Newsy

Enea wprowadzi kolejne produkty finansowe i ubezpieczeniowe

2014-11-17  |  06:20

Enea stawia na sprzedaż łączoną energii i produktów finansowych. Spółka w ubiegłym tygodniu wprowadziła do oferty pakiet Energia z Ubezpieczeniem. Zarząd Enei liczy na to, że nowy produkt – podobnie jak oferta z kontem bankowym – również będzie cieszył się popularnością wśród klientów.

Mamy przygotowany pakiet nowych rozwiązań na 2015 rok – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Kinelski, członek zarządu ds. handlowych spółki Enea. – Nasz ostatni produkt bankowy cieszy się dużym powodzeniem klientów, dlatego myślimy, że kolejne projekty okołoenergetyczne też zdobędą uznanie.

W ramach wprowadzonej w połowie br. roku oferty Energia z Kontem Enea proponuje klientom założenie rachunku w Getin Banku. Od każdego zapłaconego za jego pośrednictwem rachunku przysługuje m.in. zwrot 15 proc. opłaty za prąd (do 200 zł rocznie).

Nowe produkty także będą związane z sektorem finansowym i sektorem ubezpieczeń – zapowiada Kinelski. – Ich głównym celem ma być zapewnienie klientowi bezpośredniej korzyści. Chodzi nam o to, by mógł łatwo przełożyć ich funkcjonalności na własną, prywatną korzyść.

W ubiegłym tygodniu Enea rozpoczęła sprzedaż kolejnego produktu – Energia z Ubezpieczeniem. Klienci indywidualni zyskują gwarancję stałych cen prądu oraz ubezpieczenie od utraty pracy i następstw nieszczęśliwych wypadków skutkujących niezdolnością do pracy – w razie utraty źródła dochodów mogą zyskać do 600 zł na pokrycie rachunków za energię. Do polisy dołączony jest pakiet assistance, w ramach którego klienci otrzymują pomoc w poszukiwaniu nowej pracy.

Enea w ostatnim kwartale rozpoczęła również sprzedaż gazu ziemnego w ofercie dual-fuel.

Oprócz pracy nad nowymi produktami spółka intensywnie prowadzi negocjacje z dostawcami węgla. Na rynkach światowych utrzymuje się tendencja spadkowa.

W Polsce również w tym roku obserwujemy przy negocjacjach węglowych niższe ceny węgla. Nie są to jakieś znaczne obniżki, raczej drobne, czasem około 1 proc., ale jest to jednak trend malejący – wyjaśnia Kinelski. – Jeśli chodzi o ceny energii, to cały czas obserwujemy trend boczny. Jest to zróżnicowane w przypadku produktów notowanych na giełdzie – BASE (kontrakty bazowe) i PEAK (kontrakty szczytowe). Widzimy, że PEAK jest bardziej dynamiczne, są tam większe zmiany, a na podstawowych produktach energetycznych mamy trend stabilny – podkreśla.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.