Newsy

Neckermann Polska: w Grecji mniej turystów z Niemiec. Hotelarze mają puste pokoje

2012-06-22  |  06:25
Mówi:Marek Węgierek
Funkcja:Prezes
Firma:Neckermann Polska
  • MP4

     – Grecja pozostaje drugim najpopularniejszym kierunkiem dla Polaków – twierdzi Marek Węgierek, prezes biura podróży Neckermann Polska. Naszych rodaków kryzys nie przestraszył. Wręcz przeciwnie. Licząc na dodatkowe promocje cenowe, tłumnie kierują się w tamte zakątki Europy.

    Instytut Turystyki szacuje, że w tym roku, wypoczynek pod Akropolem wybierze od 280 do nawet 300 tysięcy naszych rodaków, czyli niemal tyle samo, co w minionych dwunastu miesiącach. Głównie w ramach tzw. turystyki zorganizowanej. Podobne przewidywania, co do popularności określonych miejsc ma Polski Związek Organizatorów Turystyki.

    Okazuje się, że dla turystów niewielkie znaczenie ma zamieszanie polityczne w Grecji, a nawet możliwe jej wystąpienie ze strefy euro. Zresztą sami organizatorzy nie widzą w tym żadnego problemu.

     – Patrząc na dane PZOT wydaje mi się, że czy drachma będzie, czy nie będzie, turyści mogą bezpiecznie jechać do Grecji – mówi Marek Węgierek.

    Ta kusi turystów nie tylko piękną pogoda i licznymi atrakcjami, ale i rozsądną ceną wczasów czy wycieczek. W tym roku można liczyć na dodatkowe promocje.

     – Widzimy w tej chwili, że kryzys w Grecji spowodował, że jest mniej turystów z Niemiec – zauważa szef Neckermanna. – W związku z tym hotelarze mają puste pokoje, oferują lepsze ceny, co my staramy się wykorzystać.

    Co widać, szczególnie w przypadku tzw. ofert last minute. Przy odrobinie szczęścia, za dziesięciodniowy wypoczynek w samym centrum Riwiery Olimpijskiej zapłacimy około 1000 złotych.

    Grecja to ważny, ale nie jedyny kierunek wakacyjnych wyjazdów Polaków. Pod względem zainteresowania ustępuje jedynie Turcji, ale tuż za nią są Hiszpania i Chorwacja. Na wakacyjną mapę Polaków, po ponad rocznej przerwie z powodu zamieszek politycznych, powróciły też Egipt i Tunezja.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.