Newsy

Link4 wprowadza nowy rodzaj ubezpieczenia komunikacyjnego. Stawia na poprawę bezpieczeństwa jazdy kierowców

2015-06-23  |  06:45
Mówi:Marta Perwenis
Funkcja:dyrektor departamentu e-business i marketingu direct
Firma:Link4
  • MP4
  • Według raportu opublikowanego przez policję w zeszłym roku w Polsce doszło do ponad 34 tys. wypadków, w których śmierć poniosło około 3,2 tys. osób, a ponad 42,5 tys. osób zostało rannych. W poprawie bezpieczeństwa na drogach chce pomóc ubezpieczyciel Link4. Wprowadza rozwiązanie, które pozwoli kierowcom jeździć bezpieczniej.

    Drogi w Polsce są szczególnie niebezpieczne, dlatego stworzyliśmy innowacyjne rozwiązanie, które pomoże Polakom jeździć bezpieczniej. Przy wykupieniu polisy Link4 z nawigacją NaviExpert kierowca otrzyma informacje o swoim stylu jazdy – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Marta Perwenis, dyrektor departamentu e-business i marketingu direct w Link4.

    Kierowca, który wykupi polisę samochodową w Link4 (OC, AC), otrzyma bezpłatnie roczną licencję na nawigację NaviExpert z zawartą w niej aplikacją „Bezpieczna jazda z Link4”. Dzięki aplikacji, z której korzystanie jest dobrowolne, prowadzący pojazd dowie się, jak płynnie przyspiesza i hamuje oraz czy jeździ w zgodzie z przepisami. Otrzyma także wskazówki, co zrobić, by poprawić swój styl poruszania się autem.

    Link4 będzie także nagradzał kierowców. Na najlepszych czekają m.in. kursy bezpiecznej jazdy w Sobiesław Zasada Centrum.

    Ponadto kierowcy otrzymają informacje o tym, co dzieje się na drogach. O niebezpiecznych miejscach, wypadkach, robotach drogowych i wszystkim, co może wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy – dodaje Marta Perwenis.

    Zapewnia również, że dzięki temu rozwiązaniu kierujący będą mogli zaoszczędzić na paliwie i częściach samochodowych.

    Jak wiadomo, przy płynnej, bezpiecznej jeździe spalamy mniej paliwa i w mniejszym stopniu zużywają się części samochodowe. Ten trend jest obserwowany na świecie. Nasza aplikacja wpisuje się w to, co nazywamy dzisiaj eco-drivingiem – podkreśla dyrektor.

    Dyrektor zapewnia jednocześnie, że informacje o stylu jazdy kierowcy nie będą wpływać na wysokość kalkulowanej później składki ubezpieczeniowej.

    W przypadku klientów indywidualnych proponowane rozwiązania nie będą wpływały na wysokość składki. Takie rozwiązanie chcemy wprowadzić w drugiej połowie roku do ubezpieczeń flot samochodowych, choć już dzisiaj z badań wynika, że ponad połowa kierowców byłaby zainteresowana sprawdzaniem stylu jazdy, jeżeli miałoby to obniżyć koszty ich polisy – podsumowuje Perwenis. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.