Mówi: | Sławomir Jędrzejczyk |
Funkcja: | Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych |
Firma: | PKN Orlen |
Orlen planuje kolejne obniżki cen paliw
Orlen obniżył właśnie stawki paliw na swoich stacjach o 10 groszy na litrze, ale już zapowiada, że to nie koniec obniżek w najbliższym czasie. Szczególnie, gdyby utrzymały się spadki cen ropy na światowych rynkach. Na wakacje, wzorem minionych lat, można spodziewać się rabatu o kolejne 10 groszy, pod warunkiem, że kierowca zatankuje podczas weekendu oraz zapłaci gotówką.
– Klienci są najważniejsi, bo to oni budują wartość spółki. Szukamy więc złotego środka tak, żeby z jednej strony kierowcy byli zadowoleni z cen, z drugiej, żeby koncern realizował rozsądną marżę po to, by i inwestorzy byli usatysfakcjonowani – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen.
Wraz ze spadkiem cen ropy na rynkach globalnych, od początku maja płocki koncern obniżył stawki swoich paliw o 12 gr/litr benzyny i 13 gr/litr oleju napędowego. Obecnie, jak informuje biuro prasowe firmy, średnie ceny w sieci stacji Orlen są najniższe w grupie marek premium operujących na polskim rynku, a te na stacjach Bliska są jednymi z najniższych w segmencie ekonomicznym. Średnio za benzynę Pb95 trzeba zapłacić 5,75 gr/litr.
– Dostosowujemy ceny paliw do tego, co dzieje się na rynku. Chcemy, żeby nasi klienci mieli możliwość tankowania za jak najrozsądniejszą cenę – deklaruje Sławomir Jędrzejczyk. – To jest uzależnione od sytuacji makroekonomicznej, ale trendy są pozytywne – cena ropy spadła z ponad 120 dolarów za baryłkę do poziomu poniżej 90 dolarów.
To daje pole do kolejnych obniżek, ale i promocji. Kierowcy od początku wakacji do 2 września, podczas weekendów, płacąc gotówką za paliwo na stacjach sieci, otrzymają 10 gr rabatu za każdy zatankowany litr benzyny oraz oleju napędowego.
Jak wyjaśnia firma, wprowadzenie obniżki za płatność gotówką ma także zwrócić uwagę na problem wysokich opłat ponoszonych na rzecz instytucji finansowych, związanych z akceptowaniem kart kredytowych i płatniczych.
Promocyjne akcje wakacyjne prowadzone w ubiegłym roku pozwoliły największemu polskiemu koncernowi paliwowemu pozyskać nowych, lojalnych klientów – podaje firma. Podczas akcji „Zacznij lato z Orlenem" wydała ponad 100 tys. nowych kart lojalnościowych Vitay.
Czytaj także
- 2024-04-22: Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-02: Wiedza Polaków o wodorze zatrzymała się na etapie podstawówki. Większość nie zna zastosowań tego pierwiastka w energetyce
- 2024-02-02: Orlen rekordowo zwiększa nakłady na inwestycje. Ponad 120 mld zł przeznaczy na rozwój OZE
- 2024-02-01: Orlen podsumowuje 8 lat znaczących zmian. D. Obajtek: To był czas budowy koncernu multienergetycznego [DEPESZA]
- 2024-02-13: Sprzedaż surowców energetycznych wciąż finansuje rosyjską machinę wojenną. Eksport trafia głównie do Chin, Indii i Turcji
- 2024-01-26: Napięcia na Bliskim Wschodzie na razie bez większego wpływu na ceny ropy. Może o nich zdecydować sytuacja w Chinach
- 2024-01-24: Branża transportu drogowego na zakręcie. Potrzebuje wsparcia dla rozwiązań bezemisyjnych
- 2023-12-14: Porozumienie po COP28 zwiastuje początek końca ery paliw kopalnych. Zabrakło jednak konkretnych deklaracji
- 2023-12-13: Kryzysy ostatnich lat zmieniły podejście do strategicznych rezerw państwa. Konieczne było wprowadzenie szybkiego reagowania i rozszerzenie katalogu zadań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.