Mówi: | Nikita Abrosimov |
Funkcja: | dyrektor generalny i współzałożyciel |
Firma: | WeatherWell |
Nie tylko dla meteopatów. Specjalna aplikacja przedstawi prognozę naszego samopoczucia i jak uniknąć pogorszenia nastroju
Gwałtowne zmiany temperatur i zachmurzenia, wahające się ciśnienie atmosferyczne, nagłe wichury lub gęste mgły to w ostatnich latach coraz powszechniej występujące zjawiska. Potwierdzają to synoptycy, którzy prognozują, że i w kolejnych latach będziemy się z tym zmagać coraz częściej. Huśtawka pogodowa może negatywnie odbić się na naszym samopoczuciu, a u meteopatów, czyli osób, które wykazują nadwrażliwość na zmiany warunków atmosferycznych, zjawiska te wywołują przykre i uciążliwe reakcje organizmu. Start-up z siedzibą w Polsce udoskonala pierwszą aplikację, która zależnie od prognozy pogody będzie przewidywać nasze samopoczucie i radzić, jak je poprawić.
– Tworzymy pierwszą aplikację pogodową skupioną na zdrowiu. Nie tylko więc prognozujemy warunki pogodowe, ale staramy się także przewidywać i ograniczać negatywne oddziaływanie pogody na ludzi – mówi Nikita Abrosimov, dyrektor generalny i współzałożyciel WeatherWell.
Według badań przywołanych przez start-up od 50 do 76 proc. ludzi przyznaje, że zmiany pogodowe wpływają na ich zdrowie. Szczególnie narażeni na ten wpływ są meteopaci. Meteopatia nie jest zjawiskiem sklasyfikowanym jako choroba, ale jej objawy mogą być dokuczliwe. Aplikacja WeatherWell korzysta z danych pogodowych i dostarcza użytkownikom porady lekarzy dotyczące tego, jak utrzymać formę i radzić sobie z pogarszającym się w wyniku aury samopoczuciem.
– Mamy oczywiście część pogodową i prognozy, ale główną oferowaną wartością pozostaje aspekt zdrowotny i prognozy naszego samopoczucia – wskazuje Nikita Abrosimov w odpowiedzi na pytanie o różnice między WeatherWell a innymi aplikacjami pogodowymi.
WeatherWell to znajdujący się na wczesnym etapie start-up, wspierany przez firmę Palta, jeden z największych ekosystemów mobilnych na świecie. Palta oferuje produkty technologiczne z zakresu zdrowia i dobrego samopoczucia, m.in. w Wielkiej Brytanii, USA, Unii Europejskiej, Rosji, Białorusi, Ukrainie, współpracując z ambitnymi założycielami i talentami oraz przekształcając pomysły w zmieniające życie aplikacje. WeatherWell to nowy produkt w portfolio Palty.
Aplikacja dostarcza prognozy pogody z każdego miejsca na świecie oraz ich aktualizacje w czasie rzeczywistym dla maksymalnej dokładności. Dane pogodowe są zaawansowane, zawierają np. dane dotyczące pyłków w powietrzu czy poziomu promieniowania UV. Jeśli chodzi o informacje zdrowotne, są to naukowo poparte wskazówki dostosowane do pogody, zalecenia i alerty. Każde z nich jest oparte na recenzowanych badaniach i nadzorowane przez Radę Medyczną WeatherWell.
– Za pomocą WeatherWell można będzie sprawdzić swoją prognozę zdrowotną i zapoznać się z tym, jakie negatywne czynniki pogodowe mogą na nas oddziaływać i w jaki sposób można je ograniczać. Chcemy też przewidywać pozytywne scenariusze i na ich podstawie przekazywać odpowiednie zalecenia, w jaki sposób wykorzystać te pozytywne efekty, by zapewnić sobie dobre samopoczucie – tłumaczy dyrektor generalny WeatherWell.
Firma pozyskuje dane, korzystając z różnych źródeł i od płatnych dostawców informacji pogodowych.
– Korzystamy też z odnotowywanych przez użytkowników symptomów oraz z własnych rozwiązań analitycznych i algorytmów poddanych ocenie naszego kierownika ds. medycznych i zespołu analityków danych – informuje Nikita Abrosimov.
O możliwościach aplikacji, ale także o wyzwaniach, jakie stoją przed start-upami na wczesnym etapie rozwoju, rozmawiano podczas jednego ze styczniowych Thursday Gathering. To cykliczny event, który stanowi platformę wymiany wiedzy i doświadczeń wśród szerokiej społeczności innowatorów: przedsiębiorców, naukowców, start-upowców czy inwestorów. Wydarzenie, którego organizatorem jest Fundacja Venture Café Warsaw, odbywa się w każdy czwartek w warszawskim biurowcu Varso.
Czytaj także
- 2024-04-23: Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-04-25: Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
- 2024-04-25: Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
- 2024-04-11: Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Regularne badania profilaktyczne stawiamy sobie za punkt honoru. Chcemy być zdrowi i aktywni
- 2024-04-18: Prawie 60 proc. Polaków podejmowało próby odchudzania. U większości efekty były krótkotrwałe i powodowały problemy zdrowotne
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-04-08: Całkowity zakaz sprzedaży e-papierosów jednorazowych może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Konsekwencje będą zarówno ekonomiczne, jak i zdrowotne
- 2024-04-05: Dostęp do badań profilaktycznych i skutecznych terapii największymi wyzwaniami systemu ochrony zdrowia. Polska prezydencja w UE może być okazją do zmian w tym zakresie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.