Mówi: | Adrian Kawecki |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | dom mediowy Mindshare Polska |
Ośmiu na dziesięciu internautów jednocześnie ogląda TV i surfuje w sieci. Multiscreening szansą dla reklamodawców
Przeciętny Polak ogląda TV więcej niż cztery godziny dziennie. Na niegasnącą popularność telewizji wpływają internauci. Trzech na czterech z nich każdego dnia korzysta także z tego medium. Branża reklamowa widzi szansę na rozwój rynku właśnie w multiscreeningu, czyli jednoczesnemu konsumowaniu przez użytkownika zarówno przekazu telewizyjnego, jak i internetowego. 83 proc. użytkowników sieci to multiscreenerzy, a 70 proc. internautów ogląda materiały telewizyjne online.
– Cały czas króluje telewizja, a wieści o jej śmierci są przedwczesne. To właśnie na ten środek masowego przekazu reklamodawcy przeznaczają najwięcej, lokując tam aż 45 proc. budżetu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adrian Kawecki, prezes zarządu domu mediowego Mindshare Polska. – Co więcej, nie spada konsumpcja telewizji, a nawet obserwujemy lekki trend wzrostowy. Przeciętny Polak w grupie 4+ ogląda TV powyżej czterech godzin dziennie.
Zdaniem Kaweckiego przyczyną może być rosnąca liczba nowych kanałów telewizyjnych, również tematycznych. Widz w mniejszym stopniu wiąże się z konkretną stacją telewizyjną, a bardziej podąża za dobrym, interesującym go przekazem.
– Reklama wideo w internecie nie jest zagrożeniem dla telewizji i odwrotnie. To wynika ze zjawiska multiscreeningu, czyli jednoczesnego konsumowania przez użytkowników telewizji i treści wideo na urządzeniach przenośnych – mówi Kawecki.
Jak wynika z raportu „Multiscreening 2014” agencji IRCenter, w segmencie darmowej telewizji 2/3 badanych telewidzów wykorzystuje komputer jako drugi ekran, co drugi z nich wybiera telefon, a 26 proc. respondentów preferuje tablet. 37 proc. respondentów zdarzyło się oglądać telewizję na tablecie lub telefonie. 64 proc. osób w trakcie oglądania reklam telewizyjnych w ramach płatnych kanałów kablowych sięga po telefon. Co siedemnasty respondent deklaruje zakup poprzez telefon lub tablet produktów zauważonych w telewizji, co świadczy o potencjale multiscreeningu.
– Sądzimy, że ten trend będzie rosnąć. Domy mediowe są na to przygotowane, powstają nowe produkty i narzędzia, które umożliwiają serwowanie reklamy w telewizji i internecie w tym samym czasie. Co więcej, takie treści będą się różnić, czyli treść reklamy w telewizji to niejako zaproszenie do konsumowania poszerzonej treści reklamy w produktach wideo w internecie – podsumowuje Adrian Kawecki.
Z kolei dane Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z lipca 2014 r. wskazują na to, że 74 proc. internautów codziennie lub prawie codziennie ogląda telewizję, a sześciu na dziesięciu z nich słucha stacji radiowych. Z drugiej strony w stosunku do danych z 2011 r. odsetek internautów regularnie korzystających z danego medium spadł najmniej w przypadku TV.
Ponadto IAB Polska wskazuje, że 16 proc. internautów korzysta z kilku ekranów cyfrowych wielokrotnie w ciągu dnia, codziennie wielu urządzeń jednocześnie używa co piąty badany.
Czytaj także
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-01-31: Unijne przepisy zwiększą bezpieczeństwo inwestycji w kryptowaluty. Nowe regulacje mają uporządkować rynek
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
- 2025-01-27: Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
- 2025-01-21: Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
- 2025-01-30: Inwestycje w kamienice zyskują na popularności. Nie odstraszają nawet wyzwania konserwatorskie
- 2025-02-03: Ceny najmu mieszkań stabilizują się. Zakończenie wojny w Ukrainie może spowodować odpływ najemców i spadek cen
- 2025-01-15: Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2025-01-14: Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Rząd planuje podwójnie opodatkować e-papierosy. To zmusi palaczy do powrotu do tradycyjnych papierosów
W styczniu Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów o podatku akcyzowym. Zakładają one opodatkowanie alternatyw dla tradycyjnych wyrobów tytoniowych, czyli m.in. saszetek nikotynowych, wielorazowych papierosów elektronicznych czy podgrzewaczy tytoniu. Organizacje pracodawców krytykują tryb pracy nad ustawą, a w szczególności brak konsultacji z branżą, a także możliwą interpretację wskazującą na podwójne opodatkowanie jednej z kategorii produktów.
Bankowość
Przybywa pozwów związanych z sankcją kredytu darmowego. Nawet 90 proc. umów kredytowych może zawierać uchybienia
Do sądów wpływa coraz więcej pozwów w zakresie sankcji kredytu darmowego. Na koniec sierpnia ub.r. w sądach było ok. 10 tys. takich spraw, na koniec roku – ok. 11–12 tys. – szacuje Związek Banków Polskich. SKD przysługuje kredytobiorcom, których banki nieprawidłowo informowały m.in. o opłatach, oprocentowaniu czy terminach związanych z kredytem. Korzystny dla nich wyrok może oznaczać, że spłacą bankom wyłącznie pożyczoną kwotę, bez dodatkowych kosztów.
Transport
Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
Pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych 2024 rok był drugim najlepszym wynikiem w historii. To był sprzedażowo dobry rok także dla koncernu Mercedes-Benz. Na polskim rynku sprzedaż wyniosła 26,3 tys. samochodów osobowych, co oznacza 38-proc. wzrost w ciągu roku. Mercedes jest też wśród liderów dostaw aut elektrycznych. Ze względu na rosnącą popularność tego segmentu producent w tym roku wprowadzi na rynek nowość – w pełni elektryczny model CLA.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.