Newsy

Polacy chcą dbać o siebie. Inspiracją jest dla nich głównie Ewa Chodakowska

2015-07-21  |  06:35
Mówi:Karolina Masalska
Funkcja:młodszy specjalista ds. PR
Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4
  • Rośnie zainteresowanie Polaków dobrym wyglądem i zdrowym trybem życia, a wiedzy na ten temat szukają głównie w internecie. Największą inspiracją pozostaje dla nich Ewa Chodakowska. Jej porad internauci szukają znacznie częściej niż Anny Lewandowskiej. W ciągu ostatnich czterech miesięcy w internecie ukazało się aż 13 tys. wpisów dotyczących Chodakowskiej, a 4 tys. na temat Anny Lewandowskiej.

    Z analizy Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w okresie od 1 marca do 1 lipca na temat odchudzania w internecie i social mediach pojawiło się ponad 320 tys. informacji, z czego aż 290 tys. na samych portalach społecznościowych. O zdrowym stylu życia i sposobach na zrzucenie zbędnych kilogramów Polacy najchętniej rozmawiali na Facebooku – znalazło się tam aż 170 tys. wzmianek na ten temat. O dobrą formę na wakacje Polacy zadbali wcześnie – najwięcej wzmianek o odchudzaniu pojawiło się bowiem między 9 a 15 marca. Na pytania internautów odpowiadały m.in. najpopularniejsze trenerki – Ewa Chodakowska i Anna Lewandowska. Na ich temat ukazało się blisko 20 tys. informacji, większość komentarzy miał wydźwięk pozytywny. 

    Na temat Ewy Chodakowskiej pojawiło się ok. 13,5 tys. publikacji, a na temat Anny Lewandowskiej ok. 4,5 tys. Jeśli już pojawiały się negatywne komentarze, to dotyczyły głównie rywalizacji pomiędzy trenerkami, jednak obie panie od tego się odżegnują, stwierdzając, że każda robi swoje i szanują nawzajem swoją aktywność – mówi agencji informacyjnej Newseria Karolina Masalska z Instytutu Monitorowania Mediów.

    Obie trenerki zyskały bardzo dużą popularność na portalach społecznościowych, a w szczególności na Facebooku i Instagramie, na których skupia się ich działalność. Ewa Chodakowska ma na Facebooku ponad 1,6 mln fanów, a Anna Lewandowska – ponad 0,5 mln. Chodakowska skupia się przede wszystkim na pokazywaniu efektów swoich działań poprzez umieszczanie na Facebooku metamorfoz swoich fanek. Anna Lewandowska natomiast koncentruje się na przekazywaniu informacji dotyczących diet.

    Polacy chętnie spędzają czas na otwartej przestrzeni, w parkach czy restauracjach ze zdrową żywnością. Poruszają głównie tematy związane z byciem fit, czyli diety i ćwiczenia. Obie trenerki pomagają Polakom w efektywnym zachowaniu formy i sprawiają, że bycie fit stawiamy ponad inne nasze aktywności – mówi Karolina Masalska.

    W internecie Polacy szukają przede wszystkim informacji dotyczących diety. Chcą wiedzieć, jakie produkty należy wyeliminować z jadłospisu, aby schudnąć, które składniki diety są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz jakich suplementów warto używać.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    Rosnące inwestycje firm napędzają rynek leasingu. Za trzy czwarte finansowania odpowiada segment samochodów

    W I połowie roku firmy leasingowe udzieliły finansowania na kwotę 54,2 mld zł – wynika z podsumowania Związku Polskiego Leasingu. Ponad 10-proc. dynamika pozwoli również w tym roku przekroczyć wartość 100 mld zł, co po raz pierwszy udało się w ubiegłym roku. W strukturze finansowania zdecydowanie dominuje segment pojazdów. Ta część rynku wzrosła w I półroczu o 17,2 proc. Jeszcze szybszą dynamikę – 24 proc. – odnotowała spółka Santander Leasing, która w w tym okresie sfinansowała inwestycje o rekordowej wartości ponad 4,2 mld zł.

    Edukacja

    Polska kształci za mało specjalistów od sztucznej inteligencji. To bariera w wykorzystaniu tej technologii w gospodarce i nauce

    Nie kształcimy w Polsce specjalistów od sztucznej inteligencji na taką skalę, na jaką powinniśmy, jeżeli chcemy mieć swoje miejsce w światowym ekosystemie – podkreślają przedstawiciele IDEAS NCBR. Młodzi studenci i absolwenci najczęściej wybierają karierę w sektorze prywatnym, rzadko decydując się na pozostanie na uczelniach i działalność naukową. Kwestie talentów to wąskie gardło, które może utrudnić rozwój SI i jej szerokiego zastosowania w gospodarce. Tymczasem algorytmy mają ogromne znaczenie dla postępów w nauce i mogą przyspieszać jej odkrycia. Bez wsparcia państwa w tych aspektach trudno myśleć o większej dynamice rozwoju w zakresie SI.

    Problemy społeczne

    Ginekolodzy biją na alarm: przyszły tata to nie tylko dawca nasienia. Mężczyźni nadal zbyt rzadko uczestniczą w przygotowaniach do ciąży

    Mniej niż co trzeci mężczyzna szuka informacji na temat tego, jak się przygotować do poczęcia dziecka, a 42 proc. zdecydowało się wcześniej na zbadanie jakości nasienia – wynika z raportu opracowanego przez NutroPharmę na potrzeby kampanii „Dziecko wspólna sprawa”. O suplementację przed ciążą dba podobny odsetek przyszłych ojców, podczas gdy wśród przyszłych mam jest on dwukrotnie wyższy. Tymczasem – jak przypominają lekarze położnicy i ginekolodzy – materiał genetyczny ojca jest tak samo ważny jak matki. Ma wpływ nie tylko na to, jakie cechy będzie mieć dziecko, ale też na jego zdrowie oraz na prawidłowy przebieg ciąży.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.