Newsy

Stopniowo ścinane plany Kulczyka. I to nawet o 200 metrów

2012-03-07  |  06:55
Mówi:Jan Kulczyk
Funkcja:Przewodniczący Rady Nazdorczej
Firma:Kulczyk Holding
  • MP4

    Chmielna Tower bez zgody na 130 metrów wysokości. Biurowiec budowany przez Kulczyk Silverstein Properties u zbiegu ulic Chmielnej i Miedzianej musi być zdecydowanie niższy. Wieżowiec miał być najwyższym budynkiem w Warszawie.

    Inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku. Wiadomo, że nie będzie tak wysoka, jak planowali inwestorzy.

     - Mamy problem natury pozwoleniowej. Ta strefa jest niestety włączona w tzw. strefę nalotów na lotnisko. W związku z tym wysokość tego budynku jest limitowana - mówi Jan Kulczyk w czasie Polskiego Kongresu Gospodarczego.

    Pierwotne plany zakładały nawet 280 metrów wysokości. Zgodnie z ostatnimi projektami budynek miał być niższy o połowę.

     - Problem jest taki, że nie możemy uzyskać pozwolenia na budowanie wyższego niż chcieliśmy - podkreśla Jan Kulczyk.

    Na pytanie, o ile kazano ściąć wysokość odpowiada: - Znacznie, około wysokości obecnego budynku Warty.

    A to oznacza, że biurowiec będzie ok. 50 metrów niższy. Znajdujący się przy ulicy Chmielnej Warta Tower ma 82 metry i 22 kondygnacje.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.