Newsy

J. Kulczyk: rewitalizacja Ufficio Primo to jeden z większych moich sukcesów

2012-05-02  |  06:55
Mówi:Dr Jan Kulczyk
Funkcja:Przewodniczący Rady Nadzorczej
Firma:Kulczyk Investments
  • MP4

    6 tys. m kw. powierzchni biurowej - biurowiec Ufficio Primo w centrum Warszawy jest już gotowy od lutego, ale inauguracja odbędzie się w tym miesiącu. Pierwszym testem dla nowego budynku była gala wręczenia Nagród Polskiej Rady Biznesu im. Jana Wejcherta.

    Rewitalizację budynku przeprowadziła spółka Euro Invest należąca do Jana Kulczyka. W 2005 roku odkupiła nieruchomość od syndyka. Generalny remont rozpoczął się 3 lata temu.

     - To, że udało nam się dzisiaj przywrócić świetność tego budynku i pokazać go w takiej krasie, uważam to za ogromny sukces. Może nie tak ważny, jak parę innych biznesowych sukcesów, bo takiego wymiaru mieć nie będzie, ale architektonicznie jest to niepowtarzalne – zapewnia Jan Kulczyk.

    Ufficio Primo powstał w latach 50-tych ubiegłego stulecia. Pierwotnie mieściła się tam siedziba prezydium rządu. Spółka Euro Invest wiernie odtworzyła pierwotną koncepcję architekta budynku.

     - To jest ciekawa inwestycja Marka Leykama, który uznany jest za jednego z najważniejszych polskich architektów. To chyba jest najważniejsze jego dzieło: połączenie renesansu włoskiego ze współczesnym surrealizmem lat pięćdziesiątych – mówi Jan Kulczyk.

    Majestatyczne patio, które rozciąga się przez wszystkie kondygnacje i szklany dach, przez który wpada naturalne światło, dają niepowtarzalny efekt.

     - Nie wiem, czy jest jeszcze jeden taki budynek biurowy w Europie – mówi Jan Kulczyk.

    Jak powiedział Jan Lubomirski-Lanckoroński, który jest prezesem Euro Invest, rewitalizacja luksusowego biurowca kosztowała 60 mln zł. To zdecydowanie więcej niż kosztowałoby postawienie podobnego budynku od podstaw.

    Biura klasy A+ zajmują ponad 6 tys. m kw. na sześciu kondygnacjach. Centrum konferencyjne, które znajduje się na dwóch podziemnych poziomach, może służyć jako przestrzeń do wydarzeń kulturalnych, artystycznych, w których może wziąć udział ok. 1 tys. osób.

    Więcej na temat
    Architektura Ufficio Primo Jana Kulczyka - zdjęcia z wewnątrz Wszystkie newsy
    2012-05-02 | 06:55
    Architektura Ufficio Primo Jana Kulczyka - zdjęcia z zewnątrz
    2012-04-20 | 11:10
    Nieruchomości Ufficio Primo Jana Kulczyka odnowiony za 60 mln zł. Uroczyste otwarcie w maju
    2012-04-20 | 09:20

    Ufficio Primo Jana Kulczyka odnowiony za 60 mln zł. Uroczyste otwarcie w maju

    Reprezentacyjny, luksusowy biurowiec w centrum Warszawy jest gotowy już od dwóch miesięcy. Kwota, którą pochłonął generalny remont, przewyższa znacznie koszt postawienia budynku od

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Kalendarium

    CES 2020

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    W ciągu roku złoto podrożało o ponad 20 proc. Analitycy prognozują dalsze wzrosty

    W ostatnich latach banki centralne na całym świecie skupują złoto na potęgę. Przoduje w tym Rosja, ale zainteresowanie tym kruszcem przejawia większość krajów, nie wykluczając Narodowego Banku Polskiego. Globalni ekonomiści zauważają, że jego skala jest największa od półwiecza. Zdaniem Łukasza Chojnackiego z inwestującej w metale szlachetne spółki Chojnacki & Kwiecień przyczyną tego boomu jest utrata wartości pieniądza papierowego. Analitycy prognozują dalszy wzrost wartości złota.

    Komunikat

    Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

    Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

    Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Przemysł

    W polskich firmach powstaje zbyt mało innowacji. Problemem jest brak wykwalifikowanych w tym zakresie menadżerów

    Umiejętność rozpoznawania pomysłów z największym potencjałem, organizacji pracy nad nowymi projektami i zarządzania ryzykiem – takie kwalifikacje powinien posiadać menadżer innowacji, odpowiedzialny za wdrażanie w przedsiębiorstwie innowacyjnych procesów i produktów. W polskich firmach ich jednak brakuje. Lukę kompetencyjną chce wypełnić PARP, który prowadzi specjalny program szkoleniowy dla właścicieli firm i kadry zarządzającej. Ma on wykształcić menadżerów nowej generacji z unikatowymi kompetencjami w zakresie wdrażania innowacji. Do 20 lutego firmy – bez względu na wielkość i branżę – mogą zgłaszać się do PARP o dofinansowanie swojego udziału w tym przedsięwzięciu.

    Transport

    Prezes iTaxi: Dzięki zmianom w przepisach do branży taksówkarskiej szerzej wejdą nowe technologie. Skorzystają na tym również pasażerowie

    Możliwość zastąpienia taksometru aplikacją w smartfonie i obowiązek posiadania licencji przez kierowców oraz firmy pośredniczące w przewozie osób – to najważniejsze zmiany wprowadzone od początku roku znowelizowaną ustawą o transporcie drogowym. Jak ocenia prezes iTaxi, nowe prawo jest korzystne zarówno dla pasażerów, którym zostanie zagwarantowane większe bezpieczeństwo, jak i dla całego rynku, ponieważ zrównuje prawa i obowiązki firm działających do tej pory na odmiennych zasadach. Co więcej, korporacjom taksówkowym otwiera nowe możliwości związane z wykorzystaniem technologii.

    Handel

    Współpraca z firmami z Hongkongu pomoże polskim produktom zdobyć chiński rynek. Największe szanse mają żywność i kosmetyki

    Hongkong daje polskim firmom wiele możliwości współpracy. Tamtejsza gospodarka dynamicznie się rozwija, jest otwarta na produkty z Europy i zna realia współpracy z europejskimi firmami. Dodatkowo może być bramą dla polskich produktów na chiński rynek. Marki wypromowane w Hongkongu łatwiej sprzedają się w Chinach kontynentalnych. – Największy potencjał rozwoju mają branża spożywcza i kosmetyczna – tłumaczy Maciej Wilk z Rady Rozwoju Handlu Hongkongu.