Newsy

Stopniowo ścinane plany Kulczyka. I to nawet o 200 metrów

2012-03-07  |  06:55
Mówi:Jan Kulczyk
Funkcja:Przewodniczący Rady Nazdorczej
Firma:Kulczyk Holding
  • MP4

    Chmielna Tower bez zgody na 130 metrów wysokości. Biurowiec budowany przez Kulczyk Silverstein Properties u zbiegu ulic Chmielnej i Miedzianej musi być zdecydowanie niższy. Wieżowiec miał być najwyższym budynkiem w Warszawie.

    Inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku. Wiadomo, że nie będzie tak wysoka, jak planowali inwestorzy.

     - Mamy problem natury pozwoleniowej. Ta strefa jest niestety włączona w tzw. strefę nalotów na lotnisko. W związku z tym wysokość tego budynku jest limitowana - mówi Jan Kulczyk w czasie Polskiego Kongresu Gospodarczego.

    Pierwotne plany zakładały nawet 280 metrów wysokości. Zgodnie z ostatnimi projektami budynek miał być niższy o połowę.

     - Problem jest taki, że nie możemy uzyskać pozwolenia na budowanie wyższego niż chcieliśmy - podkreśla Jan Kulczyk.

    Na pytanie, o ile kazano ściąć wysokość odpowiada: - Znacznie, około wysokości obecnego budynku Warty.

    A to oznacza, że biurowiec będzie ok. 50 metrów niższy. Znajdujący się przy ulicy Chmielnej Warta Tower ma 82 metry i 22 kondygnacje.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.