Mówi: | Marek Węgierek |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Neckermann Polska |
Neckermann Polska: w Grecji mniej turystów z Niemiec. Hotelarze mają puste pokoje
– Grecja pozostaje drugim najpopularniejszym kierunkiem dla Polaków – twierdzi Marek Węgierek, prezes biura podróży Neckermann Polska. Naszych rodaków kryzys nie przestraszył. Wręcz przeciwnie. Licząc na dodatkowe promocje cenowe, tłumnie kierują się w tamte zakątki Europy.
Instytut Turystyki szacuje, że w tym roku, wypoczynek pod Akropolem wybierze od 280 do nawet 300 tysięcy naszych rodaków, czyli niemal tyle samo, co w minionych dwunastu miesiącach. Głównie w ramach tzw. turystyki zorganizowanej. Podobne przewidywania, co do popularności określonych miejsc ma Polski Związek Organizatorów Turystyki.
Okazuje się, że dla turystów niewielkie znaczenie ma zamieszanie polityczne w Grecji, a nawet możliwe jej wystąpienie ze strefy euro. Zresztą sami organizatorzy nie widzą w tym żadnego problemu.
– Patrząc na dane PZOT wydaje mi się, że czy drachma będzie, czy nie będzie, turyści mogą bezpiecznie jechać do Grecji – mówi Marek Węgierek.
Ta kusi turystów nie tylko piękną pogoda i licznymi atrakcjami, ale i rozsądną ceną wczasów czy wycieczek. W tym roku można liczyć na dodatkowe promocje.
– Widzimy w tej chwili, że kryzys w Grecji spowodował, że jest mniej turystów z Niemiec – zauważa szef Neckermanna. – W związku z tym hotelarze mają puste pokoje, oferują lepsze ceny, co my staramy się wykorzystać.
Co widać, szczególnie w przypadku tzw. ofert last minute. Przy odrobinie szczęścia, za dziesięciodniowy wypoczynek w samym centrum Riwiery Olimpijskiej zapłacimy około 1000 złotych.
Grecja to ważny, ale nie jedyny kierunek wakacyjnych wyjazdów Polaków. Pod względem zainteresowania ustępuje jedynie Turcji, ale tuż za nią są Hiszpania i Chorwacja. Na wakacyjną mapę Polaków, po ponad rocznej przerwie z powodu zamieszek politycznych, powróciły też Egipt i Tunezja.
Czytaj także
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-11: System opieki zdrowotnej w Strefie Gazy jest zdewastowany. Ponowne dostawy pomocy humanitarnej to kropla w morzu potrzeb
- 2025-01-30: Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji
- 2025-01-27: Zawieszenie broni między Izraelem a Hamasem to szansa na pomoc humanitarną dla Strefy Gazy. Ponad 90 proc. mieszkańców jest od niej odciętych
- 2025-01-29: Przyroda w Europie ulega ciągłej degradacji. Do 2030 roku UE częściowo chce odwrócić ten proces
- 2025-01-13: Radosław Majdan: W Grecji zaginęła mi walizka. To jest kraj lekkoduchów, wszystko odkładają na jutro, a pracę traktują drugorzędnie
- 2024-11-13: Polska ochrona zdrowia niegotowa na kolejny kryzys. Eksperci: nie wyciągnęliśmy lekcji z pandemii
- 2024-09-24: Lotniska regionalne z dużym wzrostem czarterów. Stały się motorem napędowym ruchu pasażerskiego
- 2024-09-16: Piotr Zelt: Od października zaczynam wykłady w Warszawskiej Szkole Filmowej. Czasami trafiają się takie grupy, że zastanawiam się, po co oni chcą ten zawód uprawiać
- 2024-09-18: Anna Głogowska: W samym środku lata wyjechałam na wakacje do Egiptu. Temperatura powietrza sięgała 43, a wody 38 stopni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.