Newsy

Organizatorzy Expo 2020 w Dubaju spodziewają się tłumów. Polski pawilon może odwiedzić nawet 1,8 mln osób

2021-09-30  |  06:15
Mówi:Adrian Malinowski
Funkcja:komisarz generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju
  • MP4
  • – Wierzę, że Wystawa Światowa w Dubaju będzie czymś, co pozwoli nam zaprezentować się od nieznanej do tej pory strony i umożliwi nawiązywanie współpracy na zupełnie nowych polach – mówi Adrian Malinowski, komisarz generalny Sekcji Polskiej Expo 2020 w Dubaju. Wystawa rozpoczyna się 1 października i potrwa sześć miesięcy, w czasie których Polska przygotowała szereg wydarzeń i spotkań, m.in. Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze. Polski pawilon to ponad 2 tys. mkw. powierzchni. Ekspozycja została podzielona na pięć stref. W każdej z nich pojawi się motyw mobilności odnoszący się do natury, ludzi, idei, kultury, technologii oraz współpracy międzynarodowej.

    Gospodarze szacują, że Wystawę Światową Expo 2020 w Dubaju odwiedzi około 18 mln gości, którzy złożą 25 mln wizyt.

    Są to absolutnie uzasadnione statystyki, bo Wystawa Światowa odbędzie się na ogromnym terenie i będzie złożona z ekspozycji 192 krajów i instytucji, które przygotują swoje pawilony. Dlatego ani jeden dzień, ani jedna wizyta nie wystarczą, żeby ją obejrzeć. Tradycją jest, że polski pawilon odwiedza około 10 proc. ogólnej liczby gości, którzy przyjeżdżają na Wystawę Światową, zatem szacujemy, że będzie to około 1,8 mln – mówi agencji Newseria Biznes Adrian Malinowski.

    Obecność Polski na Expo ma ponad 150-letnią historię, ale po II wojnie światowej wróciliśmy na stałe na wystawy w 1992 roku w Sewilli. Podczas wystawy w Astanie w 2017 roku Polska otrzymała złoty medal za ekspozycję. Wydarzenie w Dubaju zostało ze względu na pandemię przesunięte w czasie o jeden rok. Wystawę zaplanowano na okres od 1 października br. do końca marca 2022 roku. W programie gospodarczym, złożonym z kilkunastu różnych inicjatyw, weźmie udział łącznie blisko 2500 polskich firm. Jak podkreślają osoby odpowiedzialne za polską obecność w Dubaju, będzie to niepowtarzalna okazja do promocji gospodarczej naszego kraju na arenie międzynarodowej. Posłuży temu blisko tysiąc różnego rodzaju wydarzeń organizowanych przez Polskę, m.in. Dzień Polski, Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze oraz Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze.

    – Partnerzy z rynków lokalnych cenią sobie długofalową relację, współpracę, a jednocześnie są bardzo otwarci na poszukiwanie zupełnie nowych, dotychczas sobie nieznanych partnerów. Wierzę, że Expo pozwoli nam zaprezentować się od tej nieznanej strony i umożliwi nawiązywanie współpracy na zupełnie nowych polach – mówi komisarz generalny Sekcji Polskiej Expo 2020 w Dubaju.

    Jak podkreśla, tę szansę warto wykorzystać, bo ze względu na pandemię bezpośrednie kontakty i spotkania zostały ograniczone.

    Expo ma to do siebie, że pozwala przez te pół roku znaleźć się w jednym miejscu wszystkim tym, którzy potencjalnie mogliby mieć problem z takim spotkaniem, czy to ze względów geograficznych, czy obostrzeń covidowych, czy ze względu na koszty, które taka podróż i nawiązywanie relacji generuje – mówi Adrian Malinowski.

    Nawiązywanie nowych kontaktów gospodarczych to konieczność w nowej, popandemicznej rzeczywistości. Zamknięcie na wiele miesięcy gospodarek różnych państw i poszczególnych branż pokazało bowiem, jak ważna jest dywersyfikacja.

