Newsy

Stadion Miejski we Wrocławiu planuje w przyszłym roku znaleźć sponsora tytularnego

2013-12-11  |  06:05

Stadion Miejski we Wrocławiu planuje w przyszłym roku znaleźć sponsora tytularnego. W sprzedaży prawa do nazwy mają pomóc plany rozwojowe obiektu: organizacja różnych, niekoniecznie związanych z piłką nożną imprez, a także atrakcje dodatkowe, takie jak lodowisko, tor gokartowy czy skoki bungee, które zwiększają popularność areny. Przedsiębiorstwo, które będzie firmować stadion swoją nazwą, musi się liczyć z rocznym kosztem na poziomie 4-5 mln złotych. 

 – Do przyciągnięcia sponsorów tytularnych nie wystarczą mecze samego Śląska Wrocław mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Burak, dyrektor ds. marketingu i promocji Stadionu Wrocław. – Nie wystarczą też atrakcje dodatkowe ani nośniki reklamowe, które mamy na stadionie i w całym mieście. Tu potrzeba czegoś więcej. Stadion musi się kilka razy w roku zapełniać w 100 proc. I to nie tylko przy okazji meczów piłkarskich, ale także przy okazji imprez rozrywkowych. Pamiętajmy, że przekonanie firmy do wydania 4-5 mln rocznie nie jest prostą sprawą – dodaje.

Sondowanie rynku pod kątem znalezienia sponsora tytularnego Stadion Wrocław rozpoczął jeszcze przed Euro 2012. Później jednak miała miejsce przerwa, wynikająca m.in. ze sporów sądowych, jakie zarządzający obiektem toczył z jednym z organizatorów imprez. W połowie listopada br. Stadion oficjalnie ogłosił, że poszukuje sponsora tytularnego i zaprosił potencjalnych kontrahentów do rozmów. 

 – Kilka firm wysłało do nas zapytania dotyczące tego, z czym wiąże się wykup praw do nazwy areny mówi Burak.Odpowiadamy na te pytania na bieżąco i nawiązujemy kontakt z firmami. Wartość marki naszego stadionu powinna stale rosnąć, gdyż w latach 2014-2015 roku odbędą się na nim duże imprezy.

Szukanie sponsora tytularnego jest utrudnione przez fakt, że rynek stadionów w Polsce jest nowy. Inwestorzy często nie wiedzą, czego się mogą spodziewać i na jakie zyski liczyć. 

 – Rozmowy będą długie i trudne – mówi Adam Burak. – Mamy jednak opracowaną strategię promocyjną i marketingową, która pomoże przekazać to, co mamy do zaoferowania. Wierzę, że nasze poszukiwania zostaną uwieńczone sukcesem  – dodaje rozmówca Newserii Biznes. 

Budowa Stadionu Miejskiego we Wrocławiu została ostatecznie ukończona 1 września 2011 r. Będąca własnością miasta arena spełnia standardy najwyższej 4. klasy UEFA. Na murawie stadionu rozegrano trzy mecze fazy grupowej Euro 2012. Na co dzień swoje mecze rozgrywa tam Śląsk Wrocław. Od początku funkcjonowania stadion odwiedziło ok. 2 mln osób.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego

Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska​ proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.

Handel

Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.

Nauka

Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej​ odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.