Mówi: | Jacek Pawlak |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Toyota Motor Poland |
Kolejki chętnych po nową sportową Toyotę
GT86 to pierwszy sportowy projekt Toyoty po wielu latach. Długo oczekiwany debiut planowany jest na początek lipca. Jednak zamówienia można składać od miesiąca i już wiadomo, że zainteresowanie przerosło oczekiwania producenta. Spodziewa się on długiej listy oczekujących.
- Myślę, że mamy mniej samochodów niż chcielibyśmy sprzedać, więc może być spora kolejka. Ale będziemy szybko starali się nadrabiać zaległości - zapewnia Jacek Pawlak.
GT86 to prawdziwa gratka dla fanów sportowych modeli. Moc nowego auta to 200 KM, a moment obrotowy to 204 Nm. Dzięki temu przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 7,6 sek.
- Chcielibyśmy, żeby Toyota znów była postrzegana jako marka emocjonująca, nowoczesna, marka, która ma w sobie technologię, np. hybrydową czy elektryczną. Oprócz trwałości i niezawodności chcemy dodać element pasji i emocji i żebyśmy mieli większą frajdę z jeżdżenia samochodem - podsumowuje Jacek Pawlak.
Jak podkreślają przedstawiciele koncernu, inżynierom Toyoty przyświecało jedno założenie: zmaksymalizować wrażenia z jazdy. Prace nad sportowym modelem trwały od 2006 roku. Efektem jest powstanie jedynego na świecie auta z napędem na tylne koła i wolnossącym silnikiem typu boxer, umieszczonym z przodu.
- Jest to auto, które stworzyliśmy od podstaw, więc nie jest zrobione na platformie jakiegoś miejskiego auta tak, jak to często bywa. Jest to auto, które zrobiliśmy od początku jako auto sportowe, na nowym sportowym zawieszeniu, z nowym silnikiem typu boxer, a więc silnikiem, który jest bardzo płaski i bardzo nisko zawieszony - mówi Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.
Dzięki temu środek ciężkości jest bardzo nisko położony. A to, zdaniem Jacka Pawlaka, gwarantuje nie tylko emocjonującą jazdę, ale i bezpieczeństwo.
- Tym autem się wspaniale jeździ, nawet w poślizgach. Jest bardzo bezpieczne, trudno nim wypaść drogi. Ma bardzo dużo elementów zabezpieczających. Dodatkowo jest bardzo dynamiczne, więc daje mnóstwo radości z jazdy - wymienia prezes TMP.
Radość tym większą, że auto ma być stosunkowo tanie.
- Będzie kosztowało mniej więcej tyle, ile mały SUV albo dobrze wyposażone auto z segmentu D, czyli ok. 130 tys. zł. Jest to więc super alternatywa dla innych aut uważanych za sportowe, które zwykle kosztują kilkaset tysięcy złotych - podkreśla Jacek Pawlak.
Zamówienia można składać od kwietnia. Pierwszy egzemplarz zostanie dostarczony do klienta na początku lipca, a kolejne we wrześniu.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.