Newsy

Peugeot rozszerza ofertę w segmencie D i kombivanów. W tym roku zapowiada kolejne dwie nowości

2018-04-10  |  06:20

Nowy Peugeot 508, prezentowany podczas poznańskich Motor Show, ma pozwolić francuskiemu koncernowi umocnić swoją pozycję w segmencie D, czyli aut klasy średniej. To segment, który odpowiada mniej więcej za 10 proc. sprzedaży w Europie, a za 20 proc. w Polsce. Drugą tegoroczną nowością Peugeot jest Rifter, czyli kombivan, następca Partnera Tepee. Ofensywa produktowa marki nie zatrzymuje się. W 2019 roku zaprezentujemy co najmniej dwie nowe pozycje w naszej gamie – zapowiada Jacek Trojanowski, dyrektor marki Peugeot w Polsce.

 Na targach Motor Show w Poznaniu prezentujemy dwie nowości w naszej gamie. Pierwszą z nich jest Peugeot 508, samochód, który miał swoją premierę miesiąc temu w Genewie, gdzie został uznany za wydarzenie i rewelację targów. To samochód z segmentu samochodów klasycznych, ale łamie całkowicie te schematy, ponieważ jest mieszanką różnych stylów: sedana, hatchback, coupé – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jacek Trojanowski, Dyrektor Marki Peugeot w Polsce.

Po tym, jak marka pojawiła się z nowym modelem na targach w Genewie, Peugeot 508 już był określany jako jeden z najładniejszych samochodów segmentu D. Model ma zupełnie nową konstrukcję i sylwetkę. Zastosowano w nim też szereg nowych rozwiązań technologicznych, m.in. system Night Vision, wcześniej dostępny tylko w samochodach luksusowych, który w gorszym oświetleniu czy ciemności jest w stanie dostrzec przeszkodę na drodze, np. pieszych czy zwierzęta.

W Polsce jest już dostępna limitowana wersja nowego Peugeot 508 – First Edition.

– Ten model występuje w dwóch wersjach – z silnikiem benzynowym o mocy 225 koni i dieslem o mocy 180 koni mechanicznych. Obydwa silniki pracują z automatyczną, 8-biegową skrzynią biegów – wymienia Trojanowski. – Na wersję First Edition przyjęliśmy już 20 zamówień, jeszcze zanim klienci mieli możliwość obejrzenia samochodu.

Przód nowego Peugeot 508 z pionowymi, opalizującymi światłami LED o charakterystycznym układzie jest zainspirowany samochodem koncepcyjnym Peugeot Instinct. Tył wyróżnia się lśniącą, czarną, poziomą listwą, która łączy tylne światła z diodami LED 3D o ostrej, charakterystycznej dla najnowszych modeli marki linii. Zastosowanie drzwi bez obramowania podkreśla charakter coupé, a pomysłowo rozwiązana klapa ułatwia dostęp do bagażnika.

Wnętrze kabiny z deską rozdzielczą zapożyczoną z samochodu koncepcyjnego Exalt. Peugeot i-Cockpit składa się z kompaktowej kierownicy z podwójnym spłaszczeniem, wysokiej rozdzielczości ekranu dotykowego 10” z siedmioma przełącznikami typu Toggle Switch oraz zegarów w polu widzenia drogi z cyfrowym ekranem o przekątnej 12,3”. Kierowca może wybrać tryb jazdy (Eco, Sport, Comfort lub Normal). System Peugeot i-Cockpit dostarcza na co dzień stymulujących wrażeń z jazdy i jest niezwykle intuicyjny w obsłudze.

W Peugeot 508 zastosowano technologie najnowszej generacji. Większość silników benzynowych Puretech 180, 225 KM i wysokoprężnych BlueHDi 130, 160 i 180 KM jest oferowanych z automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów EAT8. Zawieszenie o zmiennej i sterowanej elektronicznie sile amortyzacji (dostępne w zależności od wersji) i wielowahaczowa oś tylna zapewniają równowagę pomiędzy dynamiką, komfortem i bezpieczeństwem.

Pakiet Peugeot Connect obejmuje nawigację 3D online z TomTom Traffic i rozszerza możliwości nawigacji, bezpieczeństwa i serwisu.

– Drugą z naszych nowości jest Peugeot Rifter, czyli następca Partnera Tepee. Peugeot miał zawsze dobrą pozycję w tym segmencie. Ten samochód nie jest nową generacją, a zupełnie nowym samochodem. Został zbudowany na nowej płycie podłogowej, aby zmienić podejście do tego typu samochodów. Jest samochodem, który dołącza stylistycznie i koncepcyjnie do naszej gamy SUV-ów i również po raz pierwszy w tym segmencie pojawia się rozwiązanie Peugeot i-Cockpit – wskazuje Dyrektor Marki Peugeot w Polsce.

