo docenia niestandardowe działania, smaki, coś, co ich przyciągnie i zaskoczy. Promocja lodów przez Ekipę to właśnie coś, co zwróciło uwagę i uczyniło z lodów produkt, którego każdy chce spróbować. Wytworzyła się swego rodzaju moda na te produkty, a to dla młodych ludzi jedna z ważniejszych kwestii przy wyborze zakupowym – mówi agencji Newseria Biznes Olga Walentynowicz, PR manager marki Koral.
Lody Koral Ekipa to według Centrum Monitorowania Rynku najpopularniejsze lody tego sezonu wśród lodów na patyku dla dzieci. Zajmują blisko 50 proc. sprzedaży w sklepach do 300 mkw. powierzchni i zostawiają konkurencję daleko w tyle. Dane marki Koral również pokazują, że lody Ekipa stały się najlepiej sprzedającą się nowością w 40-letniej historii firmy – wyprzedzając o ponad 300 proc. pozostałe nowości.
– Co ciekawe, lody Koral Ekipa przełamały bardzo ważną barierę psychologiczną wśród konsumentów – barierę pogodową. Lody, szczególnie wodne, cieszą się popularnością wtedy, kiedy za oknem świeci słońce i pogoda sprzyja. Natomiast lody Ekipa dobrze sprzedawały się już w marcu i kwietniu, kiedy za oknem było jeszcze dosyć zimno. Pierwszy raz w naszej historii obserwujemy przełamanie tej bariery wśród konsumentów – zaznacza PR manager marki Koral.
Zainteresowanie tymi lodami zwróciło uwagę wszystkich pokoleń, nie tylko tych najmłodszych. Starsze generacje zainteresowały się tym, co oglądają i czego słuchają ich dzieci, wchodząc niejako w ich świat. Badanie preferencji dotyczących konsumpcji lodów przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinie na zlecenie marki Koral wskazało, że lody w ogóle mają tendencję do łączenia pokoleń. 94 proc. Polaków (czyli ponad 35 mln ludzi) lubi lody – niezależnie od wieku, płci czy miejsca zamieszkania.
– W większości przypadków Polacy nie jedzą lodów samotnie. Rzeczywiście w ciągu ostatniego roku spożywaliśmy je częściej w domu, ale 42 proc. dorosłych Polaków mówi, że jadło lody z rodziną, natomiast blisko 50 proc. młodych ludzi – ze znajomymi i przyjaciółmi. Tylko 15 proc. ankietowanych w badaniu stwierdziło, że jadło lody samotnie. To bardzo pozytywne zjawisko, bo pandemia zmieniła wiele, ale akurat tego, że lody są deserem dla towarzystwa, nie – dodaje Olga Walentynowicz.
W zależności od wieku Polacy jedynie wybierają nieco inne smaki – starsze pokolenia trzymają się tradycji i wybierają lody śmietankowe, waniliowe, czekoladowe i owocowe. Młodzi natomiast częściej sięgają po nowe smaki i oryginalne połączenia.
Marka Koral zapytała Polaków także o to, z kim znanym najchętniej zjedliby lody i okazało się, że zarówno młodsze, jak i starsze pokolenie wybrało swoich idoli. Są nimi najczęściej piosenkarz lub piosenkarka (43 proc.), lub aktor (31 proc.). Podobnie jest w młodszej grupie wiekowej (16–17 lat), gdzie blisko 50 proc. młodzieży wybrało piosenkarza lub piosenkarkę. W tym przedziale wiekowym jako idole pojawiają się również znani twórcy wideo (youtuberzy) – są oni autorytetem dla co piątego nastolatka (22 proc.).
– Młode pokolenia są zafascynowane twórcami internetowymi, youtuberami, ale jak pokazały nasze badania, nie są to jedyni idole młodych ludzi, a pokolenia starsze i młodsze nie różni aż tak wiele – zauważa ekspertka.
W badaniu padały również konkretne nazwiska. Ankietowani wskazywali, że chętnie poszliby na lody z Beatą Kozidrak, Cezarym Pazurą, Bogusławem Lindą, Magdą Gessler czy Robertem Lewandowskim. Niektórzy zabraliby także polityków – prezydenta Andrzeja Dudę czy Donalda Tuska. Dla młodzieży zdecydowanie najpopularniejszą osobą był Friz z Ekipy.
– Pomysł na współpracę marki Koral z Frizem i jego Ekipą zrodził się w zarządzie firmy. Członkowie zarządu zdecydowali, że chcieliby być bliżej swojej grupy docelowej, bliżej młodzieży i dzieci, dla których produkujemy lody. Początkowy pomysł zakładał jedynie promocję przez Friza i jego Ekipę lodów z portfolio firmy Koral. Natomiast później, przy okazji pierwszych rozmów uznano, że możemy stworzyć lody wspólnie, tak żeby Ekipa od początku do końca zaangażowała się też w proces kreacji produktu – w smak, formę, a nawet w opakowanie, a potem w ich promocję. Tak zrodziły się pierwsze lody w Polsce stworzone wspólnie z youtuberami i promowane przez nich – opowiada Olga Walentynowycz.
Popularność lodów Koral Ekipa ma niewątpliwy wpływ na sprzedaż w segmencie lodów impulsowych. Również prognozy dla całego rynku na półmetku 2021 roku są bardzo optymistyczne. Wartość rynku, jak wynika z danych Nielsena, wynosi obecnie ponad 2,5 mld zł.
– Do 2020 roku rynek lodów w Polsce rozwijał się bardzo szybko, z roku na rok sprzedaż rosła i biła kolejne rekordy. Pandemia koronawirusa sprawiła, że początkowo prognozy były bardzo pesymistyczne, ale ostatecznie rynek lodów wyszedł z tego obronną ręką. Najgorszy scenariusz w przypadku branży lodowej się nie sprawdził. Prognozy na tegoroczny sezon są bardzo optymistyczne – podsumowuje PR manager marki Koral.
Czytaj także
- 2025-05-02: Zmiany w globalnej gospodarce będą wspierać reindustrializację. To szansa dla Śląska
- 2025-04-25: Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-16: Brakuje decyzji KOWR o przyszłości dzierżawionej ziemi rolnej. To zagrożenie dla polskiego rolnictwa i zatrudnionych w nim pracowników
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-04-11: Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne
- 2025-04-11: Niektóre państwa członkowskie mają dużą skłonność do nadregulacji prawa unijnego. Bariery wewnątrz Unii mają efekt podobny do wysokich ceł
- 2025-04-01: Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.