Newsy

Orlen planuje kolejne obniżki cen paliw

2012-06-28  |  06:50
Mówi:Sławomir Jędrzejczyk
Funkcja:Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych
Firma:PKN Orlen
  • MP4

    Orlen obniżył właśnie stawki paliw na swoich stacjach o 10 groszy na litrze, ale już zapowiada, że to nie koniec obniżek w najbliższym czasie. Szczególnie, gdyby utrzymały się spadki cen ropy na światowych rynkach. Na wakacje, wzorem minionych lat, można spodziewać się rabatu o kolejne 10 groszy, pod warunkiem, że kierowca zatankuje podczas weekendu oraz zapłaci gotówką.

     – Klienci są najważniejsi, bo to oni budują wartość spółki. Szukamy więc złotego środka tak, żeby z jednej strony kierowcy byli zadowoleni z cen, z drugiej, żeby koncern realizował rozsądną marżę po to, by i inwestorzy byli usatysfakcjonowani – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen.

    Wraz ze spadkiem cen ropy na rynkach globalnych, od początku maja płocki koncern obniżył stawki swoich paliw o 12 gr/litr benzyny i 13 gr/litr oleju napędowego. Obecnie, jak informuje biuro prasowe firmy, średnie ceny w sieci stacji Orlen są najniższe w grupie marek premium operujących na polskim rynku, a te na stacjach Bliska są jednymi z najniższych w segmencie ekonomicznym. Średnio za benzynę Pb95 trzeba zapłacić 5,75 gr/litr.

     – Dostosowujemy ceny paliw do tego, co dzieje się na rynku. Chcemy, żeby nasi klienci mieli możliwość tankowania za jak najrozsądniejszą cenę – deklaruje Sławomir Jędrzejczyk. – To jest uzależnione od sytuacji makroekonomicznej, ale trendy są pozytywne – cena ropy spadła z ponad 120 dolarów za baryłkę do poziomu poniżej 90 dolarów.

    To daje pole do kolejnych obniżek, ale i promocji. Kierowcy od początku wakacji do 2 września, podczas weekendów, płacąc gotówką za paliwo na stacjach sieci, otrzymają 10 gr rabatu za każdy zatankowany litr benzyny oraz oleju napędowego.

    Jak wyjaśnia firma, wprowadzenie obniżki za płatność gotówką ma także zwrócić uwagę na problem wysokich opłat ponoszonych na rzecz instytucji finansowych, związanych z akceptowaniem kart kredytowych i płatniczych.

    Promocyjne akcje wakacyjne prowadzone w ubiegłym roku pozwoliły największemu polskiemu koncernowi paliwowemu pozyskać nowych, lojalnych klientów – podaje firma. Podczas akcji „Zacznij lato z Orlenem" wydała ponad 100 tys. nowych kart lojalnościowych Vitay.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.