Newsy

Panasonic w dwa lata pięciokrotnie zwiększył sprzedaż tabletów dla profesjonalistów

2014-02-11  |  06:30

Choć konsumencki rynek tabletów w Polsce dynamicznie się rozwija, Panasonic na razie nie zamierza na niego wchodzić. Tym bardziej że sprzedaż bardziej wytrzymałych urządzeń dla profesjonalistów, w których producent się wyspecjalizował, również z roku na rok rośnie. W ciągu dwóch lat Panasonic odnotował wzrost o 400 proc.

 – Rynek konsumencki jest bardzo atrakcyjny ze względu na skalę. Ale aktualnie inwestowanie w ten segment z naszego punktu widzenia nie ma sensu. Stawiamy na profesjonalistów, którzy ewentualnie znając specyfikę naszych rozwiązań i bezpieczeństwo, wykorzystują ją w cywilnym wymiarze – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Artur Janczar, product manager w polskim Panasonicu.

Panasonic znalazł swoją niszę na rynku tabletów i od kilku lat specjalizuje się w produkcji wzmacnianych urządzeń odpornych na warunki atmosferyczne, wstrząsy i upadki. W porównaniu do wielomilionowych rynków typowych użytkowników, sektor profesjonalistów jest znacznie mniejszy. Zdaniem eksperta, ten rynek w Polsce nadal dojrzewa i pojawiają się sektory, które po przetestowaniu zwykłych rozwiązań konsumenckich uznały, że nie spełniają one ich oczekiwań i poszukują tak zwanych ragedyzowanych, czyli wzmacnianych urządzeń. Są wśród nich również nabywcy związani szczególnymi wymogami pod względem wytrzymałości i odporności na uszkodzenia.

 – Spójrzmy choćby na armię, obronność, na służby mundurowe. Niezależnie od tego, czy mówimy o leśnikach, czy o straży granicznej, czy o innych służbach. Oni wszyscy pracują w terenie i tam pewnego rodzaju rozwiązania technologiczne nigdy nie spełnią ich oczekiwań – wyjaśnia Artur Janczar.

Choć, jak zauważa menedżer Panasonica, rynek klasycznych tabletów konsumenckich gwałtownie wzrasta, oferta dla klientów z większymi wymaganiami też wymaga odpowiedzi ze strony producentów.

 – Sprzedaż liczymy w dziesiątkach tysięcy. W okresie od 2011 do 2013 roku wzrosła o 400 proc. Obserwujemy kilkudziesięcioprocentowy wzrost zainteresowania w naszym segmencie urządzeń wytrzymałych, odpornych na kurz, wilgoć, upadek, wibracje i promieniowanie elektromagnetyczne – informuje Artur Janczar.

Firma kilka lat temu postawiła na nowatorskie rozwiązania o wzmocnionej wytrzymałości. Nie ma tu klasycznego wentylatora, jest sprawdzająca się w świetle słonecznym matowa matryca klasy IPS, a przy tym normalny procesor i klasyczny system Windows.

 – To de facto normalny komputer klasy PC, tylko w zupełnie innym wydaniu jeśli chodzi o opakowanie. Gwarantuje ochronę przed takimi zdarzeniami, jak pęknięcie matrycy, awaria baterii, czy zwarcie wywołane przez zalanie bądź upadek w wodę – tłumaczy product manager Panasonica.

Menedżer podkreśla, że w takich sytuacjach zwykłe urządzenia nie będą się sprawdzały i prędzej czy później klienci zwrócą się do producentów urządzeń o większej wytrzymałości.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.