Mówi: | Janusz Wojtas |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | Poczta Polska |
Poczta Polska rusza z „multipaczką”. Będzie ubezpieczenie przesyłek i powiadomienia smsem i mailem
Poczta Polska staje do walki o rynek przesyłek paczkowych i wprowadza usługę "multipaczka", która stwarza możliwość nadawania przesyłek przez aplikację internetową, taniego ubezpieczenia oraz wysyłania do adresata powiadomień na sms i e-mail. To nowości da klientów indywidualnych, wcześniej firma wprowadziła zmiany w usłudze Pocztex i ofercie dla klientów biznesowych.
Usługa „multipaczka” zastąpi przesyłkę pobraniową, paczkę pocztową PLUS, e-przesyłkę, przesyłkę gabarytową oraz przesyłkę na warunkach szczególnych. Zmiany mają zapewnić przede wszystkim szybsze dostarczanie przesyłek.
– Wprowadziliśmy możliwość zrealizowania całej sfery nadawczej w domu. Korzystając z internetowej aplikacji elektronicznego nadawcy sami możemy odprawić paczkę, możemy wydrukować naklejkę i nalepić ją na paczkę, co znacznie uprości i przyspieszy proces nadawczy. Jeżeli wprowadzimy dane adresata – smsowy, telefoniczny bądź mailowy kontakt, adresat będzie również informowany o statusie realizacji tej przesyłki – o próbie doręczenia, a w przypadku nieobecności adresata w domu – o pozostawionym awizo – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.
Usługa daje możliwość śledzenia drogi przesyłek i oferuje gwarancję czasu doręczenia. Wszystkie przesyłki będą traktowane jako przesyłki wartościowe. Klient będzie miał także możliwość już za 50 groszy ubezpieczyć paczkę do kwoty 500 złotych. Ubezpieczenie przesyłki o wartości do 20 000 zł kosztuje 2,20 zł. Poczta zaoferuje też klientom system opakowań dla przesyłek.
– W przypadku "multipaczki" jest możliwość skorzystania z opakowania własnego bądź z jednego z pięciu eko-opakowań Poczty Polskiej. W tym drugim przypadku cena dostarczenia jest już zawarta w cenie opakowania, natomiast nie musimy się przejmować wagą towaru. Możemy po prostu ją zapakować i nadać – podkreśla Janusz Wojtas.
Przesyłki maja być tańsze niż dotychczas, choć – jak podkreślają zarządzający firmą – trudno porównać nową usługę do istniejących dotychczas.
– W zależności od przedziału ta cena jest niższa od 3 proc. do nawet 18 proc., szczególnie w tych kategoriach związanych z pobraniem, które są najbardziej popularne wśród klientów – deklaruje Janusz Wojtas.
Poczta Polska będzie także w najbliższym czasie rozwijała usługi związane z korzystaniem z internetu i aplikacji mobilnych. Już teraz istnieje możliwość nadawania kartek pocztowych on-line na platformie neokartka.pl. Następne produkty wprowadzone zostaną na rynek w drugiej połowie roku.
– Na rynek trafi m.in. e-znaczek, czyli możliwość wydrukowania z internetu znaczka, a nie kupowania go w formie materialnej. Nowością jest także e-list hybrydowy, czyli możliwość wysyłania przez klienta indywidualnego za pomocą aplikacji internetowej listu, który dotrze w formie papierowej – mówi Janusz Wojtas.
Czytaj także
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.