Newsy

Ośmiu na dziesięciu internautów jednocześnie ogląda TV i surfuje w sieci. Multiscreening szansą dla reklamodawców

2015-01-12  |  06:00

Przeciętny Polak ogląda TV więcej niż cztery godziny dziennie. Na niegasnącą popularność telewizji wpływają internauci. Trzech na czterech z nich każdego dnia korzysta także z tego medium. Branża reklamowa widzi szansę na rozwój rynku właśnie w multiscreeningu, czyli jednoczesnemu konsumowaniu przez użytkownika zarówno przekazu telewizyjnego, jak i internetowego. 83 proc. użytkowników sieci to multiscreenerzy, a 70 proc. internautów ogląda materiały telewizyjne online.

– Cały czas króluje telewizja, a wieści o jej śmierci są przedwczesne. To właśnie na ten środek masowego przekazu reklamodawcy przeznaczają najwięcej, lokując tam aż 45 proc. budżetu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adrian Kawecki, prezes zarządu domu mediowego Mindshare Polska. – Co więcej, nie spada konsumpcja telewizji, a nawet obserwujemy lekki trend wzrostowy. Przeciętny Polak w grupie 4+ ogląda TV powyżej czterech godzin dziennie. 

Zdaniem Kaweckiego przyczyną może być rosnąca liczba nowych kanałów telewizyjnych, również tematycznych. Widz w mniejszym stopniu wiąże się z konkretną stacją telewizyjną, a bardziej podąża za dobrym, interesującym go przekazem.

Reklama wideo w internecie nie jest zagrożeniem dla telewizji i odwrotnie. To wynika ze zjawiska multiscreeningu, czyli jednoczesnego konsumowania przez użytkowników telewizji i treści wideo na urządzeniach przenośnych – mówi Kawecki.

Jak wynika z raportu „Multiscreening 2014” agencji IRCenter, w segmencie darmowej telewizji 2/3 badanych telewidzów wykorzystuje komputer jako drugi ekran, co drugi z nich wybiera telefon, a 26 proc. respondentów preferuje tablet. 37 proc. respondentów zdarzyło się oglądać telewizję na tablecie lub telefonie. 64 proc. osób w trakcie oglądania reklam telewizyjnych w ramach płatnych kanałów kablowych sięga po telefon. Co siedemnasty respondent deklaruje zakup poprzez telefon lub tablet produktów zauważonych w telewizji, co świadczy o potencjale multiscreeningu.

– Sądzimy, że ten trend będzie rosnąć. Domy mediowe są na to przygotowane, powstają nowe produkty i narzędzia, które umożliwiają serwowanie reklamy w telewizji i internecie w tym samym czasie. Co więcej, takie treści będą się różnić, czyli treść reklamy w telewizji to niejako zaproszenie do konsumowania poszerzonej treści reklamy w produktach wideo w internecie – podsumowuje Adrian Kawecki.

Z kolei dane Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z lipca 2014 r. wskazują na to, że 74 proc. internautów codziennie lub prawie codziennie ogląda telewizję, a sześciu na dziesięciu z nich słucha stacji radiowych. Z drugiej strony w stosunku do danych z 2011 r. odsetek internautów regularnie korzystających z danego medium spadł najmniej w przypadku TV.

Ponadto IAB Polska wskazuje, że 16 proc. internautów korzysta z kilku ekranów cyfrowych wielokrotnie w ciągu dnia, codziennie wielu urządzeń jednocześnie używa co piąty badany.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność

Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.

Polityka

Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.

Transport

Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.