Newsy

Provident chce opracowania kodeksu etyki reklamowej dla sektora finansowego. Firma jako pierwsza z branży przystąpiła do Rady Reklamy

2015-03-12  |  06:40
Mówi:Katarzyna Szerling, dyrektor marketingu, Provident Polska

Patrycja Rogowska-Tomaszycka, dyrektor ds. korporacyjnych Provident Polska

Jacek Barankiewicz, prezes zarządu, Rada Reklamy

  • MP4
  • Provident przystąpił do Rady Reklamy. Największa polska firma pożyczkowa liczy na to, że za nią pójdą kolejne przedsiębiorstwa z sektora finansowego, by wspólnie przygotować kodeks etyki reklamowej. Branża chce w ten sposób poprawić swój wizerunek wśród klientów.

    Provident przystąpił do Rady Reklamy jako pierwsza firma z sektora finansowego. Ma nadzieję, że za jej przykładem pójdą inni.

    – Jest to dla nas nie tylko zaszczyt, lecz także bardzo poważne zobowiązanie, ponieważ każda z naszych reklam będzie poddawana audytowi Komisji Etyki Reklamy w ramach Rady Reklamy – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Patrycja Rogowska-Tomaszycka, dyrektor ds. korporacyjnych Provident Polska. – Również razem z Radą Reklamy Provident będzie tworzył kodeks etyki na rynku reklamy branży finansowej. Liczymy na to, że grono członków Rady się powiększy, że przystąpią inne firmy z rynku finansowego i że wszystkie będą poddawane audytowi pod kątem etyczności reklam.

    Obecnie kodeks etyki reklamy obejmuje działania wielu branż, jednak nie branży finansowej. Tymczasem firmy z tego sektora nie tylko prowadzą intensywne działania promocyjne, lecz także zajmują się sprzedażą produktów, które mogą mieć istotny wpływ na życie klientów i wiązać ich na wiele lat.

    – Znaczenie etyki reklamy w przypadku produktu, który kosztuje 5 zł i daje się łatwo zastąpić innym produktem, jest zupełnie inne niż w przypadku etycznego podejścia do reklamy produktu, który często wiąże klienta z dostawcą na całe życie – podkreśla Jacek Barankiewicz, prezes Rady Reklamy. – Tym bardziej uważamy, że należy tę sprawę uporządkować, i tym bardziej widzimy lukę na rynku w obszarze reklamy szeroko pojętej branży finansowej.

    Provident dostrzega, że na rynku finansowym pojawia się coraz więcej rozwiązań produktowych, które  mogą być niezrozumiałe dla klientów. Firma liczy na to, że dzięki współpracy z Radą Reklamy uda się organizować działania marketingowe z odpowiedzialnością, przejrzystością oraz szacunkiem do klientów.

    – Chcemy jako lider rynku kreować standardy, które spowodują, że klient w przekazie marketingowym będzie otrzymywał informację, która jest rzetelna, przejrzysta, że będzie wiedział, czego może od nas oczekiwać i jaki produkt finalnie dostanie – zaznacza Katarzyna Szerling, dyrektor marketingu Provident Polska

    Prezes Rady Reklamy ocenia, że firmy sprzedające produkty finansowe dla własnego dobra muszą zacząć pracować nad poprawą swojego wizerunku. Zresztą, jak zauważa, już zaczyna zdawać sobie z tego sprawę sama branża.

    – UOKiK też dał wyraźne sygnały branży finansowej, że powinna pracować, może nie tyle nad samym wizerunkiem, ile raczej nad poprawieniem relacji z konsumentami. Myślę, że kwestia kodeksu etyki reklamy, naszej roli i już kilkunastoletniego doświadczenia w tym obszarze, również międzynarodowego, daje nadzieje na to, że kwestia etyki w reklamie branży finansowej zostanie szybko uporządkowana.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Polityka

    UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego

    Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska​ proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.

    Handel

    Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

    Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.

    Nauka

    Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

    Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej​ odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.