Mówi: | Artur Sikora |
Funkcja: | dyrektor Obszaru Komunikacji, Marketingu i Zarządzania Jakością |
Firma: | Santander Bank Polska |
Santander Bank Polska wkracza na rynek. Stawia na innowacje i nowoczesność
Dotychczasowy Bank Zachodni WBK działa już pod nową nazwą – Santander Bank Polska. Zmiana objęła również wszystkie spółki z grupy kapitałowej banku. Nowa identyfikacja wizualna jest już widoczna w bankowości internetowej i mobilnej. Zmieniło się również oznakowanie placówek i oddziałów. Bank podkreśla jednak, że rebranding nie wiąże się z żadnymi komplikacjami dla dotychczasowych klientów, a pod marką Santander Bank Polska chce mocniej kojarzyć się z nowoczesnością i innowacjami.
– Chcemy połączyć siłę lokalnej organizacji i globalnej marki. Poza tym mocno skupimy się na młodych klientach, oczekujących rozwiązań cyfrowych na najwyższym poziomie. To ma być nasza przewaga konkurencyjna – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Artur Sikora, dyrektor Obszaru Komunikacji, Marketingu i Zarządzania Jakością w Santander Bank Polska.
7 września – wraz z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego – dotychczasowy Bank Zachodni WBK zmienił nazwę na Santander Bank Polska SA. Zmiana brandu jest naturalna, ponieważ bank już od 2011 roku jest częścią hiszpańskiej grupy Santander (największej w strefie euro pod względem kapitalizacji rynkowej i jednej z największych na świecie). Nowe logo i identyfikacja wizualna Santander Bank Polska są już widoczne w bankowości internetowej i mobilnej. W miniony weekend zmieniło się również oznakowanie większości placówek i oddziałów, a w telewizji, prasie oraz internecie wystartowała kampania informacyjna.
– Zaczynamy od dwóch spotów wizerunkowych, opierając się na filarach najważniejszych dla polskich konsumentów, czyli bezpieczeństwie i innowacyjności. Kolejne będą dotyczyły już konkretnych produktów i rozwiązań dla klientów. Będą to m.in. przelewy natychmiastowe czy e-księgowość dla klientów z sektora małych i średnich firm – mówi Artur Sikora.
Emocjonalna narracja, klient w centrum uwagi, Łukasz Nowicki jako ambasador marki – te elementy kampanii wprowadzą nową markę, zapewniając jak największe poczucie bezpieczeństwa i kontynuacji. Bank będzie nadal prezentował swoją markę jako pełną empatii i zrozumienia, która zamiast mówić o sobie, mówi o tym, co ważne dla odbiorcy. Nowym elementem jest płomień, ikona obecna w logo. Bank chce pokazać, jak ważny jest to dla marki symbol i jak jego znaczenie współgra z filozofią Santandera.
Od ubiegłego tygodnia nowe nazwy mają również wszystkie spółki zależne z grupy kapitałowej banku, m.in. Santander Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA, Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń SA i Santander Leasing SA. Pod nową marką Santander Bank Polska chce zachować lokalny charakter, ale mocniej kojarzyć się z nowoczesnością i innowacjami. Zamierza również elastyczniej dopasowywać się do potrzeb klientów i zmian rynkowych – zwłaszcza w obszarze digitalizacji. Ostatnio w ramach projektów grupy wdrożone zostały już szybkie przelewy międzynarodowe bazujące na technologii blockchain (Santander One Pay FX). Jako jeden z pierwszych w Polsce Santander Bank wprowadził też do oferty opcję Apple Pay i Garmin Pay. W efekcie klienci mają w tej chwili dostęp do wszystkich dostępnych na rynku metod płatności mobilnych i zbliżeniowych.
Artur Sikora podkreśla, że bank już od 2013 roku konsekwentnie pracował nad rozpoznawalnością marki Santander w Polsce, wprowadzając w pierwszej kolejności do logo Banku Zachodniego WBK „belkę” z logo Grupy Santander.
– Tradycją jest, że banki, które wchodzą do rodziny Santander, dość szybko przyjmują to „nazwisko rodowe”. Natomiast sytuacja w Polsce była odmienna – my mieliśmy bardzo silną, ugruntowaną markę. Od momentu wejścia do grupy regularnie badaliśmy sentyment klientów, rozpoznawalność zarówno naszą, jak i marki Santander. Od 2013 roku, kiedy zdecydowaliśmy się na wdrożenie podwójnego logo, ta świadomość rosła. Czekaliśmy na właściwy moment, a przeprowadzone przez nas badania potwierdziły, że obecnie marka Santander jest już mocno osadzona w świadomości klientów. Uznaliśmy więc, że to najlepszy moment na kolejny krok w ewolucji naszego brandu – mówi Artur Sikora.
Elementem wspierającym zmianę nazwy oraz logo było również zaangażowanie Grupy Santander w sponsoring Champions League UEFA, co będzie znaczącym narzędziem marketingowym w utrwalaniu rozpoznawalności marki Santander również na naszym rynku.
– Finał Ligi Mistrzów jest najchętniej oglądanym widowiskiem sportowym na świecie, przyciągającym 160 mln widzów. Oglądalność samej Ligi Mistrzów to jest 3,6 mld widzów na całym świecie, więc to też bardzo pomaga nam w budowaniu świadomości marki. Naszą ambicją jest stworzenie swoistej mody na markę Santander w Polsce – mówi dyrektor Obszaru Komunikacji, Marketingu i Zarządzania Jakością Santander Bank Polska.
Czytaj także
- 2025-04-02: Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia
- 2025-04-01: Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
- 2025-03-21: Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów
- 2025-03-17: UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania
- 2025-03-25: Uproszczenie przepisów zwiększy potencjał obronny Europy. Ułatwi współpracę sektora prywatnego i publicznego
- 2025-03-11: Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł
- 2025-03-04: Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-03-12: Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
- 2025-03-27: Zakończenie wojny w Ukrainie poprawiłoby klimat inwestycyjny w Polsce. Inwestorzy cenią stabilność i bezpieczeństwo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna
Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.
Bankowość
Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.
Media i PR
Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.