Newsy

Lody Ekipa przełamały barierę pogodową. Biły rekordy sprzedaży już w marcu i kwietniu

2021-07-16  |  06:15

Pierwszy raz w naszej historii zaobserwowaliśmy przełamanie bariery pogodowej w zachowaniach konsumentów. Lody Ekipa dobrze sprzedawały się już w marcu i kwietniu, kiedy za oknem było jeszcze zimno – mówi Olga Walentynowicz z firmy Koral. Lody reklamowane przez Friza i jego Ekipę wciąż biją rekordy sprzedaży i są najbardziej popularnym produktem w 40-letniej historii firmy Koral. Z badania marki wynika, że pokolenia Polaków wiele łączy w tym obszarze. Zarówno młodsi konsumenci, jak i starsi mają podobnych idoli, a jednocześnie przyznają, że najchętniej jedliby lody ze swoją „ekipą”. Mimo pandemii lody pozostały deserem dla towarzystwa i rzadko jemy je w samotności. 

– Na polskim rynku lodowym już dawno nie było produktów dedykowanych stricte młodzieży. Zazwyczaj były to lody dla najmłodszych, a potem ewentualnie bardziej odważne smaki, ale już w tradycyjnych opakowaniach. A młodzież to konsument, który bardzo docenia niestandardowe działania, smaki, coś, co ich przyciągnie i zaskoczy. Promocja lodów przez Ekipę to właśnie coś, co zwróciło uwagę i uczyniło z lodów produkt, którego każdy chce spróbować. Wytworzyła się swego rodzaju moda na te produkty, a to dla młodych ludzi jedna z ważniejszych kwestii przy wyborze zakupowym – mówi agencji Newseria Biznes Olga Walentynowicz, PR manager marki Koral.

Lody Koral Ekipa to według Centrum Monitorowania Rynku najpopularniejsze lody tego sezonu wśród lodów na patyku dla dzieci. Zajmują blisko 50 proc. sprzedaży w sklepach do 300 mkw. powierzchni i zostawiają konkurencję daleko w tyle. Dane marki Koral również pokazują, że lody Ekipa stały się najlepiej sprzedającą się nowością w 40-letniej historii firmy – wyprzedzając o ponad 300 proc. pozostałe nowości. 

Co ciekawe, lody Koral Ekipa przełamały bardzo ważną barierę psychologiczną wśród konsumentów – barierę pogodową. Lody, szczególnie wodne, cieszą się popularnością wtedy, kiedy za oknem świeci słońce i pogoda sprzyja. Natomiast lody Ekipa dobrze sprzedawały się już w marcu i kwietniu, kiedy za oknem było jeszcze dosyć zimno. Pierwszy raz w naszej historii obserwujemy przełamanie tej bariery wśród konsumentów – zaznacza PR manager marki Koral.

Zainteresowanie tymi lodami zwróciło uwagę wszystkich pokoleń, nie tylko tych najmłodszych. Starsze generacje zainteresowały się tym, co oglądają i czego słuchają ich dzieci, wchodząc niejako w ich świat. Badanie preferencji dotyczących konsumpcji lodów przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinie na zlecenie marki Koral wskazało, że lody w ogóle mają tendencję do łączenia pokoleń. 94 proc. Polaków (czyli ponad 35 mln ludzi) lubi lody – niezależnie od wieku, płci czy miejsca zamieszkania. 

W większości przypadków Polacy nie jedzą lodów samotnie. Rzeczywiście w ciągu ostatniego roku spożywaliśmy je częściej w domu, ale 42 proc. dorosłych Polaków mówi, że jadło lody z rodziną, natomiast blisko 50 proc. młodych ludzi – ze znajomymi i przyjaciółmi. Tylko 15 proc. ankietowanych w badaniu stwierdziło, że jadło lody samotnie. To bardzo pozytywne zjawisko, bo pandemia zmieniła wiele, ale akurat tego, że lody są deserem dla towarzystwa, nie – dodaje Olga Walentynowicz.

W zależności od wieku Polacy jedynie wybierają nieco inne smaki – starsze pokolenia trzymają się tradycji i wybierają lody śmietankowe, waniliowe, czekoladowe i owocowe. Młodzi natomiast częściej sięgają po nowe smaki i oryginalne połączenia.

Marka Koral zapytała Polaków także o to, z kim znanym najchętniej zjedliby lody i okazało się, że zarówno młodsze, jak i starsze pokolenie wybrało swoich idoli. Są nimi najczęściej piosenkarz lub piosenkarka (43 proc.), lub aktor (31 proc.). Podobnie jest w młodszej grupie wiekowej (16–17 lat), gdzie blisko 50 proc. młodzieży wybrało piosenkarza lub piosenkarkę. W tym przedziale wiekowym jako idole pojawiają się również znani twórcy wideo (youtuberzy) – są oni autorytetem dla co piątego nastolatka (22 proc.).

Młode pokolenia są zafascynowane twórcami internetowymi, youtuberami, ale jak pokazały nasze badania, nie są to jedyni idole młodych ludzi, a pokolenia starsze i młodsze nie różni aż tak wiele – zauważa ekspertka.

W badaniu padały również konkretne nazwiska. Ankietowani wskazywali, że chętnie poszliby na lody z Beatą Kozidrak, Cezarym Pazurą, Bogusławem Lindą, Magdą Gessler czy Robertem Lewandowskim. Niektórzy zabraliby także polityków – prezydenta Andrzeja Dudę czy Donalda Tuska. Dla młodzieży zdecydowanie najpopularniejszą osobą był Friz z Ekipy.

Pomysł na współpracę marki Koral z Frizem i jego Ekipą zrodził się w zarządzie firmy. Członkowie zarządu zdecydowali, że chcieliby być bliżej swojej grupy docelowej, bliżej młodzieży i dzieci, dla których produkujemy lody. Początkowy pomysł zakładał jedynie promocję przez Friza i jego Ekipę lodów z portfolio firmy Koral. Natomiast później, przy okazji pierwszych rozmów uznano, że możemy stworzyć lody wspólnie, tak żeby Ekipa od początku do końca zaangażowała się też w proces kreacji produktu – w smak, formę, a nawet w opakowanie, a potem w ich promocję. Tak zrodziły się pierwsze lody w Polsce stworzone wspólnie z youtuberami i promowane przez nich – opowiada Olga Walentynowycz.

Popularność lodów Koral Ekipa ma niewątpliwy wpływ na sprzedaż w segmencie lodów impulsowych. Również prognozy dla całego rynku na półmetku 2021 roku są bardzo optymistyczne. Wartość rynku, jak wynika z danych Nielsena, wynosi obecnie ponad 2,5 mld zł.

Do 2020 roku rynek lodów w Polsce rozwijał się bardzo szybko, z roku na rok sprzedaż rosła i biła kolejne rekordy. Pandemia koronawirusa sprawiła, że początkowo prognozy były bardzo pesymistyczne, ale ostatecznie rynek lodów wyszedł z tego obronną ręką. Najgorszy scenariusz w przypadku branży lodowej się nie sprawdził. Prognozy na tegoroczny sezon są bardzo optymistyczne – podsumowuje PR manager marki Koral.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.