Newsy

Stopniowo ścinane plany Kulczyka. I to nawet o 200 metrów

2012-03-07  |  06:55
Mówi:Jan Kulczyk
Funkcja:Przewodniczący Rady Nazdorczej
Firma:Kulczyk Holding
  • MP4

    Chmielna Tower bez zgody na 130 metrów wysokości. Biurowiec budowany przez Kulczyk Silverstein Properties u zbiegu ulic Chmielnej i Miedzianej musi być zdecydowanie niższy. Wieżowiec miał być najwyższym budynkiem w Warszawie.

    Inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku. Wiadomo, że nie będzie tak wysoka, jak planowali inwestorzy.

     - Mamy problem natury pozwoleniowej. Ta strefa jest niestety włączona w tzw. strefę nalotów na lotnisko. W związku z tym wysokość tego budynku jest limitowana - mówi Jan Kulczyk w czasie Polskiego Kongresu Gospodarczego.

    Pierwotne plany zakładały nawet 280 metrów wysokości. Zgodnie z ostatnimi projektami budynek miał być niższy o połowę.

     - Problem jest taki, że nie możemy uzyskać pozwolenia na budowanie wyższego niż chcieliśmy - podkreśla Jan Kulczyk.

    Na pytanie, o ile kazano ściąć wysokość odpowiada: - Znacznie, około wysokości obecnego budynku Warty.

    A to oznacza, że biurowiec będzie ok. 50 metrów niższy. Znajdujący się przy ulicy Chmielnej Warta Tower ma 82 metry i 22 kondygnacje.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Zdrowie

    Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

    Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.