Newsy

Nie tylko dla meteopatów. Specjalna aplikacja przedstawi prognozę naszego samopoczucia i jak uniknąć pogorszenia nastroju

2022-02-01  |  06:05

Gwałtowne zmiany temperatur i zachmurzenia, wahające się ciśnienie atmosferyczne, nagłe wichury lub gęste mgły to w ostatnich latach coraz powszechniej występujące zjawiska. Potwierdzają to synoptycy, którzy prognozują, że i w kolejnych latach będziemy się z tym zmagać coraz częściej. Huśtawka pogodowa może negatywnie odbić się na naszym samopoczuciu, a u meteopatów, czyli osób, które wykazują nadwrażliwość na zmiany warunków atmosferycznych, zjawiska te wywołują przykre i uciążliwe reakcje organizmu. Start-up z siedzibą w Polsce udoskonala pierwszą aplikację, która zależnie od prognozy pogody będzie przewidywać nasze samopoczucie i radzić, jak je poprawić.

Tworzymy pierwszą aplikację pogodową skupioną na zdrowiu. Nie tylko więc prognozujemy warunki pogodowe, ale staramy się także przewidywać i ograniczać negatywne oddziaływanie pogody na ludzi – mówi Nikita Abrosimov, dyrektor generalny i współzałożyciel WeatherWell.

Według badań przywołanych przez start-up od 50 do 76 proc. ludzi przyznaje, że zmiany pogodowe wpływają na ich zdrowie. Szczególnie narażeni na ten wpływ są meteopaci. Meteopatia nie jest zjawiskiem sklasyfikowanym jako choroba, ale jej objawy mogą być dokuczliwe. Aplikacja WeatherWell korzysta z danych pogodowych i dostarcza użytkownikom porady lekarzy dotyczące tego, jak utrzymać formę i radzić sobie z pogarszającym się w wyniku aury samopoczuciem.

Mamy oczywiście część pogodową i prognozy, ale główną oferowaną wartością pozostaje aspekt zdrowotny i prognozy naszego samopoczucia – wskazuje Nikita Abrosimov w odpowiedzi na pytanie o różnice między WeatherWell a innymi aplikacjami pogodowymi.

WeatherWell to znajdujący się na wczesnym etapie start-up, wspierany przez firmę Palta, jeden z największych ekosystemów mobilnych na świecie. Palta oferuje produkty technologiczne z zakresu zdrowia i dobrego samopoczucia, m.in. w Wielkiej Brytanii, USA, Unii Europejskiej, Rosji, Białorusi, Ukrainie, współpracując z ambitnymi założycielami i talentami oraz przekształcając pomysły w zmieniające życie aplikacje. WeatherWell to nowy produkt w portfolio Palty.

Aplikacja dostarcza prognozy pogody z każdego miejsca na świecie oraz ich aktualizacje w czasie rzeczywistym dla maksymalnej dokładności. Dane pogodowe są zaawansowane, zawierają np. dane dotyczące pyłków w powietrzu czy poziomu promieniowania UV. Jeśli chodzi o informacje zdrowotne, są to naukowo poparte wskazówki dostosowane do pogody, zalecenia i alerty. Każde z nich jest oparte na recenzowanych badaniach i nadzorowane przez Radę Medyczną WeatherWell.

– Za pomocą WeatherWell można będzie sprawdzić swoją prognozę zdrowotną i zapoznać się z tym, jakie negatywne czynniki pogodowe mogą na nas oddziaływać i w jaki sposób można je ograniczać. Chcemy też przewidywać pozytywne scenariusze i na ich podstawie przekazywać odpowiednie zalecenia, w jaki sposób wykorzystać te pozytywne efekty, by zapewnić sobie dobre samopoczucie – tłumaczy dyrektor generalny WeatherWell.

Firma pozyskuje dane, korzystając z różnych źródeł i od płatnych dostawców informacji pogodowych. 

Korzystamy też z odnotowywanych przez użytkowników symptomów oraz z własnych rozwiązań analitycznych i algorytmów poddanych ocenie naszego kierownika ds. medycznych i zespołu analityków danych – informuje Nikita Abrosimov.

O możliwościach aplikacji, ale także o wyzwaniach, jakie stoją przed start-upami na wczesnym etapie rozwoju, rozmawiano podczas jednego ze styczniowych Thursday Gathering. To cykliczny event, który stanowi platformę wymiany wiedzy i doświadczeń wśród szerokiej społeczności innowatorów: przedsiębiorców, naukowców, start-upowców czy inwestorów. Wydarzenie, którego organizatorem jest Fundacja Venture Café Warsaw, odbywa się w każdy czwartek w warszawskim biurowcu Varso.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.