Newsy

Oracle i Integrated Solutions (IS) łączą siły. Będą wspierać firmy w cyfrowej transformacji

2017-07-21  |  06:45
Mówi:Adam Wojtkowski, dyrektor generalny Oracle Polska

Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu Orange Polska

  • MP4
  • Blisko połowa dużych firm chce skorzystać z usług w chmurze obliczeniowej – wynika z danych IDC. Wśród głównych powodów jest dążenie nie tylko do ograniczenia kosztów, lecz także do przyśpieszenia wprowadzania usług i zapewnienia większego bezpieczeństwa danych, co w dobie rosnącej cyberprzestępczości ma szczególne znaczenie. W migracji do chmury chcą pomóc firmy Oracle i Integrated Solutions, wspólnie dostarczając technologie i doradzając przedsiębiorstwom w procesie cyfrowej transformacji.

    – Chmura publiczna przechowuje dane, zapewnia możliwość pogłębionej analityki i ulepszenia procesów, a wszystko to dzieje się online. Chmura pomaga instytucjom finansowym i bankom w adresowaniu potrzeb ich klientów indywidualnych i korporacyjnych, a telekomom – w obsłudze klienta. Przykłady zastosowań można mnożyć – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Wojtkowski, dyrektor generalny Oracle Polska.

    Dane pokazują, że chmura obliczeniowa szybko upowszechnia się w biznesie. Z badania, które globalna firma doradcza IDC przeprowadziła na zlecenie Oracle, wynika, że z tej technologii korzysta już 40 proc. przedsiębiorstw w regionie Europy Środkowo-Wschodniej zatrudniających od 250 do 1000 pracowników. Spośród większych firm prawie połowa planuje wdrożenie usług w chmurze. Analitycy IDC oszacowali, że wydatki na cloud computing w tej części Europy będą rosły lawinowo: z 600 mln dol. w tym roku do 876 mln dol. w 2020 roku.

    Dyrektor generalny Oracle Polska podkreśla, że zaletą chmury jest uproszczenie i przyspieszanie procesów, ograniczenie wydatków na IT i bezpieczeństwo przechowywanych w niej danych. Stąd rosnąca popularność takich rozwiązań.

    Mieliśmy ostatnio kilka globalnych ataków hakerskich. Jedną z odpowiedzi firm było natychmiastowe przeniesienie się do chmury publicznej. Ze względu na liczbę specjalistów, którzy 24 godziny na dobę pracują nad analizą zagadnień bezpieczeństwa, chmura lepiej odpowiada na tego rodzaju zagrożenia. Po drugie, jest stworzona po to, aby pomóc firmom się transformować – to jest właśnie cyfrowa transformacja biznesu – mówi Adam Wojtkowski.

    Oracle jest jednym z rynkowych liderów w zakresie upowszechniania chmury. Rosnącą popularność tej technologii dobrze oddają wyniki finansowe Oracle – w poprzednim roku rozliczeniowym firma odnotowała 66 proc. wzrost globalnych przychodów ze sprzedaży usług chmurowych do wartości 4,7 mld dol.

    Na polskim rynku Oracle realizuje kilka dużych kontraktów, jednak najważniejszą umowę koncern zawarł właśnie z Integrated Solutions, spółką należącą do Orange Polska.

    Integrated Solutions został jednym z pierwszych w regionie ECEMEA certyfikowanym dostawcą usług chmurowych Oracle. Korzyści dla klientów to przede wszystkim profesjonalne przejście do środowiska chmurowego, pełna obsługa ze strony Integrated Solutions, migracja danych, pełne zabezpieczenie, późniejsze zarządzanie oraz dostęp IS do pełnego portfolio usług firmy Oracle. Proponujemy firmom najlepsze z dwóch światów – telekomunikacji i informatyki. Integrated Solutions to dziś nie tylko integrator ICT, lecz także doradca oferujący wsparcie i know-how w każdym, nawet najbardziej unikatowym projekcie. Liczymy na to, że współpraca z Oracle dla naszych klientów będzie jednym z czynników przyspieszenia cyfrowej transformacji – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu Orange Polska.

    Współpraca zakłada, że Integrated Solutions będzie jedynym z pierwszych w regionie ECEMEA (Europa Centralna i Południowa, Rosja i WNP, Turcja, Środkowy Wschód i Afryka) partnerem technologicznym i operatorem chmury Oracle. Należąca do telekomu spółka zyska możliwość sprzedawania i oferowania usług w tej technologii.

