Mówi: | Tomasz Mucha |
Funkcja: | PR manager marek Citroën, Peugeot i DS w Polsce |
Peugeot zapowiada premiery w rodzinie SUV-ów. Poszerzy też ofertę samochodów dostawczych
Peugeot stawia na rozwój modeli typu SUV i crossover. Obok Peugeota 2008, kompaktowego SUV-a, którego firma zaprezentowała podczas Motor Show w Poznaniu, jeszcze w tym roku pojawi się druga generacja Peugeota 3008 i następca rodzinnego Peugeota 5008. Firma planuje również podbić rynek samochodów dostawczych nowym Peugeot Expert, którego premiera planowana jest na wakacje. Koncern liczy na dużą dynamikę sprzedaży ze względu na premiery w najpopularniejszych segmentach rynku motoryzacyjnego.
Podczas Motor Show 2016 w Poznaniu Peugeot zaprezentował dwie polskie premiery – nowego SUV-a Peugeot 2008 i Peugeot Travellera.
– Peugeot 2008, nowy mały kompaktowy SUV, jest pierwszym krokiem w dużej kampanii, czyli prezentacji kolejnych modeli SUV-ów. Przez najbliższe miesiące w marce Peugeot będziemy pokazywać nową rodzinę SUV-ów. Za niespełna dwa miesiące pokażemy pierwsze zdjęcia nowego SUV-a 3008, a wkrótce potem następcy Peugeot 5008, samochodu z pogranicza świata SUV-ów – zapowiada w rozmowie z agencją Newseria Biznes Tomasz Mucha, PR Manager Peugeot, Citroën i DS w Polsce.
W Polsce samochody kompaktowe cieszą się coraz większą popularnością. W ubiegłym roku liczba rejestracji wzrosła o prawie 6 proc. do 106,6 tys. Segment małych i średnich SUV-ów oraz crossoverów wzrósł o ponad 13 proc. do 78,2 tys.
Peugeot wchodzi również na rynek lekkich samochodów dostawczych z segmentu K1. Peugeot Traveller to rodzaj ekskluzywnego busa dostępnego w trzech długościach.
– Już w wersji krótkiej o długości 4,60 m dysponuje aż dziewięcioma miejscami. To najmniejszy samochód w tym segmencie, który pomieści aż tylu pasażerów. Druga wersja ma 4,95 m, a trzecia, przy zwiększonym rozstawie osi, mierzy przeszło 5,30 m. Peugeot Traveller będzie pokazywany w polskich salonach we wrześniu tego roku. Wcześniej, bo w lipcu, trafi do naszej sieci dystrybucji wersja dostawcza, popularny blaszak, ponieważ to ona stanowi 85 proc. sprzedaży tego typu aut – podkreśla Mucha.
W okresie wakacyjnym w sprzedaży pojawi się także Peugeot Expert. Jak dodaje Mucha, oba auta mają wzmocnić pozycję Peugeot w segmencie lekkich samochodów dostawczych.
– Jesteśmy liderem kombivanów z modelem Peugeot Partner, ale też doskonale radzimy sobie w segmencie samochodów do 3,5 tony, czyli takich jak Boxer, m.in. zdobywamy takich dostawców jak Poczta Polska – mówi Tomasz Mucha.
We wszystkich nowych modelach Peugeota montowany jest innowacyjna deska rozdzielcza, czyli Peugeot i-Cockpit, która potęguje emocje z jazdy i podnosi komfort użytkowania. Nowością jest również montaż we wszystkich modelach silnika PureTech, który w ubiegłym roku zdobył nagrodę Silnika Roku w kategorii pojemnościowej od 1,0 do 1,4 l.
– Wyprodukowanych już zostało 300 tys. egzemplarzy tej jednostki o mocach 110 oraz 130 koni mechanicznych – zaznacza rzecznik Peugeota. – Te silniki stanowią w tej chwili gros naszej propozycji handlowej, ciekawą alternatywę ze względu na niskie parametry spalania, wagę silnika o przeszło 21 proc. niższą od podobnych jednostek 4-cylindrowych i przede wszystkim mniejsze wymiary, kompaktowość.
Jak podkreśla Mucha, w tym roku wyzwaniem będzie wprowadzenie na rynek nowych pojazdów. W październiku do polskich salonów trafi Peugeot 3008.
W ubiegłym roku sprzedaż modeli Peugeot wzrosła w Europie o ponad 9 proc. do miliona sprzedanych nowych samochodów rocznie. Również w Polsce marka znajduje się w czołówce wybieranych samochodów, koncern liczy na kontynuację trendu i wyższą dynamikę sprzedaży dzięki wprowadzonym do sprzedaży nowościom i dopasowaniu oferty do klienta.
– Dysponujemy bardzo młodą, bo niespełna 4-letnią, gamą modeli. Niedługo pojawią się kolejne atrakcyjne samochody we wzrostowych segmentach rynku. To, co w tej chwili cieszy się ogromną popularnością wśród polskich klientów, to nadwozia typu crossover i SUV. Właściwie każdy segment zdominowany jest w tej chwili przez tego typu premiery, a my za tym podążamy. Dowodem tego jest model 2008 – mały SUV, a wkrótce 3008. Nasza oferta będzie bardzo mocno dostosowana do tego, czego poszukuje na rynku polski klient – podkreśla Tomasz Mucha.
Podczas Motor Show w Poznaniu Peugeot zaprezentował również dwa samochody sportowe – seryjny 308 GTi by Peugeot Sport, który właśnie trafił do sprzedaży w polskich salonach, napędzany silnikiem benzynowym 1,6 Turbo o mocy 270 koni, oraz 2008 DKR, czyli samochód, który wygrał tegoroczny Rajd Dakar.
Czytaj także
- 2025-04-23: Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system
- 2025-03-11: Dawid Kwiatkowski: W programie „MBtM” były wyznania miłości w moim kierunku. To było miłe, ale za uczestnikiem musi iść też dobra muzyka
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
- 2025-03-28: Malwina Wędzikowska: W moim środowisku pracy nieraz byłam zdradzona i oszukana. Teraz wystrzegam się zbyt miłych ludzi, od których za chwilę można dostać cios w plecy
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-01-28: Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga
- 2025-02-05: Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
- 2025-01-13: Radosław Majdan: W Grecji zaginęła mi walizka. To jest kraj lekkoduchów, wszystko odkładają na jutro, a pracę traktują drugorzędnie
- 2025-01-22: Jakub Rzeźniczak: Z szacunku dla żony odmówiłem udziału w „Tańcu z gwiazdami”. Do programu „Mówię Wam” nie pójdę ze względu na prowadzącego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.