Newsy

Nowa strategia Exatela. Spółka chce wchodzić na rynek teleinformatyczny i rozwijać chmurę obliczeniową.

2013-05-14  |  06:25

Exatel rozszerza działalność – poza telekomunikacją spółką chce rozwijać usługi teleinformatyczne. Ten rynek – według prognoz – będzie rósł w tempie nawet 20 proc. rocznie. Zgodnie z nową strategią na lata 2013-2015 spółka chce poza dużymi przedsiębiorstwami pozyskiwać też mniejszych klientów. Tym bardziej, że coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw sięga po rozwiązania z zakresu teleinformatyki, również w celu obniżenia kosztów działalności.

Dzisiaj na rynku teleinformatycznym, bo na takim rynku widzimy Exatela docelowo, potrzeby klientów bardzo dużych i potrzeby klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw bardzo się do siebie zbliżyły. Dzisiaj nie mówimy o dwóch odrębnych rynkach, ale raczej o rynkach bardzo podobnych. Z tego względu te same usługi, które można zaoferować dla dużych firm, można oferować w trochę mniejszej skali dla firm z niższego segmentu – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Wojciech Pomykała, prezes zarządu Exatela.

Jak dodaje, usługi teleinformatyczne dla małych i średnich przedsiębiorstw są bardzo ważne z uwagi na optymalizację ich kosztów. Dzięki temu Exatel chce zyskać przewagę nad konkurentami. Jest firmą stosunkowo niewielką, więc bardziej elastyczną. Pomykała podkreśla, że umiejętność dopasowania się do klienta jest dużym atutem spółki.

Drugim elementem, na którym chcemy oprzeć nowy kierunek działania spółki, jest obszar związany z jakością świadczenia usług. Dzisiaj Exatel jest jednym z operatorów, który świadczy usługi na bardzo wysokim poziomie jakości, z bardzo dużą gwarancją. To postrzegamy jako bardzo silną stronę – dodaje Pomykała.

Exatel chce koncentrować się na rynku teleinformatycznym, bo prognozy jego wzrostu są bardzo optymistyczne. Potencjał drzemie przede wszystkim w usługach chmurowych. W ciągu najbliższych lat ten obszar może rozwijać się nawet w tempie 20 proc. rocznie.

Pomykała zapowiada, że Exatel chce uruchomić usługi związane właśnie z cloud computingiem. Między innymi Unified Collaboration, czyli systemem umożliwiającym zdalną i równoczesną pracę z wykorzystaniem chmury, a także inne usługi.

Myślimy przede wszystkim o tym, żeby stopniowo wchodzić na wszystkie obszary tych usług cloudowych, mimo że startujemy na początku z usługami „infrastructure as a service”, czyli wirtualnego back-up, archiwizacji danych czy udostępniania przestrzeni dyskowej w sposób wirtualny – mówi prezes Exatela.

Podkreśla, że spółka nie chce na razie budować własnego oprogramowania. Będzie korzystać z usług sprawdzonych globalnych dostawców, w tym standardowych rozwiązań takich jak Office 365. Tylko największe spółki budują własny software. Exatel chce z nimi rywalizować gwarancją bezpieczeństwa na znacznie wyższym poziomie.

Wojciech Pomykała zapowiada, że spółka stopniowo będzie budować przewagę konkurencyjną. Taki jest plan na ten rok. Chce rozwijać się szybciej niż wzrost całego rynku.

Mamy już kilka sukcesów na rynku w wyniku nowego sposobu działania spółki. Natomiast wyniki finansowe, ze względu na to, że obsługujemy rynek B2B, gdzie proces inwestycyjny jest stosunkowo długi, pojawią się w kolejnych okresach – prognozuje Pomykała.

Prezes zarządu Exatela nie ujawnia wyników spółki za pierwszy kwartał, dopóki nie poda ich cała grupa kapitałowa PGE, do której należy Exatel.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.