Newsy

Ministerstwo Sportu i Turystyki chce wesprzeć organizację międzynarodowych kongresów w Polsce. Przemysł spotkań to nawet jedna trzecia wpływów z turystyki

2014-10-13  |  06:50

Nawet kilkanaście miliardów złotych rocznie może zarabiać Polska dzięki organizowaniu międzynarodowych kongresów i spotkań. Ten obszar stanowi jedną trzecią wpływów z turystyki, które w 2013 r. wyniosły ok. 40 mld zł. Przy Polskiej Organizacji Turystycznej istnieje specjalne biuro z oddziałami terenowymi, którego zadaniem jest rozwijanie tego typu działalności.

To potężna gałąź, dlatego jest priorytetem naszych działań – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Katarzyna Sobierajska, wiceminister sportu i turystyki. ‒ Na pewno pozyskiwanie dużych kongresów i konferencji, składanie specjalnych ofert, które mają pomóc w pozyskaniu takich imprez, wymaga dużego wsparcia ze strony rządowej. My oczywiście po analizie takich propozycji udzielamy poparcia.

Już w 2002 r. w ramach struktur Polskiej Organizacji Turystycznej powstało Poland Convention Bureau, które zajmuje się wsparciem organizacji międzynarodowych kongresów w Polsce. Podobne biura funkcjonują już także w miejskich oddziałach POT-u. Polska zabiega nie tylko o seminaria lub konferencje, lecz także np. o imprezy sportowe. Dużym sukcesem w tym była organizacja siatkarskich mistrzostw świata w tym roku.

Jak podkreśla Sobierajska, wszystkie te wydarzenia tworzą tzw. przemysł spotkań. Raport przygotowany przez Active Group dla MSiT wskazuje, że w 2013 r. 11 proc. osób przyjeżdżających do Polski w interesach uczestniczyło służbowo w konferencjach. Może to oznaczać nawet 1,8 mln przyjazdów rocznie. Liczba ta nie obejmuje m.in. kibiców oraz osób przyjeżdżających na konferencje i szkolenia prywatnie.

Często angażujemy się jako resort we współorganizację takiego przedsięwzięcia, o ile jest to spotkanie, konferencja, zwłaszcza z sektora turystycznego, które potem może przełożyć się na wzrost ruchu turystycznego – podkreśla Sobierajska.

Zaznacza, że MSiT nie angażuje się finansowo w organizację kongresów. Organizacje pozarządowe mogą jednak ubiegać o wsparcie finansowe konkretnych wydarzeń.

Jest program dotacyjny ministerstwa dla jednostek spoza sektora finansów publicznych. Jeżeli któreś ze stowarzyszeń składa ofertę, która dotyczy pozyskania wsparcia na takie wydarzenie, to jak najbardziej ma szansę takie uzyskać – zapewnia Sobierajska.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.