Mówi: | Melania Popiel |
Funkcja: | dyrektor ds. komunikacji |
Firma: | Goodyear |
Polacy świadomi konieczności wymiany opon na zimowe. Gorzej z dbaniem o już założone
Polacy są świadomi konieczności zmiany opon na letnie i zimowe, jednak nie zawsze dbają o zamontowane ogumienie. Wiele osób z oszczędności lub niewiedzy korzysta z opon bardzo długo, nie zwracając uwagi na poziom zużycia bieżnika. Korzystanie ze zużytych opon znacznie zmniejsza poziom bezpieczeństwa.
– Według różnych badań nawet 90 proc. Polaków ma świadomość, że trzeba opony wymieniać i to robi. Mają opony na wymianę w swoich garażach albo serwisach. Nadal jednak misją każdego producenta jest to, żeby uświadamiać i przypominać o wymianie tych opon, ponieważ od tego zależy nasze życie i nasze bezpieczeństwo – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Melania Popiel, dyrektor ds. komunikacji firmy Goodyear.
Popiel zwraca jednak uwagę na to, że niższa jest świadomość tego, jakie znaczenie ma dbanie o już zamontowane opony. Polacy z różnych powodów nie kupują nowych opon wystarczająco często, przez co nie brakuje kierowców jeżdżących na zużytym ogumieniu. Najbardziej wyraźną oznaką, że czas już wymienić oponę, jest zużycie bieżnika, choć wiele innych uszkodzeń może być niewidocznych.
Jak podkreśla ekspertka, na rynku nie brakuje najwyższej klasy opon. Zatem tylko właśnie od świadomości i odpowiedzialności kierowców zależy to, jak często wymieniają ogumienie. Choć Popiel ocenia, że Polacy są pod tym względem lepszymi konsumentami niż np. obywatele Wielkiej Brytanii, gdzie mało kto zmienia opony na zimowe, dane nie są optymistyczne. W 2014 r. sprzedaż opon w Polsce spadła o 2 proc. Wynikało to jednak przede wszystkim z łagodnej zimy. Sprzedaż opon zimowych spadła aż o 13 proc., podczas gdy letnich wzrosła o 11 proc.
– Klimat w Polsce wręcz wymaga, żeby opony zmieniać – podkreśla Popiel. Dodaje: – Jako Polacy jesteśmy odpowiedzialni i zmieniamy opony. Ale należy jednak zwracać uwagę na to, żeby ta opona była bezpieczna, a bieżnik nie był kompletnie wykorzystany, tylko dobrej jakości, bo to nam zapewnia bezpieczeństwo.
Popiel zauważa także, że choć sprzedaż opon w Polsce nie rośnie, to zmieniają się wymagania klientów. Są one coraz wyższe, a osoby kupujące opony liczą także na fachową poradę przy doborze odpowiednich opon oraz ich profesjonalny serwis. Te słowa znajdują potwierdzenie w statystykach za ubiegły rok. Jak wynika z informacji Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, marki premium, czyli Bridgestone, Continental i Michelin, są coraz popularniejsze wśród polskich kierowców. Średnia cena takiej opony w 2014 r. to 300 zł.
Czytaj także
- 2025-07-02: Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
- 2025-06-27: Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku
- 2025-06-24: Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy
- 2025-07-01: Koniec polskiej prezydencji w Radzie UE. Doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków na obronność
- 2025-06-11: Wiceprzewodniczący PE: Polska prezydencja zapewniła UE stabilność w niepewnych czasach. Wiele inicjatyw dotyczyło obronności
- 2025-06-11: Bolt rozpoczyna szkolenia z bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Będzie wprowadzać także nowe funkcje bezpieczeństwa
- 2025-06-02: UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
- 2025-06-09: Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
- 2025-05-27: Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku
- 2025-06-06: Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa
Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.
Prawo
Nowy raport KE wskazuje pewną poprawę w zakresie praworządności w Unii. Parlament chce silniejszych instrumentów do jej ochrony

Komisja Europejska opublikowała nowe sprawozdanie na temat stanu praworządności w państwach członkowskich UE. Wcześniej swoje stanowisko, w nawiązaniu do raportu dotyczącego 2024 roku, przedstawił także Parlament Europejski. Obie instytucje wskazują na pewne postępy, ale także na zagrożenia, jakie wciąż są obecne w kontekście m.in. wolności mediów, niezależności sądownictwa, wykorzystywania funduszy europejskich czy przestrzegania praw mniejszości. PE apeluje o silniejsze instrumentarium, które umożliwi lepszą ochronę praworządności w UE.
Prawo
Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.