Newsy

Maskotkowa akcja Biedronki po raz kolejny z rekordowym zainteresowaniem. Klienci zaoszczędzili ponad 0,5 mld zł i odebrali milion pluszaków

2022-11-22  |  06:15
Mówi:Aleksandra Surdyk-Kaptur
Funkcja:starszy menedżer ds. marketingu
Firma:Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka
  • MP4
  • Akcje lojalnościowe cieszą się w Biedronce dużym zainteresowaniem. Z karty Moja Biedronka, która daje dostęp do różnych promocji i rabatów, korzysta już 14 mln klientów. Co roku rekordy popularności bije też akcja z maskotkami. Tak też było z zakończoną właśnie kampanią Gangu Bystrzaków, trójki pluszowych bohaterów, którzy uczyli, jak walczyć z inflacją i oszczędzać pieniądze. Dzięki towarzyszącym akcji promocjom klienci Biedronki oszczędzili ponad 0,5 mld zł.  

    Akcje lojalnościowe są stałym elementem działań sieci sklepów Biedronka, ponieważ pozwalają naszym klientom sięgać po najlepsze oferty cenowe. Z karty Moja Biedronka korzysta już ponad 14 mln klientów, którzy podczas swoich codziennych zakupów i wybierając najlepsze produkty, mogą korzystać z promocji – mówi agencji Newseria Biznes Aleksandra Surdyk-Kaptur, starszy menedżer ds. marketingu w Jeronimo Martins Polska. – Co roku klienci posiadający kartę Moja Biedronka oszczędzają ogółem setki milionów złotych. Tyle więcej musieliby zapłacić za wybierane przez siebie produkty, gdyby nie możliwość zakupu ich w obniżonych cenach lub atrakcyjnych pakietach sprzedażowych.

    Rekordy popularności co roku biją akcje z maskotkami. Gang Świeżaków, Fajniaków, Słodziaków czy – tak jak ostatnio – Bystrzaków podbiły serca szczególnie najmłodszych. Przez ponad dwa miesiące, do 19 listopada klienci mogli zbierać naklejki, które uprawniają do odbioru książki lub maskotki – Psa Dżi-Pi-Esa, Świnki Skarbonity i Jabłka Newtona. Do tej pory klienci odebrali już ponad milion tych pluszaków, a ci, którzy zgromadzili wystarczającą liczbę naklejek, mogą to zrobić jeszcze do 3 grudnia (lub do wyczerpania zapasów). 

    Aby otrzymać maskotkę, konieczne było zebranie 50 naklejek. Za 15 do odebrania są książki o przygodach trójki bohaterów w walce z inflacją. To wydawnictwo również cieszy się dużą popularnością – do klientów trafiło już 650 tys. egzemplarzy.

    – Największym powodzeniem dotychczas cieszył się symbolizujący bliskość Pies Dżi-Pi-Es, który zachęca do robienia zakupów blisko miejsca zamieszkania tak, aby oszczędzać czas i pieniądze na dojazd. Drugie miejsce ma Świnka Skarbonita, dbająca o finanse gangu, a podium zamyka Jabłko Newton, które stawia na jakość – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur.

    Zbieraniu naklejek towarzyszył szereg akcji i promocji, które – tak jak pluszowi bohaterowie – miały zachęcać do oszczędzania. Tym razem to właśnie inflacja była tematem przewodnim akcji. Równolegle z naklejkami sieć prowadziła promocje na różne produkty, które nie tylko umożliwiały szybsze zbieranie naklejek, ale też pomagały oszczędzać na codziennych zakupach. To przyniosło wymierne korzyści – wynika z obliczeń sieci.

    – Dzięki tegorocznej akcji lojalnościowej klienci sklepów Biedronka zaoszczędzili ogółem ponad 520 mln zł. W ramach akcji Gang Bystrzaków można było oszczędzać na dwa sposoby. Po pierwsze, korzystając z ofert cenowych w ramach Tygodniowych Misji Oszczędzania, a drugi, odkładając część wydanej kwoty w ramach Wirtualnego Portfela – mówi ekspertka Jeronimo Martins Polska. 

    Jak przypomina, środki z Wirtualnego Portfela można wykorzystać w soboty do 3 grudnia, a wysokość zaoszczędzonej kwoty na bieżąco można sprawdzać m.in. w aplikacji sklepu lub na stronie internetowej, po zarejestrowaniu karty.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.