    Nasze doświadczenia od marca 2020 roku nauczyły nas, że bazowanie tylko na jednym partnerze, niezależnie od tego, jak dużym, może bardzo szybko doprowadzić do tego, że mamy zakłócenie łańcuchów dostaw, co jest odczuwalne niezwykle mocno na długiej przestrzeni czasowej. W tym przypadku sytuacja działa bardzo na naszą korzyść i wierzę, że będziemy w stanie wskakiwać w te miejsca, z których inni wyskoczyli – podkreśla ekspert.

    Expo 2020 w Dubaju będzie pierwszą Wystawą Światową zorganizowaną w kraju arabskim i w zamyśle organizatorów ma stać się największym tego typu wydarzeniem w historii. Program gospodarczy dla polskich przedsiębiorców składa się z licznych narzędzi wsparcia, m.in. programu partnerskiego oraz programu Go to Brand, koordynowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Dzięki niemu przedsiębiorcy otrzymują wsparcie finansowe na promocję swoich marek. Ważnymi inicjatywami są także seminaria biznesowe w polskim pawilonie, które prezentują zagranicznym inwestorom polskie usługi i technologie. Z kolei webinaria eksperckie poszerzą wiedzę przedsiębiorców na temat warunków ekspansji zagranicznej na rynki krajów Zatoki Perskiej i Afryki.

    Współpraca międzynarodowa w ujęciu postpandemicznym powinna przede wszystkim polegać na bardzo dobrym rozpoznaniu rynku i potrzeb oraz sposobu nawiązywania kontaktów. To przede wszystkim poznanie lokalnej kultury, zwyczajów, kultury prowadzenia biznesu, bo mogą one wyglądać zgoła odmiennie do tego, co znamy na rynkach lokalnych, w szczególności europejskich. To wymaga ogromu cierpliwości, ale też potrafi być bardzo wynagradzające – zauważa komisarz generalny Sekcji Polskiej Expo 2020.

    Czytaj także

    Transmisje online

    Więcej ważnych informacji

    Złote Spinacze 2022

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Edukacja

    Rzeź Woli to jedna z najmniej znanych kart historii Powstania Warszawskiego. Powstaje nowy projekt edukacyjny w wirtualnej rzeczywistości

    Rusza drugi etap rewitalizacji placu Męczenników Warszawskiej Woli. To jedno z ważniejszych miejsc pamięci Powstania Warszawskiego, gdzie w sierpniu 1944 roku wymordowano mieszkańców Woli i Ochoty. Fundacja PGE i opiekujący się placem ojcowie redemptoryści stworzą tutaj ścieżkę edukacyjną z multimedialnymi lekcjami w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), dzięki czemu z wiedzą o tragicznych wydarzeniach sprzed 78 lat łatwiej będzie dotrzeć do młodych odbiorców. Mimo wielu dekad prac badaczy szczegóły rzezi Woli nadal pozostają nieodkryte.

    Firma

    Brak kompetencji blokuje innowacyjność firm. Ponad połowa uważa, że nie ma wystarczającej wiedzy o ich wdrażaniu

    Przełomowe pomysły to tylko jeden z czynników innowacyjności w firmach. Drugim, równie istotnym, jest odpowiednie zarządzanie tymi pomysłami i ich wdrażanie. Do tego jednak potrzebny jest szereg kompetencji, których dziś w firmach brakuje i same to przyznają. Dwie na trzy twierdzą, że przeszkodą w podejmowaniu przez nie innowacji jest problem z pozyskaniem odpowiednich pracowników. Akademia Menadżera Innowacji – prowadzona przez PARP  ma tę lukę kompetencyjną zasypywać. Uczestniczący w niej menadżerowie przechodzą szereg szkoleń podnoszących ich umiejętności zarządzania w tym obszarze, ale także pracują z doradcami, którzy od lat zajmują się wdrażaniem innowacji.

    Współpraca

    Obsługa konferencji prasowych

    Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.