Newsy

W tym roku na polski rynek trafi 8 tys. hybrydowych toyot. Popularność tego napędu wśród kierowców dynamicznie rośnie

2016-04-08  |  06:35
Mówi:Robert Mularczyk
Funkcja:PR manager
Firma:Toyota Motor Poland
  • MP4
  • W 2015 roku sprzedaż samochodów z napędem hybrydowym w Polsce wzrosła o blisko 40 proc. Toyota, która jest liderem rynku, sprzedała blisko 4 tys. takich aut. Japoński producent w tym roku chce podwoić sprzedaż, również dzięki rozszerzeniu oferty hybryd. Mowa o modelu RAV4 oraz najnowszej generacji Priusa. Do końca roku w ofercie pojawi się również crossover C-HR z napędem hybrydowym.

    W kwestii popularyzacji i sprzedaży samochodów z napędem hybrydowym cały czas gonimy Europę. Zeszły rok zakończyliśmy wartością 3820 hybrydowych toyot sprzedanych polskim kierowcom. To jest wartość o 50 proc. wyższa niż w 2014 roku – mówi agencji Newseria Robert Mularczyk, dyrektor ds. PR w Toyota Motor Poland.

    Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w 2015 roku zarejestrowano w Polsce ponad 5,5 tys. hybryd. Rok wcześniej było to niespełna 4 tys. pojazdów, co oznacza wzrost o ponad 39 proc. Zdecydowanym liderem sprzedaży były auta hybrydowe Toyoty, do której należało niemal 70 proc. rynku. Przez pierwsze dwa miesiące tego roku Polacy kupili 1,1 tys. hybryd japońskiej marki, a od momentu rozpoczęcia sprzedaży hybryd w kraju na polskie drogi wyjechało 10 tys. toyot z takim napędem. Ich roczna sprzedaż w ciągu pięciu lat wzrosła 20-krotnie.

    Z roku na rok w sprzedaży hybryd notujemy kolejne rekordy. W tym roku zamierzamy sprzedać ponad 8 tys. tych samochodów, co oznacza ponadstuprocentowy wzrost względem 2015 roku – informuje Mularczyk.

    Najpopularniejszą hybrydą jest Toyota Auris Hybrid. Zakupiło ją ponad 6,1 tys. osób, a w styczniu i w lutym tego roku – 814. Na Toyotę Yaris Hybrid zdecydowało się 3 tys. kierowców.

    W tym roku oferta hybrydowych toyot poszerzy się do ośmiu modeli. Jeszcze w kwietniu do salonów trafią dwa kolejne model aut wyposażonych w napęd hybrydowy. Będą to RAV4 – zaliczany do segmentu SUV-ów, oraz nowa generacja modelu Prius.

    Prius czwartej generacji oferuje nam coś, czego do tej pory w hybrydach nie było. Dzięki nowej płycie podłogowej mamy niżej położony środek ciężkości, sztywniejsze nadwozie i nową, czwartą generację napędu hybrydowego pod maską – wymienia Mularczyk.

    Zaletą nowego modelu będzie także niższe zużycie paliwa wynoszące zaledwie 3,3 litra benzyny na 100 km.

    Do końca roku w sprzedaży ma się pojawić także nowy crossover o nazwie C-HR z napędem hybrydowym.

    W skali całego świata liczba kierowców jeżdżących hybrydami japońskiego producenta przekracza już 8 mln. W ofercie Toyoty w 90 krajach jest 31 modeli hybrydowych.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Konsument

    Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

    Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

    Polityka

    Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

    Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

    Infrastruktura

    Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

    Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.