Mówi: | Tomasz Mucha |
Funkcja: | PR manager marek Citroën, Peugeot i DS w Polsce |
Peugeot zapowiada premiery w rodzinie SUV-ów. Poszerzy też ofertę samochodów dostawczych
Peugeot stawia na rozwój modeli typu SUV i crossover. Obok Peugeota 2008, kompaktowego SUV-a, którego firma zaprezentowała podczas Motor Show w Poznaniu, jeszcze w tym roku pojawi się druga generacja Peugeota 3008 i następca rodzinnego Peugeota 5008. Firma planuje również podbić rynek samochodów dostawczych nowym Peugeot Expert, którego premiera planowana jest na wakacje. Koncern liczy na dużą dynamikę sprzedaży ze względu na premiery w najpopularniejszych segmentach rynku motoryzacyjnego.
Podczas Motor Show 2016 w Poznaniu Peugeot zaprezentował dwie polskie premiery – nowego SUV-a Peugeot 2008 i Peugeot Travellera.
– Peugeot 2008, nowy mały kompaktowy SUV, jest pierwszym krokiem w dużej kampanii, czyli prezentacji kolejnych modeli SUV-ów. Przez najbliższe miesiące w marce Peugeot będziemy pokazywać nową rodzinę SUV-ów. Za niespełna dwa miesiące pokażemy pierwsze zdjęcia nowego SUV-a 3008, a wkrótce potem następcy Peugeot 5008, samochodu z pogranicza świata SUV-ów – zapowiada w rozmowie z agencją Newseria Biznes Tomasz Mucha, PR Manager Peugeot, Citroën i DS w Polsce.
W Polsce samochody kompaktowe cieszą się coraz większą popularnością. W ubiegłym roku liczba rejestracji wzrosła o prawie 6 proc. do 106,6 tys. Segment małych i średnich SUV-ów oraz crossoverów wzrósł o ponad 13 proc. do 78,2 tys.
Peugeot wchodzi również na rynek lekkich samochodów dostawczych z segmentu K1. Peugeot Traveller to rodzaj ekskluzywnego busa dostępnego w trzech długościach.
– Już w wersji krótkiej o długości 4,60 m dysponuje aż dziewięcioma miejscami. To najmniejszy samochód w tym segmencie, który pomieści aż tylu pasażerów. Druga wersja ma 4,95 m, a trzecia, przy zwiększonym rozstawie osi, mierzy przeszło 5,30 m. Peugeot Traveller będzie pokazywany w polskich salonach we wrześniu tego roku. Wcześniej, bo w lipcu, trafi do naszej sieci dystrybucji wersja dostawcza, popularny blaszak, ponieważ to ona stanowi 85 proc. sprzedaży tego typu aut – podkreśla Mucha.
W okresie wakacyjnym w sprzedaży pojawi się także Peugeot Expert. Jak dodaje Mucha, oba auta mają wzmocnić pozycję Peugeot w segmencie lekkich samochodów dostawczych.
– Jesteśmy liderem kombivanów z modelem Peugeot Partner, ale też doskonale radzimy sobie w segmencie samochodów do 3,5 tony, czyli takich jak Boxer, m.in. zdobywamy takich dostawców jak Poczta Polska – mówi Tomasz Mucha.
We wszystkich nowych modelach Peugeota montowany jest innowacyjna deska rozdzielcza, czyli Peugeot i-Cockpit, która potęguje emocje z jazdy i podnosi komfort użytkowania. Nowością jest również montaż we wszystkich modelach silnika PureTech, który w ubiegłym roku zdobył nagrodę Silnika Roku w kategorii pojemnościowej od 1,0 do 1,4 l.
– Wyprodukowanych już zostało 300 tys. egzemplarzy tej jednostki o mocach 110 oraz 130 koni mechanicznych – zaznacza rzecznik Peugeota. – Te silniki stanowią w tej chwili gros naszej propozycji handlowej, ciekawą alternatywę ze względu na niskie parametry spalania, wagę silnika o przeszło 21 proc. niższą od podobnych jednostek 4-cylindrowych i przede wszystkim mniejsze wymiary, kompaktowość.
Jak podkreśla Mucha, w tym roku wyzwaniem będzie wprowadzenie na rynek nowych pojazdów. W październiku do polskich salonów trafi Peugeot 3008.
W ubiegłym roku sprzedaż modeli Peugeot wzrosła w Europie o ponad 9 proc. do miliona sprzedanych nowych samochodów rocznie. Również w Polsce marka znajduje się w czołówce wybieranych samochodów, koncern liczy na kontynuację trendu i wyższą dynamikę sprzedaży dzięki wprowadzonym do sprzedaży nowościom i dopasowaniu oferty do klienta.
– Dysponujemy bardzo młodą, bo niespełna 4-letnią, gamą modeli. Niedługo pojawią się kolejne atrakcyjne samochody we wzrostowych segmentach rynku. To, co w tej chwili cieszy się ogromną popularnością wśród polskich klientów, to nadwozia typu crossover i SUV. Właściwie każdy segment zdominowany jest w tej chwili przez tego typu premiery, a my za tym podążamy. Dowodem tego jest model 2008 – mały SUV, a wkrótce 3008. Nasza oferta będzie bardzo mocno dostosowana do tego, czego poszukuje na rynku polski klient – podkreśla Tomasz Mucha.
Podczas Motor Show w Poznaniu Peugeot zaprezentował również dwa samochody sportowe – seryjny 308 GTi by Peugeot Sport, który właśnie trafił do sprzedaży w polskich salonach, napędzany silnikiem benzynowym 1,6 Turbo o mocy 270 koni, oraz 2008 DKR, czyli samochód, który wygrał tegoroczny Rajd Dakar.
Czytaj także
- 2025-08-13: Tomasz Jacyków: Nie lubię uczestniczyć w wakacyjnym obłędzie migracji ludzi. Unikam jak ognia tego, na co inni czekają cały rok
- 2025-08-05: Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle
- 2025-05-27: SUV-y dominują rynek motoryzacyjny. Hyundai wprowadzi latem do sprzedaży nowy siedmioosobowy model
- 2025-05-22: Doda: Podczas koncertów zawsze staram się robić jakieś ekstrashow, by wzbudzić emocje. Mam dużo pomysłów, natomiast wszystko zależy od funduszy i organizatorów
- 2025-05-20: Lanberry: Szykuję grube show, które zapadnie widzom w pamięci. Przede mną intensywne miesiące, w weekendy będziemy grać po cztery–pięć koncertów
- 2025-04-23: Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system
- 2025-03-11: Dawid Kwiatkowski: W programie „MBtM” były wyznania miłości w moim kierunku. To było miłe, ale za uczestnikiem musi iść też dobra muzyka
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
- 2025-03-28: Malwina Wędzikowska: W moim środowisku pracy nieraz byłam zdradzona i oszukana. Teraz wystrzegam się zbyt miłych ludzi, od których za chwilę można dostać cios w plecy
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.