Newsy

NBP: Specjalna dwuzłotówka na jubileusz Trójki

2012-02-29  |  14:35
Mówi:Prof. Marek Belka
Funkcja:Prezes
Firma:Narodowy Bank Polski
  • MP4

    30 marca Narodowy Bank Polski wyemituje monetę z okazji 50. urodzin rozgłośni. Będzie to kolejna dwuzłotówka z serii Historia muzyki rozrywkowej.

     - Ta seria jest ciekawa przede wszystkim z punktu widzenia kolekcjonerskiego. Jednocześnie my bardzo to lubimy, bo to trochę zmienia wizerunek Banku i przy okazji dobrze się przy tym bawimy. Dwa lata i trzy miesiące temu wydaliśmy monetę ku czci Czesława Niemena, potem Krzysztofa Komedy, a ostatnio Kabaretu Starszych Panów - mówi prof. Marek Belka, prezes Narodowego Banku Polskiego.

    Wybicie specjalnej monety to pomysł Magdy Jethon, dyrektor Trójki. Jak przyznał prof. Belka, nie było łatwo go do tego przekonać.

     - W pierwszym momencie zastanawialiśmy się, że przecież to nie pasuje do historii muzyki rozrywkowej. Ale potem doszliśmy do wniosku, że Lista Trójki to jest kult. Uznaliśmy, że Trójka jest pomnikiem. Ma taki wkład w tworzenie kultury muzycznej i radiowej w Polsce, że należy ją właśnie w taki sposób uhonorować - dodaje prezes NBP.

    Nakład dwuzłotówki wyniesie 800 tysięcy. Monety znajdą się w obiegu tuż przed urodzinami rozgłośni - 1 kwietnia 2012 roku. 

    Prof. Belka zapowiedział emisję monety podczas specjalnej audycji Trójki, nadawanej z warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Kongres MOVE

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

    Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

    Ochrona środowiska

    Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

    Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

    Prawo

    Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

    Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.