Newsy

Od lipca nowa Telewizyjna Agencja Informacyjna. Będą zmiany w zatrudnieniu w TVP

2013-04-02  |  06:57

TVP po raz kolejny zmienia strukturę organizacyjną. Od lipca uruchomiona zostanie Telewizyjna Agencja Informacyjna, która zajmie się tworzeniem materiałów informacyjnych oraz będzie gospodarzem „odświeżonego” TVP Info. To zaś może wymusić zmiany w zatrudnieniu. – Być może nie będziemy musieli korzystać z tak dużej liczby współpracowników – mówi prezes TVP Juliusz Braun.

Telewizyjna Agencja Informacyjna ma produkować materiały informacyjne na potrzeby wszystkich serwisów ukazujących się na antenie Telewizji Polskiej, m.in. "Wiadomości", "Panoramy", "Teleexpressu". Jak podkreśla prezes, nie jest to odwzorowanie pomysłu sprzed lat.

 – To jest trochę inna struktura, związana także ze zmianami technologicznymi – zaznacza w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Juliusz Braun, prezes Zarządu Telewizji Polskiej S.A. – Jednak zasada, że produkcja informacji powinna być zintegrowana, w wielu stacjach telewizyjnych i w Polsce, i na świecie funkcjonuje.

Według Brauna, zasada ta się sprawdza. Rozdrobnienie, które ma dzisiaj miejsce w telewizji publicznej jest nieracjonalne z punktu widzenia interesów spółki, również  ze względów ekonomicznych. Dlatego planowane zmiany mają wyjść publicznemu nadawcy na dobre.

 – Po pierwsze, informacja będzie teraz lepsza, szybsza, a po drugie będzie tańsza – mówi szef TVP.

Wiązać to się może z kolejnymi zwolnieniami. W ubiegłym roku pracę w Telewizji Polskiej straciło już ponad 160 pracowników etatowych. Tym razem redukcja może dotknąć nie tylko „etatowców”, ale i osoby związane z TVP umowami cywilno-prawnymi, np. umowami o dzieło. 

 – Będzie to funkcjonować inaczej, ale oczywiście trzon pracowników związanych z informacją to muszą być etatowi pracownicy – tłumaczy Juliusz Braun. – W niektórych sektorach będzie potrzeba mniej osób, ale my też być może nie będziemy musieli korzystać wtedy z tak dużej liczby współpracowników.

Telewizyjna Agencja Informacyjna będzie „gospodarzem” kanału informacyjnego TVP Info, który zmieni sposób funkcjonowania. Będzie on oddzielony od kanałów tematycznych, regionalnych. Dzisiaj funkcjonują one wspólnie, w ramach jednej anteny. Ośrodki regionalne będą miały nową przestrzeń do działania. Współtworzyć będą 18-godzinny, a docelowo całodobowy program telewizyjny.

 – Nowy kanał będzie tworzony wspólnie, przez oddziały, przez ośrodek programów regionalnych – mówi prezes TVP S.A. – W nim każdy będzie miał rozpiętych 3-5 godzin, stopniowo coraz więcej, ale to pasmo wspólne będzie budowane z programów stworzonych w regionach czy kupowanych dla tego wspólnego pasma.

Ma to zapobiegać pojawiającym się dziś problemom, np. w sytuacjach, gdy dzieje się coś ważnego na poziomie ogólnokrajowym i władze kanału muszą wybierać między ograniczeniem pasm lokalnych a ich funkcjonowaniem mimo to. Jak podkreśla prezes TVP, cierpią na tym przede wszystkim widzowie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.