Mówi: | Marek Węgierek |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Neckermann Polska |
Neckermann Polska: w Grecji mniej turystów z Niemiec. Hotelarze mają puste pokoje
– Grecja pozostaje drugim najpopularniejszym kierunkiem dla Polaków – twierdzi Marek Węgierek, prezes biura podróży Neckermann Polska. Naszych rodaków kryzys nie przestraszył. Wręcz przeciwnie. Licząc na dodatkowe promocje cenowe, tłumnie kierują się w tamte zakątki Europy.
Instytut Turystyki szacuje, że w tym roku, wypoczynek pod Akropolem wybierze od 280 do nawet 300 tysięcy naszych rodaków, czyli niemal tyle samo, co w minionych dwunastu miesiącach. Głównie w ramach tzw. turystyki zorganizowanej. Podobne przewidywania, co do popularności określonych miejsc ma Polski Związek Organizatorów Turystyki.
Okazuje się, że dla turystów niewielkie znaczenie ma zamieszanie polityczne w Grecji, a nawet możliwe jej wystąpienie ze strefy euro. Zresztą sami organizatorzy nie widzą w tym żadnego problemu.
– Patrząc na dane PZOT wydaje mi się, że czy drachma będzie, czy nie będzie, turyści mogą bezpiecznie jechać do Grecji – mówi Marek Węgierek.
Ta kusi turystów nie tylko piękną pogoda i licznymi atrakcjami, ale i rozsądną ceną wczasów czy wycieczek. W tym roku można liczyć na dodatkowe promocje.
– Widzimy w tej chwili, że kryzys w Grecji spowodował, że jest mniej turystów z Niemiec – zauważa szef Neckermanna. – W związku z tym hotelarze mają puste pokoje, oferują lepsze ceny, co my staramy się wykorzystać.
Co widać, szczególnie w przypadku tzw. ofert last minute. Przy odrobinie szczęścia, za dziesięciodniowy wypoczynek w samym centrum Riwiery Olimpijskiej zapłacimy około 1000 złotych.
Grecja to ważny, ale nie jedyny kierunek wakacyjnych wyjazdów Polaków. Pod względem zainteresowania ustępuje jedynie Turcji, ale tuż za nią są Hiszpania i Chorwacja. Na wakacyjną mapę Polaków, po ponad rocznej przerwie z powodu zamieszek politycznych, powróciły też Egipt i Tunezja.
Czytaj także
- 2025-03-31: Kajra: Robimy niespodziankę na urodziny mojej mamy i na Wielkanoc wyjeżdżamy za granicę. Właściwie to pierwszy raz nie spędzimy świąt w Polsce
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-11: System opieki zdrowotnej w Strefie Gazy jest zdewastowany. Ponowne dostawy pomocy humanitarnej to kropla w morzu potrzeb
- 2025-01-30: Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji
- 2025-01-27: Zawieszenie broni między Izraelem a Hamasem to szansa na pomoc humanitarną dla Strefy Gazy. Ponad 90 proc. mieszkańców jest od niej odciętych
- 2025-01-29: Przyroda w Europie ulega ciągłej degradacji. Do 2030 roku UE częściowo chce odwrócić ten proces
- 2025-01-13: Radosław Majdan: W Grecji zaginęła mi walizka. To jest kraj lekkoduchów, wszystko odkładają na jutro, a pracę traktują drugorzędnie
- 2024-11-13: Polska ochrona zdrowia niegotowa na kolejny kryzys. Eksperci: nie wyciągnęliśmy lekcji z pandemii
- 2024-09-24: Lotniska regionalne z dużym wzrostem czarterów. Stały się motorem napędowym ruchu pasażerskiego
- 2024-09-16: Piotr Zelt: Od października zaczynam wykłady w Warszawskiej Szkole Filmowej. Czasami trafiają się takie grupy, że zastanawiam się, po co oni chcą ten zawód uprawiać
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.