Newsy

Polacy świadomi konieczności wymiany opon na zimowe. Gorzej z dbaniem o już założone

2015-06-01  |  06:10
Mówi:Melania Popiel
Funkcja:dyrektor ds. komunikacji
Firma:Goodyear
  • MP4
  • Polacy są świadomi konieczności zmiany opon na letnie i zimowe, jednak nie zawsze dbają o zamontowane ogumienie. Wiele osób z oszczędności lub niewiedzy korzysta z opon bardzo długo, nie zwracając uwagi na poziom zużycia bieżnika. Korzystanie ze zużytych opon znacznie zmniejsza poziom bezpieczeństwa.

    Według różnych badań nawet 90 proc. Polaków ma świadomość, że trzeba opony wymieniać i to robi. Mają opony na wymianę w swoich garażach albo serwisach. Nadal jednak misją każdego producenta jest to, żeby uświadamiać i przypominać o wymianie tych opon, ponieważ od tego zależy nasze życie i nasze bezpieczeństwo – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Melania Popiel, dyrektor ds. komunikacji firmy Goodyear.

    Popiel zwraca jednak uwagę na to, że niższa jest świadomość tego, jakie znaczenie ma dbanie o już zamontowane opony. Polacy z różnych powodów nie kupują nowych opon wystarczająco często, przez co nie brakuje kierowców jeżdżących na zużytym ogumieniu. Najbardziej wyraźną oznaką, że czas już wymienić oponę, jest zużycie bieżnika, choć wiele innych uszkodzeń może być niewidocznych.

    Jak podkreśla ekspertka, na rynku nie brakuje najwyższej klasy opon. Zatem tylko właśnie od świadomości i odpowiedzialności kierowców zależy to, jak często wymieniają ogumienie. Choć Popiel ocenia, że Polacy są pod tym względem lepszymi konsumentami niż np. obywatele Wielkiej Brytanii, gdzie mało kto zmienia opony na zimowe, dane nie są optymistyczne. W 2014 r. sprzedaż opon w Polsce spadła o 2 proc. Wynikało to jednak przede wszystkim z łagodnej zimy. Sprzedaż opon zimowych spadła aż o 13 proc., podczas gdy letnich wzrosła o 11 proc.

    Klimat w Polsce wręcz wymaga, żeby opony zmieniać – podkreśla Popiel. Dodaje: – Jako Polacy jesteśmy odpowiedzialni i zmieniamy opony. Ale należy jednak zwracać uwagę na to, żeby ta opona była bezpieczna, a bieżnik nie był kompletnie wykorzystany, tylko dobrej jakości, bo to nam zapewnia bezpieczeństwo.

    Popiel zauważa także, że choć sprzedaż opon w Polsce nie rośnie, to zmieniają się wymagania klientów. Są one coraz wyższe, a osoby kupujące opony liczą także na fachową poradę przy doborze odpowiednich opon oraz ich profesjonalny serwis. Te słowa znajdują potwierdzenie w statystykach za ubiegły rok. Jak wynika z informacji Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, marki premium, czyli Bridgestone, Continental i Michelin, są coraz popularniejsze wśród polskich kierowców. Średnia cena takiej opony w 2014 r. to 300 zł.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary

    Sprzedaż podrobionych produktów to jedno z najczęstszych oszustw w sieci. Z badań EUIPO wynika, że 14 proc. konsumentów w Polsce celowo kupiło podróbkę, a połowa miała problem z określeniem oryginalności zakupionego produktu. Klientom z pomocą idą sklepy internetowe. W ubiegłym roku technologie stosowane przez Amazon zablokowały globalnie sprzedaż 7 mln nieautentycznych towarów. Organizacje konsumenckie apelują z kolei do konsumentów o ostrożne podejście do niewiarygodnie niskich cen i zwracanie uwagi na detale.

    Prawo

    Reforma finansowania samorządów ma im pomóc wyjść z dramatycznej sytuacji. Zmiany możliwe już od 2025 roku

    Pod koniec czerwca lub w pierwszych dniach lipca ma zostać skierowany do konsultacji publicznych projekt nowych przepisów dotyczących finansowania jednostek samorządu terytorialnego. To odpowiedź na spustoszenie, jakie wywołały w samorządowych budżetach zmiany wprowadzone m.in. przez Polski Ład. Ministerstwo Finansów chce, aby reforma zaczęła obowiązywać już z początkiem 2025 roku. Z wyliczeń resortu wynika, że dzięki nim w przyszłym roku do JST trafiłoby o kilkadziesiąt miliardów złotych więcej niż w obecnym.

    Transport

    Port lotniczy w Modlinie chce rozbudować terminal i stanowiska dla samolotów. W planach także uruchomienie pozaeuropejskich kierunków

    W piątek 14 czerwca minister infrastruktury Dariusz Klimczak zatwierdził plan generalny portu lotniczego Warszawa-Modlin na lata 2022–2045, w zakresie zgodności z polityką transportową kraju. Położone około 35 km od centrum stolicy lotnisko czeka rozbudowa. Władze spółki mówią o konieczności powiększenia zarówno terminalu pasażerskiego, jak również płyt postojowych dla samolotów. Konieczna jest także budowa nowej drogi startowej. Bez tych inwestycji za kilka lat mazowiecki port lotniczy osiągnie kres przepustowości zaplanowanej na 4,2 mln pasażerów. Tym bardziej że władze lotniska myślą o rozwoju kierunków pozaeuropejskich.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.