Mówi: | Tomas Bella |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Piano Media |
Piano Media będzie oferować w Polsce dostęp do dokumentalnych filmów wideo
W systemie płatnych treści internetowych obok artykułów i treści audio pojawi się wideo. Za kilka tygodni oferta Piano Media będzie zawierała filmy dokumentalne. Po sukcesie na trzech rynkach – polskim, słowackim i słoweńskim, firma zamierza wejść na dwa kolejne, z czego jeden spoza Europy.
– Staramy się powtórzyć sukces ze Słowacji, gdzie jedna z gazet zaczęła rozpowszechniać filmy dokumentalne od niezależnych producentów i to się okazało wielkim sukcesem – mówi Tomas Bella, prezes Piano Media. – Nikt się nie spodziewał, że niektóre gazety będą więcej zarabiać na filmach niż na artykułach, stąd polscy wydawcy bardzo zainteresowali się tym przykładem. Myślę, że wystartujemy z tego rodzaju serwisem, zawierającym filmy dokumentalne niezależnych producentów, w ciągu kilku tygodni.
Piano Media to słowacka firma założona wiosną 2011 r. Oferuje ona wydawcom tzw. system Piano, umożliwiający płatne udostępnianie publikowanych przez nich treści. Klienci uzyskują do nich dostęp wnosząc tygodniową, miesięczną lub roczną opłatę. Pozyskane w ten sposób środki są rozdzielane pomiędzy uczestniczące w programie wydawnictwa na podstawie wyliczenia czasu, który czytelnik poświęcił na lekturę poszczególnych treści.
– W tej chwili mamy 7 wydawców, 42 różne serwisy internetowe, a w tym miesiącu dodajemy dwa nowe serwisy i dodatkowe treści do naszego systemu. Oczekujemy, że będziemy dodawać kolejne serwisy w nadchodzących miesiącach – mówi prezes Piano Media Agencji Informacyjnej Newseria. – Zaczęliśmy od artykułów, ponieważ to jest coś, co wydawcy zwykle produkują. Teraz widzimy duży potencjał w innych mediach, więc Polska była pierwszym krajem, w którym wystartowaliśmy z audio. Polskie Radio dostarcza wysokiej jakości streamingu audio w systemie Piano Media i prawdopodobnie będziemy dodawać coraz więcej multimediów do naszego systemu.
Wydawcy już przekonani
W Polsce Piano Media działa od lipca 2012 r. Jak twierdzi Tomas Bella, w tym okresie firma stawiała na przekonanie wydawców co do skuteczności systemu.
– Teraz będziemy też myśleć o dodawaniu nowych tytułów – zapewnia Bella. – Polska stanowi ważny krok dla nas. To pierwszy tak duży kraj i przykład Polski pokazuje wydawcom w innych krajach, że podobne rozwiązanie może być wdrożone także u nich, tak więc jak na razie jesteśmy usatysfakcjonowani.
Jak podkreśla prezes firmy, proces przyzwyczajania klientów do płacenia za treści dostępne w internecie jest długi i żmudny. Zdają sobie z tego sprawę także wydawcy. Ich zainteresowanie nowym systemem zatem nie słabnie. Piano Media planuje wdrożenie takiego systemu, jaki jest w Polsce także w dwóch kolejnych krajach.
– Jeden z nich będzie prawdopodobnie spoza Europy, żeby udowodnić, że pomysł jest nie tyko dla wschodnio- czy centralnoeuropejskich państw – mówi Bella. – Poza tym negocjujemy z ponad 20 wydawcami w zachodniej Europie stworzenie czegoś w rodzaju „pojedynczej implementacji” w mniejszej, regionalnej skali. To też budzi duże zainteresowanie.
Do tej pory żaden wydawca nie zrezygnował ze współpracy z Piano Media.
– Jak na razie nikt nie opuścił naszego systemu w żadnym kraju. To najlepiej świadczy o tym, że wydawcy wierzą w ten system – mówi Bella. – Oczywiście to tylko platforma, to nie jest magiczna różdżka. Jedni wydawcy radzą sobie lepiej niż inni, a naszym zadaniem jest dostarczać im danych, porad, nowych pomysłów, gdyż nadal jest dużo możliwości dalszego rozwoju systemu.
Czytaj także
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-02-26: Przez brak więzi z rodzicami dziecko szuka wsparcia w smartfonie. Psychiatrzy ostrzegają przed taką pułapką
- 2025-03-11: Nowe prawo ograniczy dostęp dzieci do niebezpiecznych treści w sieci. Obecnie większość nastolatków ma dostęp do pornografii czy hazardu
- 2025-01-28: Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga
- 2025-02-05: Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.