    Ma ona także wspierać krajowe przedsiębiorstwa w migracji zasobów do chmury obliczeniowej, doradzać w kwestiach technologicznych oraz zarządzać środowiskiem IT i świadczyć klientom pełen komplet usług. Dyrektor generalny Oracle Polska podkreśla, że na każdym etapie migracji ze środowiska IT do chmury, firma powinna być wsparta fachowym doradztwem i ściśle współpracować z dostawcą technologii.

    Przeniesienie modelu funkcjonowania firmy, zarówno technologicznego, jak i biznesowego, to nie jest działanie 1:1. Tutaj jest potrzebna bardzo bliska współpraca, żeby rozumieć cele firmy, a także doradztwo: począwszy od analityki zjawisk, które dzieją się po stronie klienta, poprzez consulting, w jaki sposób można optymalizować procesy i doradztwo w zakresie bezpieczeństwa – wylicza Adam Wojtkowski.

    Choć przeniesienie firmowych zasobów do chmury nie jest prostą procedurą, firmy powinny traktować ten krok jako przyszłościową inwestycję. Poza tym w trakcie całego procesu mogą liczyć na wsparcie migracyjne, które zapewnia dostawca technologii. Obejmuje ono m.in. wstępną analizę biznesową i technologiczną oraz zaprojektowanie całej architektury technologicznej.

    Jeżeli jest taka potrzeba, to w kolejnym etapie wykonuje się działania typu proof-of-concept. To zbudowanie pilotażu, na bazie którego są wychwytywane ewentualne luki. Ostatni etap to wykonanie projektu szczegółowego i nadzór lub wręcz wykonanie całej operacji – mówi Adam Wojtkowski.

     Jako Orange Polska, jesteśmy największym odbiorcą technologii Oracle w Polsce i wiemy, że firma oferuje nie tylko kompleksowe, lecz także niezawodne technologie. Liczymy na to, że doświadczenie Integrated Solutions będzie przykładem dla spółek Grupy w innych krajach w realizacji złożonych projektów opartych o technologie Oracle – mówi Bożena Leśniewska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Nowa Komisja Europejska utrzyma „zielony” kurs. Jednak większy nacisk chce położyć na konkurencyjność gospodarki i dialog ze społeczeństwem

    Proces formowania nowej Komisji Europejskiej ma się zakończyć w ciągu kilku miesięcy, jednak już w tej chwili wiadomo, że „zielony” kurs w unijnej polityce zostanie utrzymany. W nadchodzących latach polityka klimatyczna ma być jednak realizowana z dużo większym naciskiem na konkurencyjność europejskiej gospodarki, zielony przemysł i dialog społeczny ze wszystkimi zainteresowanymi stronami. – UE nie może sobie pozwolić na zaniechania i takie błędy komunikacyjne, jakie miały miejsce w ostatnich latach – podkreśla dr Paulina Sobiesiak-Penszko z Instytutu Spraw Publicznych.

    Infrastruktura

    Budownictwo drogowe chce lepiej wykorzystywać odpady powstające przy remontach. Branża apeluje o przepisy to umożliwiające

    Odpady powstające przy remontach dróg czy budowie nowych, którymi w świetle prawa są m.in. gruz betonowy czy kruszywo kolejowe, to w praktyce tzw. materiały staroużyteczne, które z powodzeniem mogłyby zostać wykorzystane przy nowych inwestycjach. Jednak w tej chwili większość z nich ląduje po prostu na wysypiskach, ponieważ obecne przepisy niedostatecznie regulują tę kwestię. Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa i inne branżowe organizacje apelują o zmiany w tym zakresie.

    Handel

    Popularność e-mail marketingu rośnie wraz z internetowym handlem. Wykorzystanie w nim AI otwiera e-sklepom nowe możliwości analizy i personalizacji

    E-mail marketing nie wymaga dużego budżetu, dzięki czemu jest opłacalny zarówno dla dużych, jak i małych firm, zwłaszcza jeśli dopiero wchodzą na rynek. Kampanię mailingową może przeprowadzić w zasadzie każda firma, która ma listę subskrybentów i zgody na wysyłki marketingowe. Popularność tej metody dotarcia do klientów rośnie wraz z rozwojem internetowego handlu. Obecnie rewolucjonizuje ją sztuczna inteligencja, która otworzyła e-sklepom nowe, znacznie większe możliwości analizy i personalizacji treści kierowanych do użytkowników. Dzięki temu e-mail marketing nie jest już kojarzony ze spamem.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.