Nowy Peugeot Rifter wpisuje się w stylistykę najnowszych modeli marki i zwraca uwagę sylwetką przypominającą SUV-y. Te zaś w Polsce cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Z raportu PZPM i KPMG wynika, że w 2017 roku sprzedaż małych SUV-ów i crossoverów przekroczyła 125,7 tys. sztuk, przy 98,4 tys. rok wcześniej. Od ponad dwóch lat SUV-y są najchętniej wybieranymi samochodami w Europie. Jak podkreśla Jacek Trojanowski, na rynku jest miejsce zarówno dla SUV-ów, jak i dla nowoczesnych modeli z segmentu D, których sprzedaż w Polsce w ubiegłym roku sięgnęła 48 tys.

– SUV-y to zarówno w Polsce, jak w Europie najbardziej dynamicznie rozwijający się segment. Nie zmienia to faktu, że segment D jest stabilny, w Europie stanowi 10–13 proc. rynku, a w Polsce 20 proc. Zależy, czy weźmiemy pod uwagę tylko samochody tzw. popularne, czy również te z klasy premium. Jest miejsce dla tego typu nowości i Peugeot 508 jest pomiędzy tymi samochodami popularnymi i premium – ocenia Jacek Trojanowski.

SUV-y Peugeot 2008, 3008 oraz 5008 pojawiły się w na poznańskich targach w serii specjalnej Crossway. Jak podkreśla Jacek Trojanowski, Peugeot w swojej strategii stawia na jakość technologii i wykończenia pojazdów, dynamiczny styl i bezpieczeństwo. Marka zapowiada dalszą ofensywę produktową na rynku.

– W 2019 roku czekają nas znów co najmniej dwie nowe pozycje w naszej gamie. Jeden z modeli będzie rozszerzeniem gamy modelu Peugeot 508, drugi pojawi się w segmencie, który jest jednym z największych segmentów na rynku, nie tylko polskim – mówi Jacek Trojanowski.

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Wydarzenia

POZNAŃ MOTOR SHOW 2018

Zakończyły się Poznań Motor Show 2018, największe targi motoryzacyjne w Polsce i czwarte w Europie. Tegoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Motoryzacja Jutra” – na targach można było zobaczyć ponad 60 motoryzacyjnych premier, samochodów koncepcyjnych oraz wizję motoryzacji według projektantów i inżynierów przyszłości.

Zapraszamy do śledzenia naszych relacji.

Przemysł

Coraz więcej firm zmaga się z niedoborem pracowników. Same podwyżki nie wystarczają, by przyciągnąć najlepszych

Niskie bezrobocie i duża rotacja kadr to obecnie poważne wyzwania dla pracodawców. Zyskują firmy, które dbają o swoich pracowników. Często słyszymy o rynku pracownika, natomiast nazwałbym go raczej rynkiem dobrego pracodawcy – mówi Jacek Siwiński, prezes VELUX Polska, firmy nagrodzonej tytułem „Pracodawca Roku”. Bycie dobrym pracodawcą zwyczajnie się firmie opłaca – zwiększa efektywność rekrutacji, pomaga w znalezieniu fachowców na bardzo konkurencyjnym rynku pracy i ogranicza koszty związane z rotacją i procesami rekrutacyjnymi. Same podwyżki wynagrodzeń nie są wystarczające

Konsument

Fundacja FOR: Pracownicze plany kapitałowe nie rozwiążą problemu niskich emerytur kobiet

Pracownicze programy kapitałowe mogą zwiększyć wysokość emerytur, o ile ich autorom uda się odbudować zaufanie do państwa po demontażu OFE i zachęcić pracowników do oszczędzania. Wiele zależeć będzie także od rozwiązań szczegółowych, nad którymi trwają prace w Ministerstwie Finansów – podkreśla dr Aleksander Łaszek z Fundacji FOR. Jego zdaniem PPK nie wystarczą jednak, by rozwiązać problem niskich emerytur kobiet przechodzących na emeryturę w wieku 60 lat

Podatki

Podatek od kryptowalut. Inwestorzy nie są pewni, na jakich zasadach będą się rozliczać

Opublikowane na początku miesiąca stanowiska Ministerstwa Finansów ws. rozliczania dochodów z kryptowalut wzbudziło wiele kontrowersji. Na 10 dni przed ostatecznym terminem złożenia PIT-ów wątpliwości dotyczą przede wszystkim konieczności wysyłania przy każdej transakcji formularza podatku od czynności cywilnoprawnych, co przy setkach czy tysiącach drobnych transakcji wymagałoby wypełniania ogromnej liczby dokumentów. Problemem jest także wykazanie kosztu uzyskania przychodu, czyli zainwestowanej kwoty

 

Handel

Polacy smakoszami włoskiej kuchni. Przez ostatnie pięć lat import włoskiej żywności wzrósł niemal o 50 proc.

Na talerzach Polaków rządzi kuchnia włoska. Po rodzimej, tradycyjnej kuchni to właśnie po produkty diety śródziemnomorskiej sięgamy najczęściej. Przekłada się to na rosnący import włoskiej żywności – w ciągu ostatnich 5 lat wzrost wyniósł blisko 46 proc. Na 826 mln euro eksportu włoskiej żywności do Polski składają się przede wszystkim kawa, produkty z czekolady i kakao, oliwa z oliwek, makarony, konserwy warzywne oraz świeże winogrona.